  • 1. Data: 2002-04-30 08:27:36
    Temat: Termin splaty a dni wolne
    Od: "Arek Łach" <a...@f...net.pl>

    Witam.

    O ile dobrze pamietam, jezeli termin splaty, np. KK przypada na dzien wolny
    od pracy, to zgodnie z prawem przesuwany jest na pierwszy dzien roboczy po
    nim nastepujacy.

    Jezeli myle sie, to prosilbym aby mnie poprawic, a jezeli nie to gdzie moge
    znalezc jakis paragraf owe stwierdzenie wspierajacy?

    Pozdrawiam.
    Arek

  • 2. Data: 2002-05-01 12:42:48
    Temat: Re: Termin splaty a dni wolne
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@interia.pl>

    "Arek Łach" <a...@f...net.pl> wrote in message
    >gdzie moge
    > znalezc jakis paragraf owe stwierdzenie wspierajacy?

    art. 115 KC

    > Pozdrawiam.

    Ja też,
    MAX

  • 3. Data: 2002-05-01 20:49:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Arek Łach" <a...@f...net.pl> writes:

> [...]
    >
    > Jezeli myle sie, to prosilbym aby mnie poprawic, a jezeli nie to gdzie moge
    > znalezc jakis paragraf owe stwierdzenie wspierajacy?

    Zalezy co to za "dzien splaty". Jesli chodzi o uregulowanie zobowiazania
    wobec banku, to tak. Jesli jednak chodzi o to, ze splata w danym terminie
    powoduje brak naliczenia odsetek, to obawiam sie, ze bank moze tego tak
    nie zinterpretowac. Praktyka moze byc jeszcze inna.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2002-05-06 09:49:27
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

> [...]
    > powoduje brak naliczenia odsetek, to obawiam sie, ze bank moze tego tak
    > nie zinterpretowac. Praktyka moze byc jeszcze inna.

    Interpretuje tak i Citi i Pekao S.A.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 5. Data: 2002-05-06 10:00:04
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Interpretuje tak i Citi i Pekao S.A.

    Lukas też.

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2002-05-06 11:24:33
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > Lukas też.

    Czyli co, bo można się pogubić? np. termin na niedzielę, 19 danego miesiąca,
    przelew dochodzi w poniedziałek 20 i Lukas traktuje to jako spłatę
    zadłużenia w terminie? Czy ktoś tak zrobił więcej niż raz (bo jedno
    "przekroczenie" darują)?

  • 7. Data: 2002-05-06 11:38:44
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Robert wrote:

> [...]
    > przelew dochodzi w poniedziałek 20 i Lukas traktuje to jako spłatę
    > zadłużenia w terminie? Czy ktoś tak zrobił więcej niż raz (bo jedno

    Ja robiłem raz, ale napisz mi z czego wynika, że raz darują i nie
    naliczą odsetek przy spłacie całości? Bo z TOiP wynika tylko to, że przy
    pierwszym opóźnieniu spłaty minimalnej nie naliczą opłaty karnej. O
    odsetkach nie ma mowy.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2002-05-06 13:01:26
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

> [...]
    > naliczą odsetek przy spłacie całości? Bo z TOiP wynika tylko to, że przy
    > pierwszym opóźnieniu spłaty minimalnej nie naliczą opłaty karnej. O

    Istotnie nie wynika. Nigdy tego nie robiłem, więc umknęło mi rozróżnienie
    między tymi dwiema wierzytelnościami.

  • 9. Data: 2002-05-06 18:44:12
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:3CD653A5.57C068@poczta.fm...

    > Lukas też.
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek

    I BZ WBK ma prawo tak interpretować. W regulaminie jest
    zastrzeżenie, że za dzień spłaty uważa się dzień _wpływu_ środków na
    konto, a nie dzień wykonania przelewu/wpłaty. Vide szybkość działamioa
    Poczty Polskiej.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2002-05-06 19:35:53
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Robert <m...@k...wp.pl> wrote:

> [...]
    > przelew dochodzi w poniedziałek 20 i Lukas traktuje to jako spłatę
    > zadłużenia w terminie? Czy ktoś tak zrobił więcej niż raz (bo jedno
    IMHO K.C. definiuje wyraźnie, że 'termin' jeżeli przypada na dzień wolny
    od pracy, to jest w dniu następnym (rekurencyjnie).
    Oczywiście, o ile umowa nie przewiduje inaczej.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313