  • 11. Data: 2005-06-12 10:10:38
    Temat: Re: VE - platnosc w internecie?
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-06-12 10:51, Gree wrote:

    > Nie rozumiem co w tym dziwnego. Przecież w obydwóch przypadkach sytuacja
    > jest niemal _identyczna_. Jak padnie kanał którym jest przeprowadzana
    > autoryzacja to tak czy siak nie zapłacisz. Czyli - jak będzie awaria
    > sieci w sklepie i POS się nie połączy - nie będzie autoryzacji - nie ma
    > obciążenia. To samo w domu - jak padnie Ci Internet, awaria telefonu -
    > też nie będzie autoryzacji co za tym idzie nie będzie obciążenia.

    Tutaj może być sytuacja kiedy sklep dowiaduje się tylko o wyniku
    autoryzacji, która jest dokonywana w zewnętrznej firmie.

    --
    Peet
    j...@t...pbz

  • 12. Data: 2005-06-12 10:33:43
    Od: zet <z...@z...pl>

    > Tutaj może być sytuacja kiedy sklep dowiaduje się tylko o wyniku
    > autoryzacji, która jest dokonywana w zewnętrznej firmie.

    tak zawsze powinno być bo to chyba zabezpiecza przed dodatkowym
    obciążeniem przez sklep za towar niezakupiony ?

  • 13. Data: 2005-06-12 11:09:24
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-12 10:50- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    zet, gdy pisał(a):

    karta wirtualna to *nie jest* VE

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 14. Data: 2005-06-12 19:16:59
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Dnia 2005-06-12 12:10, Peet napisał(a):

    > Tutaj może być sytuacja kiedy sklep dowiaduje się tylko o wyniku
    > autoryzacji, która jest dokonywana w zewnętrznej firmie.

    Chwylamoment ;-) Mowa tu jest raczej nie o *wyniku* autoryzacji ani o
    tym gdzie autoryzajca ma miejsce - tylko *czy* w ogóle dochodzi do
    autoryzacji.

    IMHO zachodzi tu nieporozumienie - bo to, że padło połączenie terminala
    POS z centrum autoryzacyjnym nie ma wpływu na funkcjonowanie innych
    kanałów autoryzacyjnych. Przykładowo jeśli provider lokalny ma problem z
    łączem to nie znaczy że wszyscy w Polsce nie mają Internetu.

    Gree

  • 15. Data: 2005-06-12 19:19:15
    Od: "kuba" <k...@g...pl>

    > Visa Electron da się płacić w internecie jeśli bank wystawiający kartę
    > umożliwia to. Jest bardzo mało banków na świecie które tak robią. Zawsze
    > mnie dziwiło jak to możliwe. Weźmy taką sytuację - przychodzę do sklepu i
    > nie mogę zapłacić jeśli terminal POS nie połączy mnie z bankiem z powodu
    > awarii. Druga sytuacja to łączę się z tym samym sklepem przez telefon albo
    > internet i dokonuję bez problemu takiego samego zakupu. Jeśli drugie
    > działa to powinno działać i pierwsze ale nie działa.

    A wiecie, ze ja u mojego aquaiera internetowego mam najwieksza prowizje za
    transakcje VE ? Dlatego zrezygnowalem z platnosci VE w moim sklepie. Dodatkowo
    maestro przez net zupelnie tanio - 0.5% kwoty! (jezcze nikt nie płacił...). W
    Polsce zadne maestro nie działa w sieci.

  • 16. Data: 2005-06-12 19:36:53
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2005 11:06:06 +0200, Wojciech Nawara napisal/a:

    > A karty przedpłacone ING to od kiedy?
    faktycznie, ta karta nie ma takiej mozliwości..

    --
    Krzysztof Lerski

  • 17. Data: 2005-06-13 11:58:47
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 6/12/2005 10:49 AM, Wojciech Nawara wrote:

    > Z polskich to inteligo, kiedyś Fortis, DBPBC... i to chyba na tyle...

    DB PBC działa - zarówno elektron do konta osobistego, jak i "buzines".

    Czasem zdarza się, że nie chce zadziałać - ale to sporadyczne przypadki.

    Mankamentem jest, że transakcje kartowe pojawiają się na koncie z pewnym
    opóźnieniem - można konto zdebetować - i w przypadku konta osobistego
    karta ma niski limit na wjazd 500 zł - o ile wiem można go podnieść do
    2k zł - ale to tez nie jest w przypadku elektrona rewelacją.

    pzdr: Catbert

  • 18. Data: 2005-06-14 17:23:43
    Od: "Szymon" <z...@p...fm>

    > nie wiem bo mam konto w inteligo. Wczoraj płaciłem kartą VE inteligo
    > bez problemu za dvd w sklepie internetowym z USA. Bank zrobił blokadę

    Microsoft rowniez poprawnie pobiera oplaty z Inteligo. Kupowalem tak w
    Access PL.

    Szymon

  • 19. Data: 2005-06-14 17:24:31
    Od: "Szymon" <z...@p...fm>

    Krzysztof Lerski wrote:

    > faktycznie, ta karta nie ma takiej mozliwości..

    Ale maja niedlugo jakiegos Master wprowadzic. W ich wykonaniu NIEDLUGO to
    pewnie za jakis rok ;-)

    Szymon