  • Data: 2017-04-25 11:11:39
    Temat: Re: Szybkosc przelewów pomiedzy bankami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On Mon, 24 Apr 2017 21:12:59 +0200, Marcin wrote:

    >Nie do końca tak. Musi mieć pokrycie na saldo przelewów wychodzących
    >przychodzących. I chyba żaden bank nie utrzymuje w NBP kwoty, która
    >pokrywałaby wszystkie przelewy wychodzące. Oznacza to, że bank nigdy
    >nie
    >ma 100% pewności, że będzie miał pokrycie. Taka pewnośc kosztowała by
    >zbyt drogo. Ale pewność na poziomie paru dziewiątek wystarczy.

    Jest rezerwa obowiazkowa w NBP, ale czy mozna ja naruszyc na potrzeby
    KIR, to nie wiem.

    A ta "organizacja pieniedzy" ... zdaza wplynac te zorganizowane, czy
    nie bardzo, bo wszak tez przez KIR wplywaja ?
    Ale owszem - jak sie do 13 podliczy za duzo przelewow wychodzacych, to
    jeszcze cos mozna zadzialac do 16:00 ... no i teraz jest tez
    ekspresowy przelew.

    J.