  • 11. Data: 2004-01-09 14:42:34
    Temat: Re: Uszkodzony list z VWbanku.
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dentarg" napisał w wiadomości:

    | Dalesze foto tutaj:
    | http://vw.it64.com/6.JPG
    | http://vw.it64.com/7.JPG
    | http://vw.it64.com/8.JPG

    Dalej myślę, że to tylko uszkodzenie podczas transportu, w poczcie nie ma
    sytuacji, w której pracownik mógłby grzebać w przesyłce - wszystkie
    czynności wykonywane są komisyjnie, jedynie listonosz chodzi sam, ale też
    musiałby się strasznie starać, żeby zaglądać do przesyłek. A między
    placówkami pocztowymi przesyłki polecone jeżdżą w zaplombowanych workach,
    których nie da się otworzyć i zamknąć bez pozostawienia śladu.

    W każdym razie co najmniej na jednym etapie postąpiono z tym listem
    nieprawidłowo - należy przyjąć, że na ostatnim. Przesyłka nie mogłabyć
    doręczona w stanie niezabezpieczonym. Proponuję więc złożyć skargę do
    jednostki nadrzędnej nad tą placówką.
    Jeżeli przesyłka nadeszła do placówki oddawczej w stanie uszkodzonym,
    należało ją zabezpieczyć, umieścić odpowiednią nalepkę, informację skąd
    nadeszła i podpis dwóch pracowników oraz datownik. Bezpośrednio w Twojej
    sprawie to nie pomoże, ale przynajmniej ktoś oberwie za naruszenie
    obowiązków służbowych i będzie wiedział na przyszłość co ma robić z
    uszkodzonymi przesyłkami.

    | Podczas logowania się do systemu telefonicznego, jest pytanie u numer
    | rachunku ... ile trzeba podać cyfr ?

    7 cyfr.

    | A może całość ? Nie widzie
    | nigdzie w instrukcji dodanej do pakietu startowego VW.

    Oni chyba uważają, że tego się należy domyślić :)
    Ja też nie wiedziałem o co im chodzi i zadzwoniłem na 0800.

    Pozdr.,

  • 12. Data: 2004-01-09 14:46:01
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > rachunku ... ile trzeba podać cyfr ? A może całość ? Nie widzie
    > nigdzie w instrukcji dodanej do pakietu startowego VW.

    Od 15 cyfry włącznie do do 22 cyfry włącznie. Jeśli 15 cyfra jest 0 to od 16
    do 22.

  • 13. Data: 2004-01-09 14:49:04
    Temat: Re: Uszkodzona paczka z VWbanku.
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Dla mnie to troche słabe rozwiązanie, bo
    > wiem, że ktoś zna numer mojego rachunku, numer klienta a możliwe, że i

    To chyba dobrze, że zna numer, może dokona przelewu

    > telekod jeśli udało mu się go przechwycić, co nie powinno być trudne
    > jeśli pracuje na poczcie i zależy tej osobie na tym ...
    > Teoretycznie z takimi informacjami da rade ukraść mi kasę, szczególnie
    > jak ma skopiowany token ... ale porażka.

    A skąd weźmie PIN który dopiero nadasz. Oczywiście mugłby go zresetować, ale
    nie zrobi tego bo zmienisz telekod po zalogowaniu do systemu.

  • 14. Data: 2004-01-09 14:49:47
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Dentarg z adresu: <d...@i...com> napisał(a):

    > Raczej nie zawsze zobacz:
    > http://vw.it64.com/5.JPG

    Tak naprawdę, to tym zdjęciem dopiero dałeś ciała :) Z rekordu EXIF zdjęcia
    można odczytać, że zostało zrobione 2004.01.09 14:56:42.
    Jeżeli ktoś zna algorytm zakręconego wyświetlania czasu przez ten token,
    może sobie Twój egzemplarz emulować jakimś programem np. :)

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 15. Data: 2004-01-09 15:07:25
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Dentarg" <d...@i...com> wrote in message
    > Znając dzisiejsze możliwości techniczne oraz znając informacje ze
    > szkoleń z bezpieczeństwa teleinformatycznego w ABW, wiem, że
    > podrobienie takiego tokena to pryszcz.

    To taki token da się skopiować? Jak???

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 16. Data: 2004-01-09 15:09:03
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 9 Jan 2004 15:49:04 +0100, "Grzegorz Niedzwiecki"
    <g...@n...pl> wrote:

    >A skąd weźmie PIN który dopiero nadasz. Oczywiście mugłby go zresetować, ale
    >nie zrobi tego bo zmienisz telekod po zalogowaniu do systemu.

    Załóżmy sytuacje, ze ten ktoś zadzwoni któregoś pięknego dnia rano do
    VW banku, że jest w sklajnie trudnej sytuacji, że zapomniał telekod,
    jest dalego od cywilizacji a musi zapłacić przelew (np okup, bo go
    porwali ;), będzie miał przy sobie skopiowany Token, wszystkie dane
    konta, numer klienta, dane osobowe zdobyć to nie problem. I przeleje
    sobie moją kase na jakoweś konto. Sądzę, że nawet jakby pierwsza
    operatorka się nie zgodziła, to myśle że przy dobrym pomyśle i dobrym
    zagraniu trudnej sytuacji dałoby się nadać nowy telepin itp ... mając
    wszystkie dane i token ... może przesadzam, ale wydaje mi się, że to
    jest możliwe i bezpieczniej czułbym się gdyby nikt o kim nie wiem nie
    znał mojego numeru konta, klienta, telekodu i nie ruszał tokena ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 17. Data: 2004-01-09 15:12:10
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 9 Jan 2004 15:49:47 +0100, Piotr Hołda \(usuń z adresu co
    niepotrzebne\) <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Jeżeli ktoś zna algorytm zakręconego wyświetlania czasu przez ten token,
    >może sobie Twój egzemplarz emulować jakimś programem np. :)
    Może i masz rację, ale akurat wskazanie czasu w zdjęciu nie jest
    prawdziwe, bo nie mam dokładnie ustawionego zegarka w aparacie,
    zdjęcie było edytowane i zminił się wpis daty i godziny, ale dla
    pewności nie mam już wskazania ;))

    pzdr,
    Dentarg

  • 18. Data: 2004-01-09 15:12:40
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości

    > Załóżmy sytuacje, ze ten ktoś zadzwoni któregoś pięknego dnia rano do
    > VW banku, że jest w sklajnie trudnej sytuacji, że zapomniał telekod,
    > jest dalego od cywilizacji a musi zapłacić przelew (np okup, bo go

    W tym momencie VW stwierdzi - pocałuj się pan w d*.*ę, wysyłamy panu nowy
    telekod pocztą. To jedyny sposób na odzyskanie telekodu.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    wojciech (at) nawara.info

  • 19. Data: 2004-01-09 15:26:26
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 9 Jan 2004 15:42:34 +0100, "Jarosław Łysio"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >placówkami pocztowymi przesyłki polecone jeżdżą w zaplombowanych workach,
    >których nie da się otworzyć i zamknąć bez pozostawienia śladu.
    Dobrze, ale jak wyjaśnisz to, że woreczek na token jest rozcięty tak,
    że można go wyjmować ? Nie uwierze, że stało się to przypadkowo ...
    A na dodatek jak już pisałem, klej w pudełeczku nie trzymał wcale, bo
    było już otwierane, nie sądzę, że by podczas uszkodzenia (uderzenia)
    cały klej puścił ... zbyt skomplikowany byłby ten przypadek ...

> [...]
    >nieprawidłowo - należy przyjąć, że na ostatnim. Przesyłka nie mogłabyć
    >doręczona w stanie niezabezpieczonym. Proponuję więc złożyć skargę do
    Do RUPu ? :) Troche mi nie wypada ;).

> [...]
    >sprawie to nie pomoże, ale przynajmniej ktoś oberwie za naruszenie
    >obowiązków służbowych i będzie wiedział na przyszłość co ma robić z
    Już pare razy spotykałem się z takimi przesyłkami, bo pare razy
    dochodziły do mnie uszkodzone, i prawie zawsze były takowe naklejki,
    może uszkodzenie nastąpiło przed wysłaniem ?

    >7 cyfr.
    Nawet wiem które ...

    >Oni chyba uważają, że tego się należy domyślić :)
    >Ja też nie wiedziałem o co im chodzi i zadzwoniłem na 0800.
    Rewelacja ...

    pzdr,
    Dentarg

  • 20. Data: 2004-01-09 15:26:38
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 9 Jan 2004 15:46:01 +0100, "Grzegorz Niedzwiecki"
    <g...@n...pl> wrote:

    >Od 15 cyfry włącznie do do 22 cyfry włącznie. Jeśli 15 cyfra jest 0 to od 16
    >do 22.
    Czyli inaczej mówiąc numer klienta ? ;))

    pzdr,
    Dentarg