  • 21. Data: 2009-03-27 22:47:46
    Temat: Re: UOKiK pozywa BRE - kredyty hipoteczne
    Od: z <z...@g...pl>

    szczurwa pisze:

    > Bank pozycza pieniądze na 6 %, sprzedaje na 21%. Ile wynosi marża ? I
    > jak to nazwać ?

    Tłumaczą się tym że aż 13% jest niespłacane przez tą durną hołotę, która
    nie bierze pod uwagę ryzyka, swoich możliwości finansowych, jest pazerna
    na kasę itd.

    zch

    PS. Chyba te 13% jest nawet nieściągalne.
    Ech... banki to mają przechlapane ;-)

  • 22. Data: 2009-03-27 23:37:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Bank pozycza pieniądze na 6 %, sprzedaje na 21%. Ile wynosi marża ? I
    jak to nazwać ?

    Slyszales o rezerwach obowiazkowych? Pomyslales o utrzymaniu gotowki w
    kasach i bankomatach? Wiesz ile jest na kontach a'vista powyzej osadu?
    Wiesz, ze banki pozyczaja pieniadze panstwu? Myslisz, ze placi ono 21%
    odsetek?
    Hmmm... ciekawe czemu najwiecej do powiedzenia ma ci ktorzy nie znaja nawet
    elementarza bankowosci...

    MK

  • 23. Data: 2009-03-28 11:21:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    >
    > Slyszales o rezerwach obowiazkowych? Pomyslales o utrzymaniu gotowki w
    > kasach i bankomatach? Wiesz ile jest na kontach a'vista powyzej osadu?

    Nie rzumiem tego ostatniego zdania, ale fakt, ze sa konta a vista i
    kasa na nich NIEOPROCENTOWANA (bardzo duzo kasy, ludzie nie umieja/nie
    chca/nie moga przekladac wszystkiego na konta oszczednosciowa), tylko
    pogarsza ten bilans.

    MJ

  • 24. Data: 2009-03-28 12:03:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > kasa na nich NIEOPROCENTOWANA (bardzo duzo kasy, ludzie nie umieja/nie
    > chca/nie moga przekladac wszystkiego na konta oszczednosciowa), tylko

    Poszukaj informacji o zarzadzaniu plynnoscia banku. Bank musi byc gotowy
    wyplacic to co jest na kontach a'vista w kazdej chwili, wiec nie bardzo moze
    wykorzystywac te pieniadze do udzielania kredytow na 21%, chyba ze zostalyby
    wprowadzone kredyty a'vista, ale na taka rewolucje raczej sie nie zanosi ;).

    MK

    MK

  • 25. Data: 2009-03-28 12:54:46
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > moze wykorzystywac te pieniadze do udzielania kredytow na 21%, chyba ze
    > zostalyby wprowadzone kredyty a'vista, ale na taka rewolucje raczej sie

    Przecież każdy kredyt jest a'vista - na żądanie. Bank może wypowiedzieć
    umowę kredytu praktycznie w każdej chwili bez podania przyczyny.

  • 26. Data: 2009-03-28 12:59:21
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Mar, 00:37, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Slyszales o rezerwach obowiazkowych? Pomyslales o utrzymaniu gotowki w
    > kasach i bankomatach?

    Twój detalista też kupuje na zapas. Ponosi określone koszty, do tego
    transport, ubezpieczenie itp.

    Wiesz ile jest na kontach a'vista powyzej osadu?
    > Wiesz, ze banki pozyczaja pieniadze panstwu? Myslisz, ze placi ono 21%
    > odsetek?

    Ktos bankom każe byc dobrym wujkiem dla państwa ? Chcesz przez to
    powiedziec, że drobni klienci banków muszą płacić większy procent,
    ponieważ banki robią dobrze państwu i pożyczają ze stratą ?

    > Hmmm... ciekawe czemu najwiecej do powiedzenia ma ci ktorzy nie znaja nawet
    > elementarza bankowosci...

    Biznes jest biznes. Reguły są takie same dla wszystkich. Jedyne
    wytłumaczenie wysokich stóp procentowych pożyczek to ustawowy kartel w
    postaci wysokich barier wejścia i chciwość banków.

  • 27. Data: 2009-03-28 13:02:11
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Mar, 13:03, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wprowadzone kredyty a'vista, ale na taka rewolucje raczej sie nie zanosi ;).

    To model teoretyczny, dobrze o tym wiesz. Taka sytuacja w praktyce to
    bankructwo banku. Swoją drogą nie wiedziałem,że np. 100 000 na a vista
    to dla banku strata...Bo dla klienta na pewno.

  • 28. Data: 2009-03-28 13:20:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    > Twój detalista też kupuje na zapas. Ponosi określone koszty, do tego
    > transport, ubezpieczenie itp.

    A gdzie niby w tym przykladzie ja sie odnosilem do cen zakupu. Auchan tez
    kupuje towar i sprzedaje o 30% taniej od tego lokalnego monopolisty.

    > Ktos bankom każe byc dobrym wujkiem dla państwa ? Chcesz przez to
    > powiedziec, że drobni klienci banków muszą płacić większy procent,
    > ponieważ banki robią dobrze państwu i pożyczają ze stratą ?

    Banki nie pozyczaja ze strata. Pozyczaja na mniejszy procent, bo ryzyko
    kredytowe panstwa jest mniejsze niz osoby fizycznej. W ogole sie do tego nie
    odnosilem, zakwestionowalem tylko teze, ze pozyskuja kase na 6% i pozyczaja
    ja na 21%. Jak widze nie mozesz zrozumiec, ze takie proste to nie jest.

    > Biznes jest biznes. Reguły są takie same dla wszystkich. Jedyne
    > wytłumaczenie wysokich stóp procentowych pożyczek to ustawowy kartel w
    > postaci wysokich barier wejścia i chciwość banków.

    Zawsze mozesz skorzystac z uslug SKOK'ow :).

    MK

  • 29. Data: 2009-03-28 13:22:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > To model teoretyczny, dobrze o tym wiesz. Taka sytuacja w praktyce to
    > bankructwo banku. Swoją drogą nie wiedziałem,że np. 100 000 na a vista
    > to dla banku strata...Bo dla klienta na pewno.

    A gdzie ja napisalem o stracie?

    MK

  • 30. Data: 2009-03-28 13:23:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "ruf10" <r...@n...pl> wrote in message

    > Przecież każdy kredyt jest a'vista - na żądanie. Bank może wypowiedzieć
    > umowę kredytu praktycznie w każdej chwili bez podania przyczyny.

    Czyzby? KC i PB sie klania. Ostatnie dni pokazaly, ze nawet za proby zmian
    umow banki sa straszone sankcjami.

    MK