  • 1. Data: 2002-03-29 01:32:34
    Temat: VE
    Od: <m...@p...onet.pl>

    A czym się różni od pełnej visy ta VE jest to visa którą można się wszędzie
    posługiwać nawet płacić przez inrernet, pozatym nadal jest za free

  • 2. Data: 2002-03-29 01:44:57
    Temat: Re: VE
    Od: "Łukasz Zemka" <w...@r...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał

    > A czym się różni od pełnej visy ta VE jest to visa którą można się
    wszędzie
    > posługiwać nawet płacić przez inrernet, pozatym nadal jest za free

    Powiem to tak....
    Robilem dzisiaj zakupy w Geancie. Przede mna stalo malzenstwo - oboje mieli
    VE z PKO BP SA i w obu przypadkach byl brak odpowiedzi....
    No i jak kasjerka meczyla sie z karta zony, maz pobiegl do bankomatu... W
    tym samym momencie zobaczylem pania z obslugi, ktora do innej kasy szla z
    zelazkiem... Poza tym ja placilem karta (VC) no i akurat moja poszla bez
    autoryzacji - nawet nie musiala kasjerka wolac zelazka.
    No i na tym wlasnie polega glowna wada VE....

    pozdrawiam
    Wookasch

  • 3. Data: 2002-03-29 08:02:13
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > A czym się różni od pełnej visy ta VE jest to visa którą można się
    wszędzie
    > posługiwać nawet płacić przez inrernet, pozatym nadal jest za free

    Jedna VE drugiej nierówna.
    W znakomitej większości wypadków jest to karta debetowa, chyba tylko w
    przypadku Inteligo wspierająca IO.
    Jest jeszcze jeden wyjątek - VE kredytowa ING BSK.

    Rafał

  • 4. Data: 2002-03-29 08:13:52
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Jest jeszcze jeden wyjątek - VE kredytowa ING BSK.
    > Rafał

    Nie tylko... kredytową VE wydaje także Żagiel.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2002-03-29 10:10:04
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Zemka" <w...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > autoryzacji - nawet nie musiala kasjerka wolac zelazka.
    > No i na tym wlasnie polega glowna wada VE....

    dokaldnie taka sama sytuacja dzis w REALu w Kielcach - oglaszaja wszem i
    wobec ze brak lacznosci i nie przyjmuja kart (nie omieszkali dodac "kart
    kredytowych"). Pani kasjerka uparce twierdzila ze skoro oglosili to nie
    pojdzie i ze moge sie... Poposem zeby sprobowala - poszlo bez problemu.

    Ale zauwaz ze VC nie zawsze pojdzie - terminale eServiece i juz sporo Pekao
    sa ustawione z 0 floor limitem.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2002-03-29 10:11:52
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > A czym się różni od pełnej visy ta VE jest to visa którą można się wszędzie
    > posługiwać nawet płacić przez inrernet, pozatym nadal jest za free

    VE - jest kartą elektroniczną, każda transakcja musi być autoryzowana, jest
    kartą płaską (tylko do terminali elektronicznych), nie zapłacisz mo/to a także
    w żelazku. niektóry wyjątki wspierają io.

    VC i inne visy - karta embosowana, nie musi być autorywana, jest embosowana,
    zapłącisz w posach,żelazkach a także mo/to/io.

    z tego widać że VC jest lepsza.

  • 7. Data: 2002-03-29 10:15:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale zauwaz ze VC nie zawsze pojdzie - terminale eServiece i juz sporo
    Pekao
    > sa ustawione z 0 floor limitem.

    Nawet w takim przypadku jest prawdopodobienstwo, ze VC czy MC zadziala... bo
    moze zostac udzielona autoryzacja zastepcza. Oczywiscie zalezy od tego gdzie
    wystepuje problem z autoryzacja, czy u aklajera, czy w banku.

    Maciej

  • 8. Data: 2002-03-29 10:34:15
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    gdzie
    > wystepuje problem z autoryzacja, czy u aklajera, czy w banku.

    oki ale STIPu nigdy nie daja np terminale Peako - kilkakrotnie mialem taka
    sytuacje

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-03-29 10:39:51
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    n...@p...onet.pl wrote:

    > VC i inne visy - karta embosowana, nie musi być autorywana, jest embosowana,
    > zapłącisz w posach,żelazkach a także mo/to/io.
    >
    > z tego widać że VC jest lepsza.

    a jak to dziala jesli VC jest debetowa? musi byc autoryzacja przy kazdej
    transakcji?

  • 10. Data: 2002-03-29 10:40:16
    Od: <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > VC i inne visy - karta embosowana, nie musi być autorywana, jest embosowana,
    > zapłącisz w posach,żelazkach a także mo/to/io.

    Jednak nieuczciwy sprzedawca (kolega sprzedawcy) może wykorzystać fakt
    drukowania numeru karty i daty ważności na slipie i... kupić sobie coś za nasze
    pieniądze. Temat nie jeden raz "wałkowany" na tej liście ;-)

    > z tego widać że VC jest lepsza.

    I tak i nie. Zależy do czego potrzebujemy karty. Jeśli głównie korzystamy z
    bankomatów oraz sporadycznie płacimy kartą, VE wystarczy w zupełności. Jeśli
    jednak używamy kart na codzień - bez embosowanych będzie nam raczej ciężko :-)))

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex