  • 161. Data: 2016-05-19 10:24:37
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/19/2016 05:20 PM, Piotr Gałka wrote:

    > A może wkrótce to tubylcy będą musieli się integrować.

    W Polsce ten proces już nastąpił - w większości miast na próżno szukać
    restauracji z kotletem mielonym i bigosem; za to na każdym rogu to
    kebab, to pizzeria...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 162. Data: 2016-05-19 10:41:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w
    wiadomości news:nhjt86$o7s$1@gioia.aioe.org...

    > W Polsce ten proces już nastąpił - w większości miast na próżno szukać
    > restauracji z kotletem mielonym i bigosem; za to na każdym rogu to kebab,
    > to pizzeria...

    Dla mnie polskość restauracji to pomidorowa i schabowy a takie jeszcze chyba
    da się znaleźć.
    Choć przyznam, że szyldy kebab, pizza widuję, a szyldu pomidorowa nigdy nie
    widziałem :).
    P.G.

  • 163. Data: 2016-05-19 11:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >jeszcze chyba da się znaleźć.
    >Choć przyznam, że szyldy kebab, pizza widuję, a szyldu pomidorowa

    Widac pizza i kebab lepsze niz pomidorowa.
    Taka integracje tylko popierac :-)

    A pomidory to przeciez tez imigranci - rdzennie polska to moze byc
    szczawiowa z makaronem :-)

    Tak czy inaczej - w Niemczech zaczynaja sie problemy - Turkow duzo,
    dzieci sie chowaja w tureckich rodzinach, bawia z dziecmi tureckich
    sasiadow, ida do szkoly ... i nie mowia po niemiecku ...

    A potem ich sie zrobi ponad 50% i wprowadza ustroj islamski :-)

    J.

  • 164. Data: 2016-05-19 17:59:34
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> p...@4...com

    > Ano (MZ -- także) on pisze bzdury!! -- ja także uważam, że PiS
    > nie ma żadnego problemu i radzi sobie doskonale z ,,Trybunałem'' ;)
    > rzekomo Konstytucyjnym, wiedząc, jak grać na nosie Platformy. :)

    : Widzę jak "patrioci" sobie radzą :).
    : Dzieci dawno by sobie poradziły, a ci nie potrafią. Wniosek jest jeden :))

    Jeden? Albo nie... Może po prostu PiS nie chce rozliczania bolszewickich sędziów?
    Może tych sędziów musi rozliczyć dopiero car WszechRosji in spe -- Putin I
    Sprawiedliwy?

    A może PiS boi się czołgisty, ARzeplińskiego?...

    Może PiS daje szansę na honorowy (bezkrwawy) odwrót sędziom?...

    Może JKaczyński chce jednocześnie i zgasić TK, i udusić innych (innych
    niż on sam -- JK) przeciwników TK? Może prezes PiS kombinuje jakoś tak:
    - najpierw niech TK udusi przeciwników TK
    (którzy przy okazji są także/zarazem przeciwnikami JK)
    - a dopiero po tym zostanie zgaszony TK w popielniczce historii?...

    Może te obawy przed KE, KW, UE, USA itd. to zwykła ściema?!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 165. Data: 2016-05-19 18:18:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Ach to dosłowne rozumienie...

    OK -- unikam. Niech Ci będzie. ;)

    > No raczej. W koncu głosowanie "za" lub "przeciw" to sposób na wyrazenie
    > swojej woli. Twoim zdaniem głosowali "za" chociaz byli "przeciw"?
    > nie rób z ludzi idiotów...

    - nie zakładam, że ludzie są idiotami
    - nie twierdzę, że nikt nie głosował
    - nie twierdzę, że głosowano wbrew swej woli
    (że były jakieś wymuszenia w sejmie RP)

    > Oj leniuszku...
    > Nie potrafisz znaleźć sam?

    Twoje argumenty, więc Ty podpierasz. :)
    Takie są reguły/zasady. :)

    > Powiem wiecej - zdaje sie ze jeszcze w listopadzie sedziowie na ktorych
    > głosował PiS mieli wiekszosc w TK...

    0. Proszę o konkrety. :)
    1. Nie tylko większość jest ważna, gdyż o składzie
    decyduje prezes, a ten nie jest symaptykiem PiS. :)

    > Tu, czyli w sprawie TK.

    > Nie, tu chodzi o to, ze juz lat temu pare prezes mówił, ze TK przeszkadza w
    > rzadzeniu i ze trzeba cos z tym zrobić.

    Prezes ARzepliński tak mówił?

    > No i teraz to robi.
    > Trzeba przyznac, ze spełnia obietnice.
    > Cała reszta to tylko wymówki, narracja dla wyborców etc.
    > Licza sie intencje a te sa jasne i widoczne.

    Twoje są dla mnie niejasne. :)

    > Dyktatorem? ROTFL...
    > Zapomniałes dodac głównego argumentu ze chciał zablokować 500+...

    ZTCW -- AR chciał nie tyle zablokować 500+, co zmienkć zasady. :)
    Kościół mamrotał :) dziesięcioleciami o tym, że trzeba ,,dbać o drugich'',
    więc premier Beata Szydło dała 500 pln na DRUGIE dziecko. :)
    RPetru (sterujący prezesem TK) chciał dać 500 pln na każde
    dziecko, tym samym łamiąc zasadę troski o ,,drugich''. :)

    Drugi -- to rusycyzm, który z nieznanych mi przyczyn jest chętnie
    używany przez Kościelnych dygnitarzy wywodzących się z Rzymu, nie
    z Moskwy. Po polsku należy mówić -- 'inny', ale że Polacy sąsiadują
    z Rosjanami, więc naleciałości (zapożyczenia itd.) są na porządku
    dziennym pomimo zwalczania prawosławia rosyjskiego przez łacinników z Polski.

    -=-

    Jeśli chcesz ze mną rozmawiać -- podeprzyj swe wypowiedzi konkretami.
    Zarzucanie mi lenistwa nie da Ci wiele. :)

    Tu nie Sąd Okręgowy w Białymstoku -- sądzący zgodnie z zasadą: ,,wygrywa
    ten, kto jest silniejszy'' i odrzucający wszelkie konkretne argumenty. :)

    Tu grupa dyskusyjna. :)
    Chcesz gadać o politycznych sympatiach sędziów TK RP -- podaj konkrety dotyczące:

    - dat wyboru osób na sędziów
    - dat składania ślubowania
    - skład sejmu w czasie wyboru danej osoby
    - wynik głosowania dotyczącego wyboru danej osoby
    - daty urzędowania stosownych prezesów TK

    Ja za Ciebie tego nie będę czynił. :)
    Ja podparłem się linkiem do filmu kręconego przez Mariusza Maxa
    Kolonko, czyli osoby wg mnie dostatecznie wiarygodnej w tej sprawie. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 166. Data: 2016-05-19 18:48:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> 0...@4...com

> [...]
    > po jajach AR, ale po prostu prawnie ograniczył bezprawie ARzeplińskiego]

    : Biedaku, co się dzieje z twoim mózgiem? :))

    A co ma dziać się? :) I dlaczego o to pytasz w kontekście zamierzeń
    ARzeplińskiego i działań SPiotrowicza? Insynuujesz, iż to ja (czy
    mój mózg) nadzoruję dążenia AR lub poczynania SP?...

    AR powtarza do znudzenia Polakom w przeróżnych mediach (ponoć to standardy
    państw ,,rozwijających się'') ,,prawdę'' o tym, że ,,władza sądownicza
    W RP to właśnie Trybunał Konstytucyjny, który pełni rolę dodatkowej izby
    parlamentu''. O tym, że AR mocno ,,upraszcza'' sprawę, można poczytać
    w samej Konstytucji. :)

    Zgodnie z Konstytucją prezes TK musi podporządkować się ustawie
    parlamentarnej dotyczącej TK, czego nie chce czynić. Problemem
    jest tutaj niezbyt konkretne nazewnictwo w Konstytucji, lecz
    do tej pory ten problem nie był podnoszony, zatem IMO należy
    uznać, że nadal TK podlega ustawie parlamentarnej.

    Konstytucja albowiem nie dodaje (i to chyba zazwyczaj, nie tylko
    w artykule dotyczącym TK) słowa 'parlamentarna' do słowa 'ustawa',
    a przecież Konstytucja to też ustawa, tyle, że zasadnicza...

    -=-

    Zgodnie z Konstytucją -- zadaniem prezesa TK nie jest

    tworzenie prawa
    lecz jest
    sądzenie prawa.

    Ogólnie -- nie sędziowie są prawodawcą, lecz (w RP dwuizbowy) parlament...

    Jeśli zatem prezes TK dąży do dyktowania praw parlamentowi -- raczej ;) ów prezes
    TK wchodzi na ścieżkę śliską, gdyż staje się (z definicji 'dyktanda') dyktatorem. :)

    dyktando n III, Ms. ~ndzie; lm D. ~nd

    1. <<dyktowanie>>

    Pisać list pod dyktando.
    Robić coś pod dyktando <<robić coś tak, jak ktoś sobie życzy>>

    2. <<ćwiczenie ortograficzne polegające na zapisywaniu dyktowanego tekstu>>

    Pisać, poprawiać dyktando.
    z łac.

    -=-

    ZZiobro:

    Lepper nie wziął łapówki, lecz jest łapówkarzem

    JKaczyński:

    Jest prawda i jest prawda sądowa.

    Takie wypowiedzi kaleczą sumienia!!!

    Należy mówić tak:

    Łapówkarzem jest ten, kto przyjął łapówkę.
    Jest prawda i jest nieprawda.

    -=-

    Dyktator to nie Pinochet czy Napoleon Bonaparte, lecz ten, kto dyktuje swe ,,prawa''
    innym.

    dyktator m IV, DB. -a, Ms. ~orze; lm M. ~orzy (-owie), DB. -ów

    1. <<osoba sprawująca absolutną, niczym nie ograniczoną władzę w państwie>>
    przen. <<o kimś narzucającym innym swoje zdanie, będącym wyrocznią w jakiejś
    dziedzinie>>
    Dyktator mody.

    2. hist. <<w starożytnym Rzymie: wódz mający nieograniczoną władzę, wyznaczany na
    wniosek
    senatu na pewien okres w wypadku ciężkich wojen i niebezpieczeństwa grożącego
    krajowi>
    łac.

    Jeśli AR narzuca parlamentowi swoje zdanie wbrew prawu (sądzi ustawę
    o TK przed sądzeniem tej ustawy przez TK) podpada pod określenie 'dyktator'.

    AR osądził indywidualnie ustawę o TK przed werdyktem wydanym przez TK.
    Osądził, uznał za sprzeczną z Konstytucją, przez co -- nieobowiązującą
    w czasie najbliższych obrad TK, które zorganizował zgodnie z ustawą,
    która wg niego była nadal wiążąca/ważna.

    Nie ma w tym niczego dziwnego. :)
    Biegły sądowy Tamara Popławska także nie uznaje prawa
    aktualnego i odwołuje się do prawa obowiązującego w historii. :)
    (chodzi o grupy inwalidzkie)

    -=-

    Ogólnie -- dbam o to, by moje wypowiedzi miały poparcie w rzeczywistości.
    Innymi słowy -- nie ulegam złym wpływom Sądu Okręgowego w Białymstoku,
    który wydaje orzeczenia oparte o nic. :)

    Przedwczoraj SO usłyszał ode mnie słowa o orzekaniu w oparciu o nic :)
    (i o widzimisie biegłych sądowy) lecz moje argumenty odrzucił i po
    prostu (mniej więcej) orzekł, że ma inne zdanie. ;)

    Ja miałem konkretne dowody potwierdzające moje słowa, zaś Sąd Okręgowy
    miaU jedynie swoją powagę jako argument. ;)

    Ty też tak możesz postępować, jednak ,,widownia'' ocenia wg swoich standardów. :)

    A ta widownia głupia nie jest, choć jest... lękliwa... :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 167. Data: 2016-05-19 19:01:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nhkpj1$35n$...@n...news.atman.pl

    Budzik>> Powiem wiecej - zdaje sie ze jeszcze w listopadzie sedziowie na ktorych
    Budzik>> głosował PiS mieli wiekszosc w TK...

    > 0. Proszę o konkrety. :)
    > 1. Nie tylko większość jest ważna, gdyż o składzie
    > decyduje prezes, a ten nie jest symaptykiem PiS. :)

    Skład sędziowski TK zależy od prezesa TK, który dobiera
    konkretnych sędziów TK do orzekania w danej sprawie.

    () PiS, swoją ustawą, domagało się włączenia do sądzenia sędziów TK wybranych przez
    PiS.
    () Prezes TK (czyli AR) zamierzał tak dobierać składy sędziowskie, aby wśród sędziów
    biorących udział w sądzeniu danej sprawy, nie było sędziów wybranych przez PiS.

    Tak wygląda rzekome zawłaszczanie TK przez PiS.

    Wyroki TK nie zapadają jednogłośnie -- sędziowie głosują a liczy się 'większość
    głosów'.
    Inną nowelizacją wiadomej było ukonkretnienie określenia 'większość głosów'.

    -=-

    PiS nie narzucił (wbrew temu, co Ty wypisujesz i Tobie podobni wypisują) warunków
    niemożliwych (stania na głowie chociażby) do przyjęcia/zrealizowania, lecz takie,
    które dawały PiSowi jakieś (choćby nikłe!) szanse na uczciwe sądzenie. PiS chciało
    udaremnić zamiar podporządkowania Trybunału Konstytucyjnego jednej partii
    politycznej,
    czy koalicji partii -- PO-PSL.

    Tym samym PiS dążyło (i chyba dąży nadal) do realizacji zadań dawanych Trybunałowi
    Konstytucyjnemu przez twórców Konstytucji. Nie PiS dążyło do zawłaszczenia władzy,
    lecz właśnie Andrzej Rzepliński dążył do zawłaszczenia władzy.

    Nie Jarosław Kaczyński (prezes PiS) dążył do sprawowania pełni władzy
    w Polsce, lecz Andrzej Rzepliński (prezes TK) dążył (czy dąży) do
    sprawowania pełni władzy wbrew zasadom ustalonym przed laty.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 168. Data: 2016-05-19 19:06:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> c...@4...com

    > Wg PO wśród sędziów TK mogą być tylko osoby z nadania PO-PSL. :)

    : Dziwne - PiS głosowałem na większość z nich.

    A tak konkretnie -- możesz podać, kto i kiedy na kogo głosował?
    (podpierając się linkami do wiarygodnych źródeł -- rzecz jasna)
    Zapewne tak -- i na pewno garniesz się do tego, by wykazać swoją
    rację na konkretach, nie na wodolejstwie. :)

    : Panie, cuda, nos ci rośnie :))

    : Ba -- sędzię SN powołał Kaczyński.

    A co ma tutaj SN do TK?

    O tym, że LKaczyński przyjął ślubowanie od AR -- wiem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 169. Data: 2016-05-19 20:27:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > OK -- unikam. Niech Ci będzie. ;)

    > - nie zakładam, że ludzie są idiotami
    > - nie twierdzę, że nikt nie głosował
    > - nie twierdzę, że głosowano wbrew swej woli
    > (że były jakieś wymuszenia w sejmie RP)

    To jak tłumaczysz ze głosowali za sedziami a teraz uwazaja ich za sedziów
    PO?

    > Twoje argumenty, więc Ty podpierasz. :)
    > Takie są reguły/zasady. :)

    Ale przeciez to sa ogólnie nznae fakty.
    Naprawde nie wiesz, ze jeszcze do niedawna wiekszosc sedziów była wybrana
    również głosami PISu i była przez te partie apropobowana?

    Jezeli wypowiadasz sie w taki a nie inny sposób o TK pomimo ze tego
    naprawde nie wiesz, to poszukam sepcjalnie dla ciebie i podam ci co i jak.
    Ale nie chce mi sie wierzyc, zebys wykazywał się w tym temacie az taka
    ignorancją...

    > 0. Proszę o konkrety. :)
    > 1. Nie tylko większość jest ważna, gdyż o składzie
    > decyduje prezes, a ten nie jest symaptykiem PiS. :)

    W chwili obecnej to juz na pewno nie jest.
    Czy był nim ogłaszajac wyrok np. w sprawie klauzuli sumienia? Moim zdaniem
    wyrok był zdecydowanie po linii PiS i przeciw linii PO.

    > Prezes ARzepliński tak mówił?

    Tego tez nie wiesz...?
    Nie ten prezes...

    > Twoje są dla mnie niejasne. :)

    Moje pobudki sa zawsze takie same - poszukiwania logiki.

> [...]
    > :) RPetru (sterujący prezesem TK) chciał dać 500 pln na każde
    > dziecko, tym samym łamiąc zasadę troski o ,,drugich''. :)

    Co za bzdury. Petru chciał dać na kazde dziecko?

> [...]
    > Ja podparłem się linkiem do filmu kręconego przez Mariusza Maxa
    > Kolonko, czyli osoby wg mnie dostatecznie wiarygodnej w tej sprawie.

    nie ma sprawy. Jeżeli przyznajesz się otwarcie do swojej ignorancji w tym
    temacie to postaram się jutro podac ci na tacy co i jak.
    Ale przyznaje ze nie miesci mi sie to w głowie zeby tego nie wiedziec bo te
    informacje co chwila pojawiaja sie w róznych dyskusjach na temat TK.

  • 171. Data: 2016-05-19 20:27:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    >: Ba -- sędzię SN powołał Kaczyński.
    >
    > A co ma tutaj SN do TK?

    Bo ta "PiSowska" sedzia nie zostawiła suchej nitki na tym co sie dzieje z
    TK....