  • 1. Data: 2010-09-15 06:48:59
    Temat: [TV] kradzież z konta
    Od: z <z...@g...pl>

    Wczoraj Ekspresie reporterów pokazano jak to z konta pewnej staruszki
    zginęło 5 tys. Sprawa ewidentna. Przy wypłacie sfałszowano podpis a
    monitoring w tym dniu nie działał :-)
    Ładny pan ze związku banków (czy cuś) za największe zaniedbanie i winę
    uważał to że ta staruszka przez rok nie interesowała się co z kontem i
    dlaczego nie dostaje wyciągów. Załamał mnie typo. Po interwencji tv
    pieniądze się znalazły z przeprosinami. Pewnie myśleli że staruszka już
    na tamtym świecie i uszczuplenia konta z 25 na 20 tys. nikt nie zauważy.

    Teraz pytanie.
    Jak ja mam się jeszcze zabezpieczyć (np. przed nieuczciwością
    pracowników banku) czy monitoring jest obowiązkowy i da się na tej
    podstawie coś wskórać?
    Wiem. doniesienie na policję, grafolog itd. Ale bank może się wyprzeć.
    "Przyszła jakaś pani z dobrze podrobionym dowodem, podpis chyba taki
    sam. Umywamy ręce"

    PS. Piszę w odniesieniu właśnie do starszej osoby bez internetu, komórki
    która powierzyła "instytucji zaufania publicznego swoje pieniądze.

  • 2. Data: 2010-09-15 07:24:35
    Temat: Re: [TV] kradzież z konta
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    z pisze:
> [...]
    >
    > PS. Piszę w odniesieniu właśnie do starszej osoby bez internetu, komórki
    > która powierzyła "instytucji zaufania publicznego swoje pieniądze.

    Nijak.
    Wpłaciłeś 25k, chcesz wypłacić 25k i bank ma Ci to wypłacić.
    Jeśli nie ma tej kasy na koncie, to bank musi Ci udowodnić, że to Ty
    wypłaciłeś, albo, że złamałeś regulamin np. udostępniając żonie pin do
    karty (wystarczy, aby oddalić wszelkie reklamacje) i wtedy zazwyczaj
    monitoring cctv działa niezawodnie, nawet na krańcu świata.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-09-15 09:45:43
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Nijak.

    To prawda.

    > Wpłaciłeś 25k, chcesz wypłacić 25k i bank ma Ci to wypłacić.

    Nie musi a moze lub powinien.
    Kazdy grosz zdeponowany w banku jest wlasnoscia banku i tylko jego dobra
    wola jest go wyplacic z powrotem temu co go wplacil.
    Naturalnie w 95% przypadkow z tym nie ma problemu (inaczej kto by korzystal
    z bankow) ale te 5% to wlasnie sytuacjie kiedy bank sie wypina.

> [...]
    > karty (wystarczy, aby oddalić wszelkie reklamacje) i wtedy zazwyczaj
    > monitoring cctv działa niezawodnie, nawet na krańcu świata.

    Bank nic nie musi udowadniac. Bo to sa jego pieniadze a nie twoje.
    Bank moze pod naciskiem mediow sie ugiac i dopisac ci do konta te brakujace
    zlotowki.
    I to wszystko.
    Jedyne co mozna zrobic to zainteresowac media, glownie te najwazniejsze. Lub
    byc krezusem z milionowym kontem i armia zolnierzy mafijnych.
    Tyle.

  • 4. Data: 2010-09-15 09:51:42
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Teraz pytanie.
    > Jak ja mam się jeszcze zabezpieczyć (np. przed nieuczciwością pracowników
    > banku) czy monitoring jest obowiązkowy i da się na tej podstawie coś
    > wskórać?

    Nie, nic nie wskorasz.
    Pracownik banku ma dostep do konta i moze z nim zrobic prawie wszystko. Nie
    raz o tym pisalem, wa wiekszosc z was nadal wierzy, ze System" nie
    dopuszcza:)))
    Bank nie musi ci udostepniac monitoringu, policja tez jest bezradna, bo
    policja najwyzej moze szukac kogos podajacego sie za klienta i rzycze
    powodzenia...
    To poprostu jest ryzyko, dlatego nie powinno sie trzymac w jednym banku
    duzych sum a je rozlozyc na kilka bankow.

    > PS. Piszę w odniesieniu właśnie do starszej osoby bez internetu, komórki
    > która powierzyła "instytucji zaufania publicznego swoje pieniądze.

    Internet i korzystanie z e-bankingu jest chyba najbezpieczniejsza forma
    tranzakcji bankowych.
    Zabezpieczenia szyfrowanie transmisji... Moze kilka osob na swiecie jest
    ktore to potrafia zlamac.
    Najwieksze zagrozenie to sam bank i jego procownicy.
    Wg. danych UOP z 2000 roku opartych na doswiadczeniach CIA, 95% wlamow do
    sytstemow pochodzi z wewnatrz a tylko 5% to proby zewnetrzne.
    Bank byl instytucja zaufania publicznego w PRL w "wolnej" Polsce liberalnej
    liczy sie zysk a nie zaufanie publiczne:)

  • 5. Data: 2010-09-15 11:07:51
    Temat: Re: kradzież z konta
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 15 Wrz, 11:45, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Kazdy grosz zdeponowany w banku jest wlasnoscia banku i tylko jego dobra
    > wola jest go wyplacic z powrotem temu co go wplacil.
    > Bank nic nie musi udowadniac. Bo to sa jego pieniadze a nie twoje.

    Krótko: GÓWNO PRAWDA. Przeczytaj sobie ustawę Prawo bankowe, bo to
    żenada.

  • 6. Data: 2010-09-15 12:04:52
    Temat: OT nie widze postu na który odpowiada Tomek
    Od: z <z...@g...pl>

    news.gazeta.pl już się nie sprawdza???

  • 7. Data: 2010-09-15 12:30:10
    Temat: Re: OT nie widze postu na który odpowiada Tomek
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 15 Wrz, 14:04, z <z...@g...pl> wrote:
    > news.gazeta.pl już się nie sprawdza???

    Ja go widzę tu: http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/2774ef54854e44d7#

    Wypłodził go niejaki pmlb.

  • 8. Data: 2010-09-15 13:09:56
    Od: z <z...@g...pl>

    Tomek z Wawy pisze:

    > Ja go widzę tu: http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/2774ef54854e44d7#

    > Wypłodził go niejaki pmlb.

    Ja to staroświecki jestem. Używam Thunderbirda 2.
    Nie chcę przejść na wersję 3 bo na laptopie marnuje strasznie dużo
    miejsca na ekranie a www mnie nie pociąga :-)
    Zmienić serwer???

  • 9. Data: 2010-09-15 16:45:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomek z Wawy wrote:

    > Krótko: GÓWNO PRAWDA. Przeczytaj sobie ustawę Prawo bankowe, bo to
    > żenada.

    Nie karmić trolla !

    witrak()