  • 11. Data: 2003-12-03 19:39:30
    Temat: Re: Uwzajcie na swoje karty bankowe!!!!!!!
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Dec 2003 19:31:57 +0100, Krzysiolek
    <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
    go.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>
    napisał(a):

    >On Wed, 3 Dec 2003 18:27:18 +0100, "Tomek-Tw." <t...@b...pl> wrote:
    >
    >.

    >Sorry, ale nie wydaje mi sie zeby na tej grupie byla choc jedna osoba
    >ktora podalaby komukolwiek swoj PIN.
    >Co innego reszta nieuswiadomionego spoleczenstwa.

    Moze to tylko film,ale jak mawiaja dowcipnisie, zaden autor nie
    wymysli tego co sie w zyciu zdarzyc moze.

    Zatem, czy ogladales Matchstick Men (Naciągacze) z Nicolasem Cage?

    Film sie wlasnie zaczyna scena, gdy raz naciagnieta osoba podpisuje
    pelnomocnictwo (no, mąż a poprzednio żona ale na jedno wychodzi...)
    bankowe.

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}

  • 12. Data: 2003-12-03 21:01:59
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > akurat w przypadku PINu to taka procedura jest zbędna - nie ma takiej
    sytuacji
    > żeby bankowi był potrzebny twój PIN :-)

    czesc
    racja, co pisze blad.
    a po drugie - jak sprawdzic czy ktos dzwoni z banku - popros o jego numer i
    powiedz "prosze o pana/pani nazwisko, numer do banku, ja zadzwonie do
    pana/pani i dokonczymy rozmowe"
    i wystarczy by zweryfikowac pana/pania i "bank"
    pozdrawiam grupowiczow
    zbyszko janke

  • 13. Data: 2003-12-03 21:40:02
    Od: "Marcin P." <m...@S...onet.pl>

    Użytkownik "rena" napisała
    > Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jak citi dzwoni, to nawe nr tel. ma zastrzezony! i wypytuje o rozne
    rzeczy,
    > jesli tego sprawa wymaga...

    mBank też ma numer zatrzeżony, przecież to bzdura! Ktoś może
    podsłuchać, że zamawiam oddzwanianie z mBanku, podszyć się i wyciągnąć
    wszystkie dane.

    --
    Marcin P.

  • 14. Data: 2003-12-03 22:10:54
    Od: "Tomasz Mikołajczak" <t...@-...chip.pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jest nie tak. Ktoś facetowi rąbnął karty+dane osobowe (dowód?
    paszport?)
    > +telefon kontaktowy, zadzwonił i poprosił o PINy do kart? Ejże, nie za
    grube
    > nici?

    Sytuacja jak najbardziej prawdziwa.
    U nas w robocie przyszlo dwoch gosci w garniuturach i chodzili po
    biurach i udawali, ze kogos szukaja.
    Jednej osobie wyciagli z portfela tylko karty, nic wiecej nie zginelo.
    Po godzinie telefon, ktos mowi ze jest z banku i ze wlasnie czyszcza mu
    konto.
    Kolega rowniez podal PIN, na szczescie na koncie mial tylko 40 zl.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 15. Data: 2003-12-04 00:18:39
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    > sytuacji

    to nie jest kwestia pinu czy jakiejkolwiek innej informacji, banki poprzez
    swoje nieprzygotowanie oraz co tu mowic balwochwalcza bezczelnosc nie maja
    ochoty na opracowywanie takich procedur - jak identyfikacja banku
    dzwoniacego do klienta, a nawet jesli cos robi w tym kierunku - to sam ich
    nieprzestrzega
    Zdarza sie wiec, ze dzwonia do klientow i wypytuja o rozne niejawne
    informacje, a to przyzwyczaja ludzi ktorzy chca miec swiety spok do
    spowiadania sie - efekt jest wlasnie taki jak w temacie

    sam mialem sytuacje zabawna (z dziejszego punktu widzenia) - kiedy to
    inteligo chcialo powiedziec mi, ze tak sobie dla jaj wyprodukowali dwie
    identyczne karty kodow i obie mi wyslali w kilkudniowym odstepie, dzwoniaca
    do mnie osoba z banku - zamiast powiedziec o co jej chodzi - zazadala na
    wejsciu spowiadania sie z danych w stylu nr id, panienskie i cos tam
    jeszcze, ja odpowiedzialem, ze ani nie mam zamiaru do nich dzwonic - bo i po
    co, ani nie mam zamiaru podawac tych danych do jakiejs dzwoniacej do mnie
    tajemniczej osoby,
    dzwonili do mnie z 5 razy i biedacy nie wiedzieli jak mnie ugryzc :-) aby
    zmusic do zeznan, zmiekli dopiero gdy juz deko wk..ony postraszylem
    doniesieniem na policje o nekanie mnie telefonami i laskawie obwiescili mi
    tajemnice bankowa - przykazaujac bezwzgledne milczenie przed swiatem i
    zniszczenie obu blizniaczych egzemlarzy z kodami, oczywiscie postapilem
    zgodnie z ich prosba i oglosilem to na grupie w ciagu godziny, a oba
    egzemplarze przechowywuje na dowod ze pracownicy (lub ich kumple) bankowi
    potrafia wydrukowac dowolna blizniacza karte kodow.a w przypadku inteligo
    mam nawet na to dowod rzeczowy

  • 16. Data: 2003-12-04 05:41:35
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin P." <m...@S...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mBank też ma numer zatrzeżony, przecież to bzdura! Ktoś może
    > podsłuchać, że zamawiam oddzwanianie z mBanku, podszyć się i wyciągnąć
    > wszystkie dane.

    no wlasnie:( nawet jak sie spodziewam telefonu, to czuje niepokoj...

  • 17. Data: 2003-12-04 08:25:20
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > jak citi dzwoni, to nawe nr tel. ma zastrzezony! i wypytuje o rozne
    rzeczy,
    > jesli tego sprawa wymaga...

    Ale Citi zawsze przelącza wcześniej na weryfikację CitiPhon Pinem.

    --
    JaKi

  • 18. Data: 2003-12-04 09:19:25
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    > Robert Cialdini - uważajcie, ci co choć tej książki nie czytali ...
    >
    > http://www.kopernet.eu.org/~promilek/okladkaprzod.jp

    Bardzo dobra książka. Polecam!
    Adam Gentler

  • 19. Data: 2003-12-04 09:52:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "krab" (...)
> [...]
    (..........)
    > potrafia wydrukowac dowolna blizniacza karte kodow.a w przypadku inteligo

    brawo - zachowales sie wzorowo :-)
    ja rowniez nie uzywam zlecen telefonicznych a karty kodowe uwazam za slabe
    zabezpieczenie - glownie przed pracownikami bankow.
    Karte inteligo jednak mam bo mozna nia placic w internecie, wiec sie przydaje
    *** blad ***

  • 20. Data: 2003-12-04 14:12:40
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 4 Dec 2003 10:19:25 +0100, w <bqmu5i$88i$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Adam
    Gentler" <a...@n...bankier.pl> napisał(-a):

    > Bardzo dobra książka. Polecam!
    > Adam Gentler

    Nie bardzo dobra, ale dobra. Do podobnych wniosków każdy może samemu dojść --
    wystarczy trochę być bystrym...