  • Data: 2008-01-16 21:26:28
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fmlrh4$ppe$1@alfa.kjonca...
    > Marcin Wasilewski pisze:
    > [...]
    >
    > Tylko że systemy monitorujące pisze się raczej, żeby wykryć "anomalie" w
    > zachowaniu "każdego z osobna", a nie "tłumu razem". I (przypuszczam, że)
    > robi sie badanie autoryzacji (które tu "nie odbiegały od wzorca" - bo była
    > jedna) a nie księgowań.

    Systemu monitorujące pisze się tak, aby były skuteczne. Każdy sposób
    jest dobry, a wykrycie takiego "syfu" to jest możliwe na kilka albo i
    kilkanaście sposobów, chociażby stwierdzając nagły ogólny wzrost
    liczby/kwoty transakcji ogółem, porównywanie ich z blokadami, z dostępnymi
    limitami, zwielokrotnienie ilości transakci o tym samym "ID", czy wykonanym
    w tym samym POS-ie. Jak widać mBank, nie wykorzystuje żadnego sposobu, tylko
    żywcem księguje to co mu ZEWNĘTRZNA instytucja podsunie. Zwyczajna
    bezmyślność i brak kompetencji. Przecież to co zrobił mBank, jest tak
    idiotyczne, jak np. wypuszczenie do KIR przelewu na 1.000.000 zł, z konta na
    którym dostępne środki oscylują wokół 1.000 zł