    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ubezpieczenie mieszkania w którym sie nie mieszka
    Date: Wed, 17 Jan 2018 21:26:59 +0100

    W dniu 2018-01-17 o 19:35, s...@g...com pisze:

    > Chcialem ubezpieczyc od pożaru dachu, szkód huraganowych i jakiejś
    kradzieży/dewastacji przez obcych.

    czyli od zdarzeń losowych oraz od kradzieży

    > Reszta ryzyk raczej minimalna.
    >
    > Obiekt to dom warty około 250kpln na śląsku.
    > Dom nie ma alarmów i tego typu zabezpieczeń. Jedyny dodatkowy sposób zabezpieczenia
    to rolety na oknach. Nie jest specjalnie wyremontowany ale i nie zaniedbany.
    > Nadal będzie zamieszkany ale nie przez właściciela.

    ktoś z rodziny czy wynajmowany?

    > Wartośc dobytku w środku to jakieś 30-50kpln (wiekszosc w meblach czy rzeczach
    które trudno wycenić - wartośc sentymentalna).

    > Cena ubezpieczenia jest dla mnie drugorzędna. Bardziej zalezy mi na tym aby w
    przypadku kiedy coś sie stanie nie było problemów z tym że polisa tego nie pokryje bo
    któryś tam paragraf wyklucza ochrone z jakiegoś dziwnego powodu.

    czyli dom + el. stałe na ok. 250kzł
    ruchomości 30-50kzł
    i nie ma czegoś takiego jak "wartosć sentymentalna", liczy się cena
    rynkowa, wartość odtworzeniowa

    jeżeli masz np. stół przy którym odbyło się jakieś ważne (dla rodziny)
    wydarzenie to liczy się jedynie szacunkowa wartość rynkowa tego stołu,
    no chyba, że to antyk/dzieło sztuki, wtedy konieczna stosowna wycena

    do wyceny potrzebuję adres, powierzchnię domu, murowany czy drewniany,
    rok budowy

    > I pytanie bonusowe:
    > Czy jest mozliwośc ubezpieczyć działkę na okolicznośc np. Zrzucenia na nią śmieci
    przez kogos obcego?
    > Pod postacia śmieci może byc np. pół gruszki betonu, czy spuszczone przez kogos
    nieczystości...

    jak dla mnie to byłby akt wandalizmu/dewastacji, ale jeszcze nie
    słyszałem, aby ktoś ubezpieczał samą działkę od takiego ryzyka...muszę
    zapytać

    na jaką SU chciałbyś działkę ubezpieczyć?

    --
    pozdrawiam
    RobertS