    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 19 Jan 2018 08:06:53 -0800 (PST)
    <5a61c204$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <p3skd6$mvi$6@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <p3snje$2ov$1@node2.news.atman.pl> <p3snvj$314$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <p3sthh$10n$2@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <p3svmp$3iv$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ubezpieczenie mieszkania w którym sie nie mieszka
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Liwiusz napisał:
    > Z tego wynika, że sprawę starszą możesz rozpocząć wcześniej, ale w
    > czasie jej trwania zajdzie potrzeba przeprowadzenia sprawy późniejszej,
    > aby poznać krąg uczestników w sprawie.
    >
    > I do tego właśnie zmierzałem, że w tej mojej sprawie im dłużej się
    > czeka, tym gorzej, bo dochodzą kolejni spadkobiercy.

    Ale to tylko pod warunkiem, że spadek trzeba dzielić wyłącznie z żywymi
    spadkobiercami do ostatniego pokolenia.
    Może tak jest - nie wiem, choć wg mnie jakby tak było to by było bardzo ciężko.
    Ale może jest tak, że dany spadek (dany - czyli po jednym spadkodawcy) można dzielić
    i z martwymi spadkobiercami - wtedy są wyznacza np. kuratora albo po prostu dzieli
    tak, jak wynika z zeznań żywych i z własnego osądu.

    I wtedy sytuacja wygląda tak, że w masie spadkowej po zmarłym spadkobiercy znika
    udział w masie spadkowej po tym pierwszym spadkobiercy, a pojawiają się konkretne
    rzeczy - i już nikt udziałów w masie spadkowej nie odziedziczy, bo znikły.

    Przy takiej możliwości taki najstarszy spadek dałoby się podzielić bez wyroków w
    kolejnych sprawach - nawet jeśli wystarczyłyby sprawy o stwierdzenie nabycia spadku,
    bo to o wiele łatwiejsze niż sprawy o dział spadku.

    Czyli że jak się zrobi w końcu sprawę po pradziadku, gdzie wszyscy bezpośredni
    spadkobiercy już nie żyją, to nie trzeba do jej rozstrzygnięcia robić spraw po
    nieżyjących dziadkach itp.