  • 31. Data: 2015-07-03 19:14:54
    Temat: Re: Szybkie (1-2 dni) zabezpieczenie oszczędności
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :
    > Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Jasne ze drozej.
    > Ale duzo mniej niz ponad 2 razy droższe.
    > Do tego jak sam napisałes - odpada cena ogrzewania :) To bardzo duzo.

    > Moze? Czy Ty wiesz? Jak nie wiesz to poczytaj :)

    > "Miec po tamtych krajach"? Co masz na mysli?

    > Truzim, truzim...
    > Emerytury za niskie bo tylko o polowe wyzsze niz w Polsce w kontekscie siły
    > nabywczej?
    > To pogadajmy o zarobkach.
    > Np. 500euro dodatku za czyste rece... DODATKU...

    150 Euro dodatku za łaskawe zgodzenie się na jadanie w stołówce
    zakładowej.
    500 Euro za niespóźnianie się do pracy.
    500 Euro za ... itd. itp.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 32. Data: 2015-07-05 13:42:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Jasne ze drozej.
    > Ale duzo mniej niz ponad 2 razy droższe.

    Zależy co liczysz. Koszty "mieszkaniowe" - raczej więcej niż tylko
    2 razy droższej, w szczególności porównując z mieszkaniami polskich
    emerytów, które mogą kosztować małe kilkaset zł miesięcznie (typu
    50 m^2, "własnościowe" wykupione preferencyjnie po 1989 roku).

    > "Miec po tamtych krajach"? Co masz na mysli?

    Przecież nie jest istotne jaka sytuacja tam jest w tej chwili. Będzie
    istotne, gdy przyjdzie kolej na tamte kraje.

    > Np. 500euro dodatku za czyste rece... DODATKU...

    No i kto ten dodatek tam otrzymywał? Np. ile % społeczeństwa? Nie
    myślisz chyba że to było normą ogólnokrajową.

    U nas też niektórzy urzędnicy dostają bardzo wysokie dodatki (nawet bez
    podawania za co), albo np. po prostu płacą służbowymi kartami za
    prywatne zakupy, i co z tego ma reszta społeczeństwa?

    Zresztą co za różnica (w tym kontekście) jaka była struktura pensji.
    Istotne jest jakie przeciętne zarobki/emerytury/itp. ludzie otrzymywali.

    Innymi słowy - grecki kryzys jest spowodowany chciwością państwowych
    urzędników (i to raczej nie tych szeregowych), a nie życiem
    społeczeństwa na kredyt.

    Swoją drogą, to chyba dokładnie tak samo jak w Polsce?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2015-07-06 08:03:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Jul 2015 12:39:09 +0200, J.F. napisał(a):

    > Calosci chyba nie zdolali do MFW i EBC przerzucic ?

    Dodaj do tej listy banki narodowe i odpowiedź będzie brzmiała: tak.

  • 34. Data: 2015-07-06 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > emerytów, które mogą kosztować małe kilkaset zł miesięcznie (typu
    > 50 m^2, "własnościowe" wykupione preferencyjnie po 1989 roku).

    Mysle, ze powinienes zapoznać się z Greckimi realiami.

    > Przecież nie jest istotne jaka sytuacja tam jest w tej chwili. Będzie
    > istotne, gdy przyjdzie kolej na tamte kraje.

    Mozesz podkrecic jasnosc?
    Na jakie kraje i jaka kolejnosc?

    > No i kto ten dodatek tam otrzymywał? Np. ile % społeczeństwa? Nie
    > myślisz chyba że to było normą ogólnokrajową.

    Norma dla urzedników.
    A urzedników u nich sporo.

    > U nas też niektórzy urzędnicy dostają bardzo wysokie dodatki (nawet
    > bez podawania za co), albo np. po prostu płacą służbowymi kartami za
    > prywatne zakupy, i co z tego ma reszta społeczeństwa?

    Jasne.
    Ale nie ta skala, nie te kwoty.
    Pomijam płacenie służbowymi kartami bo to juz jakies marginalne sprawy.
    Naprawde jestes łuchy na to co obiektywnie wiemy o "gospodarce" greckiej?

    > Zresztą co za różnica (w tym kontekście) jaka była struktura pensji.
    > Istotne jest jakie przeciętne zarobki/emerytury/itp. ludzie
    > otrzymywali.

    No własnie...

> [...]
    > społeczeństwa na kredyt.
    >
    > Swoją drogą, to chyba dokładnie tak samo jak w Polsce?

    Pomijajac kwoty i skale...

  • 35. Data: 2015-07-09 22:00:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > No własnie...

    Pierwsze linki z Googla.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_count
    ries_by_median_wage
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_count
    ries_by_average_wage
    http://www.oecd.org/pensions/public-pensions/OECDPen
    sionsAtAGlance2013.pdf
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2015-07-10 05:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

> [...]
    ries_by_average_wag
    > http://www.oecd.org/pensions/public-pensions/OECDPen
    sionsAtAGlance2013.
    > pdf

    Mediana 730 a minimalne wynagrodzenie 680 euro...?

  • 37. Data: 2015-07-10 19:27:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ries_by_median_wage
    ries_by_average_wag
    sionsAtAGlance2013.

    > Mediana 730 a minimalne wynagrodzenie 680 euro...?

    Netto vs brutto.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 38. Data: 2015-07-10 22:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

> [...]

    Rozumiem.
    Tak czy siak - odpowiadajac bardziej ogólnie - widocznie 730 euro to tez
    było za duzo, skoro gospodarka kiepska, przemysłu brak a jedyny pomysł na
    panstwo to rozbudowywanie rzeszy urzedników, mnóstwo głupich przepisów i
    plastikowe gaje oliwne...

    Gdyby chociaz teraz przyszło otrzeźwienie... Ale 70% Greków własnie
    powiedziało ze własciwie o co Europa sie ich czepia...

  • 39. Data: 2015-07-11 14:34:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > panstwo to rozbudowywanie rzeszy urzedników, mnóstwo głupich przepisów i

    730 euro w państwie "zachodnim" (nie w sensie geograficznym oczywiście)
    będącym w strefie euro za dużo? Dobrze że tam nie ma polskich zim.

    To ile byłoby "nie za dużo"?

    Problem nie leży w (niskich) zarobkach, tylko w tym, że greckie państwo
    marnotrawi pieniądze (na wielką skalę). Nawet gdyby Grecy zarabiali 0,
    to i tak państwo potrafiłoby wszystkie pieniądze przejeść i wciąż być
    głodne.

    > Gdyby chociaz teraz przyszło otrzeźwienie... Ale 70% Greków własnie
    > powiedziało ze własciwie o co Europa sie ich czepia...

    To tak jakbyś zrobił podobne referendum w Polsce.
    A może uważasz, że Polacy zarabiają za dużo?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 40. Data: 2015-07-11 16:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > 730 euro w państwie "zachodnim" (nie w sensie geograficznym
    > oczywiście) będącym w strefie euro za dużo? Dobrze że tam nie ma

    Pewnie tyle, ile nie dawaloby takiego zadluzenia i problemow z budzetem.

> [...]
    > państwo marnotrawi pieniądze (na wielką skalę). Nawet gdyby Grecy
    > zarabiali 0, to i tak państwo potrafiłoby wszystkie pieniądze przejeść

    To troche prawda (ja nie twierdze, ze panstwo nie mialo z zadluzeniem nic
    wspolnego) ale tez w duzej mierze demagogia.
    To gdzie ta kasa idzie?

    > To tak jakbyś zrobił podobne referendum w Polsce.

    W Polsce zaciskamy pasa od wielu lat.
    Co ciekawe przez ostatnie 10 lat nastapil znaczny wrost zarobkow co
    spotkalo sie z coraz wiekszym niezadowoleniem. Ale to nic dziwnego -
    psylogowie obserwuja ten fenomen od lat - po prostu stajemy sie
    niecierpliwi i chcemy jeszcze wiecej i jeszcze szybciej.

    > A może uważasz, że Polacy zarabiają za dużo?

    Nie, nie uwazam tak.
    Uwazam, ze w Polsce najczesciej najglosniej krzycza ci co zarabiaja calkiem
    niezle w stosunku do innych grup (rolnicy, gornicy, lekarze vs np. emeryci)