  • Data: 2003-11-26 14:20:51
    Temat: Re: VW Bank - ERROR?
    Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bq280g$2oi$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <n...@o...pl>:

    > Dzięki, jestem z siebie dumny, kiedyś mi się to nie udało. :-)
    :)

    > Sprawdź czy przyblokuje jak się wpisze i błędne hasło i błędne
    > wskazanie tokema - bo jeśli tak, to faktycznie zablokowanie dostępu w
    > przypadku poznania numeru rachunku jest banalne. Mnie się już nie
    > chce dzwonić tam drugi raz, poświęć się dla dobra nauki. :-)

    Eeee, nie chce mi się - niech sprawdzi ktos, kto ujawnia numer klienta,
    wtedy jest to zagadnienie bardziej interesujace, bo nie tylko teoretyczne,
    ale i praktyczne. I nie cierpię dzwonić do banków.

    > Nie byłbym sobą, gdybym nie wytknął błędu. :-)
    Ktoś już (inny niz Ty) na to zwracal uwage, nawet chyba uzyl PINu do karty
    przez pomylke czy cos w tym stylu.
    Ale warto przypomniec.

    > "Twój token jest w trybie wybierania nowego PIN-u.
    > Wprowadź nowy PIN w odpowiednie pola i naciśnij klawisz "Wyślij".
    > Jeśli się pomylisz naciśnij "Wyczyść".
    > PINs must contain 4 to 8 characters and digits."
    >
    > Powyższy tekst powinien brzmieć raczej tak:
    >
    > "Twój token jest w trybie wybierania nowego HASŁA

    Ja bym sobie darował to pierwsze zdanie - ono nic nie wnosi i mówi coś
    dziwnego o tokenie ;)
    Jesli juz, to tylko "Ustalanie nowego hasła"

    > Wprowadź nowe HASŁO w odpowiednie pola i naciśnij klawisz "Wyślij".
    > Jeśli się pomylisz naciśnij "Wyczyść".

    Tu dodałbym przecinek:
    Jeśli się pomylisz, naciśnij "Wyczyść"

    > HASŁO MUSI ZAWIERAĆ OD 4 DO 8 ZNAKÓW ALFANUMERYCZNYCH"

    Mozna sie zastanawiac nad "literami lub cyframi", bo niekomputerowcom obce
    bywa pojęcie znaków alfanumerycznych.

    > Nie wiem skąd pomysł nazwanie hasła akurat tutaj PINem...

    Jest to zapewne tłumaczenie instrukcji producenta.
    http://www.rsasecurity.com/products/securid/demos/Se
    curIDTour/RSASecurIDTour.html
    A historycznie zapewne najpierw byly tylko cyfry, dlatego w oryginale PIN.
    Na tlumaczenie wskazuje fakt, ze tlumacz "zapomnial" o jednym zdaniu.

    > "Nowe hasło zaakceptowane. Wprowadź ponownie swój identyfikator i nowe
    > hasło"
    >
    > Powyższe powinno brzmieć:
    >
    > "Nowe hasło zaakceptowane. Wprowadź ponownie swój identyfikator i nowY
    > KLUCZ"
    >
    > Hasło to przecież statyczna część klucza.

    Oczywiscie. Dla pelnej jasnosci mozna rozwinac w nawiasie ... klucz (hasło i
    wskazanie tokena).

    Kilka lat temu z powodu podobnych niejasnosci zablokowalem sobie dostep w
    Lukasie przy pierwszym logowaniu.

    > Aż mnie dziwi, że takie błędy można robić... Tym bardziej, że już im
    > kiedyś to zgłaszałem...

    Błedy mozna robic - ale trzeba je chciec naprawiac.

    --
    Robert