  • 1. Data: 2002-05-23 11:59:38
    Temat: Token w telefonie
    Od: Lukasz Luzar <l...@t...com>

    Witam,

    Prowadze rozmowy z jednym z bankow na temat mozliwosci wdrozenia
    systemu autoryzacji za pomoca hasel jednorazowych w oparciu o token
    zainstalowany w telefonie komorkowym klienta.

    Uzytkownik aplikacje sciaga sobie osobiscie z sieci,
    a w zabezpieczonej kopercie z banku otrzymuje:
    - PIN (do zapamietania),
    - unikalny ID tokenu (do inicjalizacji tokena),

    Aby zalogowac sie do systemu bankowego, uzytkownik uruchamia
    aplikacje w telefonie, wprowadza PIN, nastepnie telefon
    wyswietla na ekraniku 8 znakowe haslo wazne jedna minute.

    Jednorazowe haslo generowane jest na podstawie trzech czynnikow:
    - PIN ktory uzytkownik ma "w glowie",
    - ID tokena wprowadzonego jednorazowo podczas inicjalizacji,
    - aktualnego czasu,

    Jest to metoda generowanie hasla stosowana przez tokeny produktowane
    przez RSA, przeznaczone dla sektora finansowego i rzadowego.

    Moja aplikacja zbudowana jest w opariu o technologie Java 2 Micro
    Edition (j2me).

    Wiecej informacji na temat tego rozwiazania mozna znalezc na:
    http://developers.of.pl/projects/celltoken/

    Chcialbym poznac opinie uzytkownikow na temat zastosowania
    w bankach takiego rozwiazania.

    Z powazaniem,

    Lukasz Luzar
    TigerAudits.com

    --
    TigerAudits -> etyczny hacking . testy penetracyjne . analiza ryzyka

  • 2. Data: 2002-05-23 13:17:27
    Temat: Re: Token w telefonie
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Lukasz Luzar" <l...@t...com> wrote in message
    evelopers.of.pl...
    > Witam,
    >
    > Prowadze rozmowy z jednym z bankow na temat mozliwosci wdrozenia
    > systemu autoryzacji za pomoca hasel jednorazowych w oparciu o token
    > zainstalowany w telefonie komorkowym klienta.

    Witam!
    Jest troche klopotów
    1. Organizacyjne
    Trzeba najpierw znalezc jakiegos stosunkowo taniego operatora telefonii
    komorkowej. Bank sobie kupi, dalej powinno byc z gorki.
    Tak sie sklada bowiem ze karty SIM sa w gestii operatora komórkowego (i
    chyba wlasnoscia operatora), wiec bez porozumienia z nim nic nie mozna
    robic.
    2. Inne. Tokeny RSA dlatego korzystaja z faktora czasu, ze w zalozeniach nic
    do nich nie mozna przeslac. Do telefonu komórkowego spokojnie mozna przeslac
    rózne rzeczy, przedde wszystkim informacje. Moze byc to na przyklad
    zapytanie z banku, na którego tylko wtedy przyjdzie wlasciwa odpowiedz (ze
    sluchawki) jesli wlasciciel rozmawia ze swojej komórki (ma wlasciwe klucze
    potrzebne do obliczen) i uprzednio podal PIN (bo tak jest alikacja
    skonstruowana).
    3. Wedlug mnie operator telekomorkowy powinnien wprowadzic taka usluge
    (kontroli czy sie mówi z wlasciwego aparatu i czy sie autoryzowal user
    lokalnie) bez dedykowanego odbiorcy i dopiero przekonac banków (i klientów
    banków) by z tego skorzystali.
    4. Ale moze nie zrozumialem idei...

    Vizvary

  • 3. Data: 2002-05-23 13:39:14
    Od: "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>

    > Lukasz Luzar

    Witam

    Oj podejzewam ze ciezko by bylo aktualnie cos takiego w pl wprowadzic.
    Przekonac ludzi do tokenow jest ciezko a co dopiero do tokena w phonie.
    Pozatym sam telefon nie jest bezpiecznym miejscem na przechowywanie
    infomracji.
    Banki musialy by sie zgadac z siecia komorkowa, bo raczej to bank by musial
    wydawac taki telefon.
    Jezeli to klient by dostal parametry jakie ma wprowadzic do telefonu aby
    token w phonie dzialal prawidlowo
    zrobienie klona nie bylo by wiekszym problemem. Pomysl godny uwagi, ale
    wymagajacy dopracowania szczegolow, szczegolnie organizacyjnych.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski T...@g...pl
    Tel. 503 155 127

  • 4. Data: 2002-05-23 13:41:48
    Od: Lukasz Luzar <l...@t...com>

    Witam,

    > Jest troche klopotów

    Czy rzeczywiscie ? Postarm sie wyjasnic ponizej.

> [...]
    > Tak sie sklada bowiem ze karty SIM sa w gestii operatora komórkowego (i
    > chyba wlasnoscia operatora), wiec bez porozumienia z nim nic nie mozna

    Oprogramowanie dotyczy telefonu, nie karty SIM, zatem zadna wspolpraca
    z operatorem nie jest potrzebna. Bank wdrazajacy takie rozwiazanie
    nie ponosi *zadnych* dodatkowych kosztow, za wyjatkiem oprogramowania
    od strony serwer i tokena.

> [...]
    > sluchawki) jesli wlasciciel rozmawia ze swojej komórki (ma wlasciwe klucze
    > potrzebne do obliczen) i uprzednio podal PIN (bo tak jest alikacja

    W przypadku CellTokena nie wystepuje transmisja danych pomiedzy siecia
    a telefonem. Faktor czasu pochodzi z telefonu. System i token sa wpelni
    bezpieczne. Takie sa opinie niezaleznych ekspertow.

> [...]
    > (kontroli czy sie mówi z wlasciwego aparatu i czy sie autoryzowal user
    > lokalnie) bez dedykowanego odbiorcy i dopiero przekonac banków (i klientów

    Zaproponowane przez Pana rozwiazanie rodziloby wiele trudnych do
    rozwiazania kwestii zwiazanych z bezpieczenstwem. Zreszta zaden bank nie
    zgodzi sie na rozwiazanie w ktorym to nie on jest ostatecznie wladnym
    przydzielac uprawnienia do swoich zasobow.

    > 4. Ale moze nie zrozumialem idei...

    W rzeczy samej.

    Serdecznie dziekuje za opinie.

    Pozdrawiam,

    Lukasz Luzar
    TigerAudits.com

  • 5. Data: 2002-05-23 13:52:00
    Od: Lukasz Luzar <l...@t...com>

    Witam,

    > Oj podejzewam ze ciezko by bylo aktualnie cos takiego w pl wprowadzic.
    > Przekonac ludzi do tokenow jest ciezko a co dopiero do tokena w phonie.

    Mnie tez trudno jest przekonac do noszenia kolejnego breloczka ze soba.
    W przypadku telefonu i tak zawsze go ze soba mam, wiec tutaj istnieje
    znaczacy zysk.

    > Pozatym sam telefon nie jest bezpiecznym miejscem na przechowywanie
    > infomracji.

    Wbrew pozorom dane w telefonie w przypadku technologi j2me mozna
    zorganizowac w sposob naprawde bezpieczny. Z drugiej strony
    nawet kradziez telefonu nie dawalaby napastnikowi szans na
    wlamanie na konto bankowe ofiary, bo prawowity wlasciciel telefonu
    ma ze soba (w glowie) druga informacje ktora jest potrzebna do
    pomyslnej autoryzacji.

    > Banki musialy by sie zgadac z siecia komorkowa, bo raczej to bank by musial
    > wydawac taki telefon.

    Nie.

    > Jezeli to klient by dostal parametry jakie ma wprowadzic do telefonu aby
    > token w phonie dzialal prawidlowo
    > zrobienie klona nie bylo by wiekszym problemem.

    Nie, w tym przypadku nie jest to zagrozeniem. Latwiej sklonowac
    karte SIM (oczywiscie majac do niej rowniez fizyczny dostep).

    > Pomysl godny uwagi, ale wymagajacy dopracowania szczegolow, szczegolnie
    > organizacyjnych.

    Dziekuje za opinie.

    Pozdrawiam,

    Lukasz Luzar
    TigerAudits.com

  • 6. Data: 2002-05-23 14:23:54
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Lukasz Luzar" <l...@t...com> wrote in message
    evelopers.of.pl...
    Witam,

> [...]

    > z operatorem nie jest potrzebna. Bank wdrazajacy takie rozwiazanie
    > nie ponosi *zadnych* dodatkowych kosztow, za wyjatkiem oprogramowania

    Bank nie ponosi kosztów. Tylko klient musi zakupic ktoregos z top-modeli
    (Nokia 3410,Accompli 0008 Motoroli). Może kiedys tanieja telefony z j2me i
    nawet nie bedzie innych na rynku. Kiedys. Moze.

    > W przypadku CellTokena nie wystepuje transmisja danych pomiedzy siecia
    > a telefonem. Faktor czasu pochodzi z telefonu.

    No wlasnie. A tak, to by bank generowal zapytanie...

    ?????

    Vizvary

  • 7. Data: 2002-05-23 19:50:20
    Od: "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>

    > Nie.

    Oj jednak raczej by musieli sie dogadac bo jezeli klient mial by placic za
    telefon pare tysiecy to by byla usluga dla wybrancow.
    A tak telefon w promocji z milym dodatkiem ;-)

    Pzd Travis

  • 8. Data: 2002-05-23 20:49:19
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Lukasz Luzar wrote:
    > Wbrew pozorom dane w telefonie w przypadku technologi j2me mozna
    > zorganizowac w sposob naprawde bezpieczny.

    Ale takie telefony kosztują astronomiczne kwoty!

    --
    Greetings, -- mailto:m...@p...fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 9. Data: 2002-05-24 07:59:34
    Od: Lukasz Luzar <l...@t...com>

    Telefony wspierajace j2me, obecnie w promocji mozna kupic ponizej 400 PLN.
    Szacuje ze za pol roku wiecej niz polowa sprzedawanych na rynku telefonow
    bedzie miala takie wsparcie. Technologia j2me staje sie powoli norma.

    Z drugiej strony jezeli chodzi o ten rodzaj tokena, to zaden bank nigdy
    nie bedzie zmuszal klienta do uzywania tego konkretnego rodzaju
    autoryzacji. Uzytkownik sam dokona wyboru, i jezeli uzna ze jego srodki
    na koncie sa warte ochrony, zdecyduje sie na rowiazanie takie jak CellToken.

    Pozdrawiam,

    Lukasz Luzar
    TigerAudits.com

  • 10. Data: 2002-05-25 15:49:50
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 23 May 2002 15:39:14 +0200, "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>
    wrote:
    >Oj podejzewam ze ciezko by bylo aktualnie cos takiego w pl wprowadzic.
    >Przekonac ludzi do tokenow jest ciezko a co dopiero do tokena w phonie.

    Z obserwacji moge powiedziec, ze token przez wielu przecietnych
    klientow jest czesto uwazany za najlepsze zabezpieczenie.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl