    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <b...@g...com>
    <p3snje$2ov$1@node2.news.atman.pl> <p3snvj$314$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <p3sthh$10n$2@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <p3svmp$3iv$1@node1.news.atman.pl>
    <5a620d2b$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <p3t42t$7ur$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ubezpieczenie mieszkania w którym sie nie mieszka
    Date: Fri, 19 Jan 2018 17:27:32 +0100

    dyskusyjnych:p3t42t$7ur$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-01-19 o 16:22, J.F. pisze:

    >A kogo chcesz wskazać jako uczestników, skoro nie znamy kręgu
    >spadkobierców?

    Sad sobie sam nie ustali, w/g tych samych regul, co w podrzednych
    sprawach ?

    >No toż pisałem - że im dłużej się czeka, tym gorzej.

    A spieszenie sie cos da, jak reszta rodziny nie bedzie sie spieszyla ?

    >Jak minęło pół roku, to już nie ma się czego zrzekać, bo
    >odziedziczył.
    >A jak skutecznie w tym terminie odrzucił spadek, to przechodzi na
    >ciebie.

    Uuuu, tam moglo z 50 lat minac :-)

    >Zrzec się spadku po śmierci spadkodawcy nie można (zrzeczenie to nie
    >odrzucenie). Można to zrobić za życia spadkodawcy, w formie zawartej
    >z nim umowy notarialnej.

    A jest jakies zrzeczenie na rzecz kogos/darowizna ?

    Bo sytuacja zdaje sie wyglada tak, ze bylo sobie na wsi male
    gospodarstwo rolne, potem prawdopodobnie przekazane dziecku za rente
    panstwowa (taki wymysl socjalizmu), ktos tam chyba nowy dom postawil,
    byc moze stary zburzyl - teraz chcial regulowac, a sad odnalazl, ze
    jakas kobieta miala dozywotni zapis rentowy, i zaczal dochodzic czy
    wykonano i kto po niej dziedziczy.
    Niestety - szczegolow nie znam, bo ostatnia rzeczą na ktorą ojciec ma
    ochote, to włóczyc sie po sądach kilkaset km dalej i zabierac komus
    jakies % z jego zasluzonej ojcowizny i pola, ktorego chyba nawet nie
    bardzo wie gdzie jest. Napisal oswiadczenie, ze nie chce zadnego
    spadku i liczy na to, ze nie bedzie musial wiecej sie w tym grzebac. A
    taki zapis wskazuje na lata przedwojenne lub wkrotce po.
    Ale tak piszecie, to ciekaw jestem jak to sie skonczy i co mu grozi
    :-)

    Musial wniosek pisac o wydanie metryki, ale to juz nie wiem - ktos z
    rodziny prosil, to chyba po prostu pomagal zalatwic sprawe
    zainteresowanemu, ale wspolczuje, jakby mial zalatwic sam - jak
    ustalic spadkobiercow jakiejs dalszej linii rodziny w czasach ODO ?

    J.