eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTakie bogacze, a kredyty frankowe biorą. › Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
  • Data: 2019-08-03 16:14:51
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-08-03 o 15:10, Krzysztof Halasa pisze:
    >> Poczekaj niech sprawdzę... Szczyt sezonu, najpopularniejszy kierunek
    >> Gdańsk-Warszawa... Kiedyś do Modlina, potem na Okęcie... Cena...
    >> Hmmm... Nie mogę znaleźć... Czyżby zlikwidowali?
    >
    > I to świadczy o ich kondycji? Czy może np. osiągnięte zyski itp?

    Rzadko kiedy "likwidacja" oznacza "rozwój". Choć z drugiej strony w
    czasach, gdy 27:1 oznacza zwycięstwo to nie wiem... ;-)

    https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/oplat
    y-za-bagaz-w-ryanair-priorytetowe-wejscie-na-poklad/

    https://www.rp.pl/Lotnictwo/308039978-Linia-lotnicza
    -Ryanair-szykuje-zwolnienia.html

    Wydaje mi się, że grupowe zwolnienia też raczej nie świadczą o tym, że
    dobrze się dzieje.

    >> W Twoim przypadku jest taniej autem. Fakt. Jednakże z informacji
    >> medialnych: Średnio w każdym samochodzie na warszawskich ulicach
    >> porusza się 1,3 osoby.
    >
    > Ale pociągiem dalekobieżnym nie jeździ się po Warszawie.

    :-) Błędnie założyłeś, iż osoba jadąca samochodem w Warszawie to z
    pewnością mieszkaniec Warszawy. Załóż, iż znaczna część z tych ludzi to
    mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy dojeżdżają do pracy.

    W ogóle żadnym
    > pociągiem zazwyczaj się nie jeździ (dobre połączenie kolejowe w mieście
    > to wyjątek). Ciekawsze byłoby ile średnio osób w samochodzie jeździ
    > w trasie?

    Nie znam takich statystyk. Swego czasu np. w Gdańsku liczono ilość
    samochodów wjeżdżających do miasta. Kołacze mi się po głowie liczba
    20.000 rano. Jedna arteria - Podwale. Od strony rafinerii. A jest
    jeszcze obwodnica, trakt św. Wojciecha, Kartuska... Te samochody
    wjeżdżające do miasta pewnie mają - statystycznie trochę więcej osób, no
    ale ile? 1,5? Trudno sobie wyobrazić, iż jedzie auto, w środku 5 osób, z
    czego 4 wyskakują na rogatkach przed badaniem.

    > Z drugiej strony, w Polsce nie da się wyrejestrować czasowo samochodu,
    > a wiele taki samochodów nie istnieje w rzeczywistości. Przynajmniej do
    > niedawna tak było, może teraz się zmieniło / zmienia (nie wiem).

    Obecnie za 99 zł można mieć wypożyczone auto na dobę. Nawet mniej przy
    zniżkach i promocjach.
    Tymczasem w przypadku tego samego auta ubezpieczenie będzie kosztować
    ok. 3000 (pełen pakiet). Do tego przegląd (1000), jakieś drobne części
    eksploatacyjne, parking itd. Kwestia dyskusyjny pewnie to utrata
    wartości. Powiedzmy -5000. Czyli ok. 10000zł/rok kosztuje posiadania
    samochodu. Za tę kwotę można wypożyczyć na 100 dni. Myślę, że coraz
    popularniejszy będzie najem - wypożyczam na tydzień czy dwa urlopu,
    płacę np. 1200 zł/14 dni i nie mam kłopotu na głowie w pozostałym czasie.

    >> Trwa długo. Zazwyczaj jest taka korelacja: im szybsza podróż tym droższa.
    >> Nie, w Przewozach Regionalnych nie ma systemu rezerwacji ;-)
    >
    > To ja nie chcę płacić za szansę przejazdu w normalnych warunkach.

    Kwestia definicji "normalnych warunków". Ja się cieszę, że jest wybór.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1