  • 1. Data: 2009-03-26 20:27:29
    Temat: UOKiK pozywa BRE - kredyty hipoteczne
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    UOKiK pozywa BRE za oprocentowanie zalezne od decyzji zarzadu:
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,642919
    4,UOKiK_pozywa_BRE_Bank.html

    Co moze sie stac jak UOKiK wygra i umowy beda mialy niewazne
    zapisyo zminach oprocentowania? Chyba automatycznie nie zmieni
    sie na LIBOR/WIBOR + marza wiec aneksy? A jak ktos sie nie zgodzi
    (za duza marza) to wypowiedzenie umwy kredytowej przez bank?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-03-26 20:47:29
    Temat: Re: UOKiK pozywa BRE - kredyty hipoteczne
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    4,UOKiK_pozywa_BRE_Bank.html

    > Co moze sie stac jak UOKiK wygra i umowy beda mialy niewazne

    BRE się odwoła.

  • 3. Data: 2009-03-26 21:01:21
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > BRE się odwoła.

    To normalne, ze BRE pewnie bedzie przeciagalo ile sie da. Ale co sie stanie
    jezeli po paru latach sadowych bojow zapadlby juz prawomocny wyrok
    niekorzystny dla BRE?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2009-03-26 21:38:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > stanie
    > jezeli po paru latach sadowych bojow zapadlby juz prawomocny wyrok

    Do tego czasu niektórzy stracą wszystko. Potem mogliby się odwoływać, ale
    skąd wezmą kasę na pozew? Przecież trzeba zapłacić w cywilnym kilka procent
    od pozywanej sumy. Nie będą mieli tej sumy, bo komornik im systematycznie
    będzie zabierał. :-)
    I dlatego rozsądni ludzie nie biorą kredytów na krawędzi swojej
    wypłacalności.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-03-26 21:45:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    > stanie
    > jezeli po paru latach sadowych bojow zapadlby juz prawomocny wyrok

    Gdyby BRE przegrało całkowicie ten spór (co wydaje się absolutnie nierealne,
    zresztą nie wiemy nawet dokładnie o co tak konkretnie UOKiK pozwie BRE)
    prawdopodobnie każdy kredytobiorca mógłby wezwać BRE do takiej zmiany umowy,
    że należne byłyby tylko odsetki obliczone tak jakby obowiązywała stała marża
    w trakcie całego dotychczasowego trwania umowy kredytu, równa marży z dnia
    podpisania umowy. Dywagując dalej, jeśli odsetki faktycznie zaplacone byłyby
    wyższe niż w takim schemacie oprocentowania, kredytobiorcy przysługiwałby
    ich zwrot od BRE plus prawdopodobnie odsetki ustawowe od tych nadpłat (bez
    kapitalizacji).

    No to sobie pomarzyliśmy. Praktyka jednak będzie inna i najprawdopodobniej
    nic się nie stanie. W każdym razie jesli BRE to przegra, to aneksy nie będą
    mogły być płatne.

  • 6. Data: 2009-03-26 21:57:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > oprocentowania, kredytobiorcy przysługiwałby ich zwrot od BRE plus
    > prawdopodobnie odsetki ustawowe od tych nadpłat (bez kapitalizacji).

    Troche przesadziles, w najlepszym przypadku sad moglby nakazac zawarcie umow
    opartych na podstawie np. stawki WIBOR + marza. Wysokosci marzy sad raczej
    nie ustali. Nie bedzie tez zakdnych odsetek, bo wyrok wejdzie w zycie
    dopiero jak sie uprawomocni, wiec gdyby nawet ktos chcial to przeniesc
    wstecz to musialby wystapic do sadu przeciw bankowi. Bedzie to latwiejsze ze
    wzgledu na mozliwosc wykorzystania pozwu zbiorowego, ale wcale to nie
    gwarantuje wygranej.

    Chyba poprosze UOKiK o interwencje w sprawie bufetu w moim zakladzie pracy,
    bo za litrowa cole musze zaplacic 5,20. W hilermarkecie 2,5litrowa kupuje za
    4,80. Powinni sie zwiac za nich bo za duza marze maja i jest ona oparta
    tylko na decyzji kierownika.

    MK

  • 7. Data: 2009-03-26 22:46:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MK napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >4,80. Powinni sie zwiac za nich bo za duza marze maja i jest ona oparta

    UOKiK pozywa również za niesprecyzowane warunki mozliwości zmiany
    warunków umowy. I tu może mieć częściowo rację.
    Czepia się jednak np. mozliwości zwiekszenia zabezpieczenia przy
    pogorszeniu zdolności lub spadku wartości zabezpieczenia. Jak wpiszą
    kolejne sformułowania do klauzul niedozwolonych to zamiast mieć
    możliwość więcej wymagać od klientów z ryzykownymi kredytami,
    to wiedząc, że nie bedą mogli żądać zwiększenia zabezpieczenia,
    zaczną wymagać dużo wiekszego już przy udzielaniu kredytów
    od wszystkich. Czyli wszyscy kredytobiorcy poniosą konsekwencje.
    Taka komuna...
    Jak tak dalej pójdzie, to może lepiej sporządzić listę klauzul
    dozwolonych? Krótsza bedzie...
    Jeżeli w umowie oprocentowanie jest zmienne (trudno żeby było
    stałe przy kredycie na więcej niz kilka lat) to można je zmieniać
    i nie jest to zmiana umowy.

    Arek

  • 8. Data: 2009-03-27 00:32:42
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Mar, 22:57, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > 4,80. Powinni sie zwiac za nich bo za duza marze maja i jest ona oparta

    Bądź miły i zdradź mi tę tajemnicę, w którym markecie jest cola 2,5
    litra za 4,80 ?

    Dziękuję.

    szczurwa

  • 9. Data: 2009-03-27 08:25:41
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Bądź miły i zdradź mi tę tajemnicę, w którym markecie jest cola 2,5
    > litra za 4,80 ?

    Ja też poproszę o namiary na ten market :)

  • 10. Data: 2009-03-27 09:24:55
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ja też poproszę o namiary na ten market :)

    Żadna tajemnica. Zgrzewka pepsi light 8x2,5 litra w Makro kosztuje na
    promocji 1,83 za litr.