  • 1. Data: 2005-06-12 06:02:19
    Temat: VE - platnosc w internecie?
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    wittam,

    na stronie brytyjskiego przewoznika autobusowego www.megabus.com
    istnieje mozliwosc rezerwacji i zakupu biletow online. Ku mojemu
    zdziwieniu, przy sposobach platnosci widnieje znaczek Visy Electron. Czy
    platnosc ta karta w internecie jest w ogole mozliwa? Jesli tak to czemu
    jest to tak malo rozpowszechnione? Czy wiaze sie to z jakims wiekszym
    ryzykiem niz platnosc KK?

    pozdrawiam
    Kwik

  • 2. Data: 2005-06-12 06:23:06
    Temat: Re: VE - platnosc w internecie?
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Kwik wrote:
> [...]
    > Czy platnosc ta karta w internecie jest w ogole mozliwa? Jesli tak to
    > czemu jest to tak malo rozpowszechnione? Czy wiaze sie to z jakims

    Juz dawno jest - zobacz standardowa karta VE w Inteligo :)
    Co do ryzyka - no w sumie jest wieksze - taka karte wydaje sie od reki - a
    jak sie czlowiek uprze, moze na niej zrobic nielegalny debet.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || http://PRnews.pl
    Zadbaj o swoje pieniadze!

  • 3. Data: 2005-06-12 08:28:10
    Od: zet <z...@z...pl>

    Visa Electron da się płacić w internecie jeśli bank wystawiający kartę
    umożliwia to. Jest bardzo mało banków na świecie które tak robią. Zawsze
    mnie dziwiło jak to możliwe. Weźmy taką sytuację - przychodzę do sklepu i
    nie mogę zapłacić jeśli terminal POS nie połączy mnie z bankiem z powodu
    awarii. Druga sytuacja to łączę się z tym samym sklepem przez telefon albo
    internet i dokonuję bez problemu takiego samego zakupu. Jeśli drugie
    działa to powinno działać i pierwsze ale nie działa.

  • 4. Data: 2005-06-12 08:45:09
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    zet wrote:
> [...]
    > telefon albo internet i dokonuję bez problemu takiego samego zakupu.
    > Jeśli drugie działa to powinno działać i pierwsze ale nie działa.

    czyli jak rozumiem, na tej stronie nie mozna zaplacic _kazda_ karta VE,
    a jedynie kartami bankow umozliwiajacych taka operacje, czyli np mbanku nie?

    Kwik

  • 5. Data: 2005-06-12 08:49:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kwik napisał(a):

    > czyli jak rozumiem, na tej stronie nie mozna zaplacic _kazda_ karta VE,
    > a jedynie kartami bankow umozliwiajacych taka operacje, czyli np mbanku
    > nie?

    Z polskich to inteligo, kiedyś Fortis, DBPBC... i to chyba na tyle...

  • 6. Data: 2005-06-12 08:50:48
    Od: zet <z...@z...pl>

    mbank zdaje się umożliwia płatność kartą wirtualną w internecie i to jest
    inna karta niż VE którą wydają do płacenia w sklepach. Na pewno nie wiem
    bo mam konto w inteligo. Wczoraj płaciłem kartą VE inteligo bez problemu
    za dvd w sklepie internetowym z USA. Bank zrobił blokadę i teraz czekam do
    jutra czy sklep przyjmie płatność, bo nie wiem czy sprzedają dvd poza USA
    i Kanadę.

  • 7. Data: 2005-06-12 08:51:45
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Dnia 2005-06-12 10:28, zet napisał(a):

> [...]
    > sklepem przez telefon albo internet i dokonuję bez problemu takiego
    > samego zakupu. Jeśli drugie działa to powinno działać i pierwsze ale

    Nie rozumiem co w tym dziwnego. Przecież w obydwóch przypadkach sytuacja
    jest niemal _identyczna_. Jak padnie kanał którym jest przeprowadzana
    autoryzacja to tak czy siak nie zapłacisz. Czyli - jak będzie awaria
    sieci w sklepie i POS się nie połączy - nie będzie autoryzacji - nie ma
    obciążenia. To samo w domu - jak padnie Ci Internet, awaria telefonu -
    też nie będzie autoryzacji co za tym idzie nie będzie obciążenia.

    Gree

  • 8. Data: 2005-06-12 08:51:57
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2005 10:45:09 +0200, Kwik napisal/a:

    > czyli jak rozumiem, na tej stronie nie mozna zaplacic _kazda_ karta VE, a
    > jedynie kartami bankow umozliwiajacych taka operacje, czyli np mbanku nie?
    tak. W Anglii w ogóle bardzo czesto podają VE jako mozliwą do
    płacenia w necie - może tam jest to o wiele bardziej powszechne niż u
    nas gdzie takie karty ma tylko kilka banków? (Inteligo, karty
    przedpłacone ING oraz BZWBK - któryś jeszcze?)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 9. Data: 2005-06-12 09:06:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Lerski napisał(a):

    > nas gdzie takie karty ma tylko kilka banków? (Inteligo, karty
    > przedpłacone ING oraz BZWBK - któryś jeszcze?)

    A karty przedpłacone ING to od kiedy?

  • 10. Data: 2005-06-12 09:53:24
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Krzysztof Lerski napisał(a):
    > nas gdzie takie karty ma tylko kilka banków? (Inteligo, karty
    > przedpłacone ING oraz BZWBK - któryś jeszcze?)

    Kredytówka BPH.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl