  • 1. Data: 2004-05-22 17:39:23
    Temat: VW-przelew
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    zastanawia mnie jedno; mianowicie definiując przelew w VW w sobote, środki
    z mojego konta są pobierane natychmiast - zostaną one prawdopodobnie
    zaksięgowane w poniedziałek na koncie docelowym.Gdzie one się znajdują i na
    czyją korzyść pracują skoro nie ma ich na moim koncie i nie ma ich na koncie
    docelowym.???:-)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-05-22 17:54:34
    Temat: Re: VW-przelew
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Michał wrote:

> [...]
    > czyją korzyść pracują skoro nie ma ich na moim koncie i nie ma ich na koncie

    powtarzane tysiące razy na tej grupie.
    jeden bank księguje ci wypływ z datą faktycznego przekazania przelewu
    inny z datą taka jak zleciłeś.
    Wszystko ma swoje plusy i minusy. Plusem takiego księgowania jak masz ty
    jest to, że możesz zlecić przelew np środków do ZUS w sobotę i zc taką
    datą będziesz miał je zaksięgowane.
    W innym banku miałbyś dopiero w poniedziałek, a czasami może to być np
    już po terminie.
    Minus jest to, że nie masz odsetek mimo, że pieniądze faktycznie wyjdą
    dopiero w poniedziałek.

    Gdzie sa pieniądze? Gdzieś czekają na realizację na jakimś koncie pośrednim.

  • 3. Data: 2004-05-22 17:56:00
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 May 2004 19:39:23 +0200, "Michał" <n...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >czyją korzyść pracują skoro nie ma ich na moim koncie i nie ma ich na koncie

    A co tu do zastanawiania, oczywiscie ze na korzysc VW. Skoro glupio
    wypisujesz przelew gdy nie dzialaja przeplywy miedzybankowe, zamiast
    wypisac zlecenie z data poniedzialkowa, to po co sie dziwisz?
    Przeciez przelewy (i zlecenia tez) chodza tylko w sesjach eliksiru,
    wiec doprawdy dziwna praktyke stosujesz robiac przelew dzis, jesli
    wiadomo ze pieniadze i tak nie maja prawa opuscic banku, zamiast
    zlecenia.

    --
    Adek {adek124(małpa)w.domku.prv.pl}
    http://adek124.republika.pl/

  • 4. Data: 2004-05-22 19:17:35
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 22 May 2004 12:54:34 -0500, w <c8o44s$ndc$1@inews.gazeta.pl>, poilkj
    <u...@d...invalid> napisał(-a):

> [...]
    > datą będziesz miał je zaksięgowane.
    > W innym banku miałbyś dopiero w poniedziałek, a czasami może to być np

    Bzdury.

  • 5. Data: 2004-05-22 20:22:34
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Michał napisał:

> [...]
    > czyją korzyść pracują skoro nie ma ich na moim koncie i nie ma ich na koncie

    A myslisz, ze prezes to za co zje kolacje z rodzina/kochanka w sobote?
    Prezes tez czlowiek i ma swoje potrzeby. Pomysl o tym.

    Bartol