  • 11. Data: 2003-11-01 20:30:43
    Temat: Re: Uszkodzony banknot
    Od: "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Foqa" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bo14np$khd$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > banknotów. :
    > : Gdybyć miał banknot cały ale np. wyprany (w dosłownym tego słowa
    > znaczeniu), : to wartość banknotu byłaby pomniejszona o stopień jego
    > przezroczystości (za : banknot idealnie przezroczysty dostałbyś 0 zł).
    > :
    > :
    > : A co mi tam.
    > : Opiszę teraz jak mierzą te kawałki.
    > : Otóż ważą na precyzyjnej wadze i obliczają procentowy udział obu
    > kawałków. : Oczywiście suma musi być w granicach dopuszczalnego błędu od

    ROTFL^2

    --
    pozdrowienia
    R.Andrzej

  • 12. Data: 2003-11-01 20:52:33
    Od: "kasza" <k...@i...pl.nospam>

    Użytkownik "Baton" <k...@B...fm> napisał w wiadomości
    > Posiadam uszkodzony banknot o nominale 100PLN.
    > 1. Czy taki banknot wymienie BEZ PROBLEMU w jakims banku na nieuszkodony,
    > jesli tak to w jakim probowac?
    > 2. Czy otrzymam 100% jego wartosci

    7 sekund guglania:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/kronika.html?numer
    =876

    Streszczenie: banki wymieniają w pełnej nominalnej wartości zużyte lub
    uszkodzone znaki pieniężne, jeżeli banknoty posiadają 100 proc. pierwotnej
    powierzchni, w tym również gdy są uszkodzone wskutek umieszczenia trwałego
    napisu, nadruku, rysunku lub innego znaku, a także zabrudzone, poplamione
    itp., lub, gdy banknoty są przekrojone na dwie części, sklejone ze sobą lub
    niesklejone (jeżeli obie części pochodzą z tego samego banknotu, nie
    posiadają ubytków powierzchni w miejscu przerwania i łącznie stanowią 100
    proc. pierwotnej powierzchni), a także jeżeli zachowało się ponad 75 proc.
    pierwotnej powierzchni banknotu w jednym fragmencie.

    calosc:
    http://www.nbp.pl/aktyprawne/dziennik/2003/dzu01_03.
    pdf

    --
    kasza

  • 13. Data: 2003-11-01 21:17:31
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote:

    > 1. Chyba w każdym (może poza bankami nowymi, jak Multi, Lukas).

    Na pewno w każdym.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 14. Data: 2003-11-01 21:20:42
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krystek <k...@s...pl_> wrote:

    > W każdym dużym mieście (b. stolice województw, ale nie wszystkie) są
    > oddziały NBP.

    NBP nie jest potrzebny, wystarczy dowolny bank za rogiem.

    > Zniszczone banknoty są wymieniane wg mojej wiedzy na
    > podstawie szacowania przez pracownika banku. W zalezności od stopnia
    > zniszczenia banknotu wypłacana jest równowartość zniszczonego banknotu
    > lub też jakiś procent kwoty nominału.

    To nie zależy od stopnia zniszczenia, tylko od tego ile oryginalnej
    powierzchni banknotu zostało. Jeśli powyżej 75%, to w zamian bank wyda cały
    nominał, niezależnie od tego jak zniszczony jest banknot (podarty, sprany,
    poplamiony, poklejony itp. - brr!), warunkiem jest możliwość stwierdzenia
    autentyczności.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 15. Data: 2003-11-01 21:21:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sat, 1 Nov 2003 17:33:08 +0100, "Baton" <k...@B...fm>
    wrote:

    >W zwiazku z tym mam 2 pytania
    >1. Czy taki banknot wymienie BEZ PROBLEMU w jakims banku na nieuszkodony,
    >jesli tak to w jakim probowac?
    >2. Czy otrzymam 100% jego wartosci

    1. Tak. Narodowy Bank Polski
    2. Tak.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2003-11-01 23:13:47
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@i...pl.nospam news:bo16gj$jij$1@nemesis.news.tpi.pl

    > proc. pierwotnej powierzchni), a także jeżeli zachowało się ponad 75
    > proc. pierwotnej powierzchni banknotu w jednym fragmencie.

    Ale - w takim razie banknot przedzielony pol-na-pol juz nie ma 75%
    pierw.pow. w 1 kawalku, wiec jest bezwartosciowy?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 17. Data: 2003-11-02 07:09:55
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    X...@2...180.128.20,
    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com>:
    > k...@i...pl.nospam news:bo16gj$jij$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Ale - w takim razie banknot przedzielony pol-na-pol juz nie ma 75%
    > pierw.pow. w 1 kawalku, wiec jest bezwartosciowy?

    Nie, jest warty 100zl.

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-11-02 11:55:20
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> wrote:
    > k...@i...pl.nospam news:bo16gj$jij$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Ale - w takim razie banknot przedzielony pol-na-pol juz nie ma 75%
    > pierw.pow. w 1 kawalku, wiec jest bezwartosciowy?

    Wtedy dostaniesz połowę jego wartości nominalnej (oczywiście to dotyczy
    tylko złotówek, nie walut obcych).

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 19. Data: 2003-11-02 13:08:21
    Temat: Odp: Uszkodzony banknot
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...pl>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180.128.20...
    > k...@i...pl.nospam news:bo16gj$jij$1@nemesis.news.tpi.pl
    >

    > Ale - w takim razie banknot przedzielony pol-na-pol juz nie ma 75%
    > pierw.pow. w 1 kawalku, wiec jest bezwartosciowy?

    Ale w 2 kawałkach ma 100% i to wystarczy.

    Cytuje Zarządzenie nr1/2003 PrzezesaNBP

    § 2. 1. Banki wymieniają w pełnej nominalnej wartości zużyte
    lub uszkodzone znaki pieniężne(...) jeżeli odpowiadają
    następującym warunkom:
    1) banknoty:
    a) (...)
    b) przerwane na dwie części sklejone ze sobą lub
    niesklejone, jeżeli obie części pochodzą z tego
    samego banknotu, nie posiadają ubytków
    powierzchni w miejscu przerwania i łącznie
    stanowią 100% pierwotnej powierzchni,

    Zarządzenie można zobaczyć tutaj:
    http://nettax.interia.pl/serwis/publikatory/dunbp/20
    03/Nr__1/poz.1.htm

    ______
    Robert

  • 20. Data: 2003-11-03 20:05:40
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Baton" <k...@B...fm> wrote in message
    > Ale czy znajde w Krakowie oddzial NBP? Czy ten bank ma 'detal' tzn. takie
    > okienka do obslugi klientow indywidualnych ;)? Sorry za lamerstwo, ale
    > jeszcze z tym bankiem nie mialem nigdy do czynienia :-)

    Narodowy Bank Polski. Oddział okręgowy
    (0-12) 618 58 00

    31-134 Kraków, Basztowa 20
    pow.m. Kraków, woj.małopolskie