  • Data: 2016-05-06 15:02:54
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olin" pjtpksiourel$.1qloize2er12l$....@4...net

    > Po namyśle muszę przyznać, że w przypadku akurat tego rządu podobna
    > umiejętność nie jest wcale oczywistą oczywistością i Panu Ministrowi wypada
    > pogratulować, co niniejszym czynię, choć i tak się o tym nie dowie.

    Dlaczego tego akurat? Weź choćby sędziego Rzeplińskiego:

    -- wie ów sędzia o tym, że każda ustawa podpisana przez prezydenta RP jest
    ustawą obowiązującą w RP (z zachowaniem stoswnego okresu ,,wakacyjnego'')
    -- wie ów sędzia o tym, że TK podlega konstytucji, która zawiera (niezbyt
    precyzyjny, ale jednak) zapis o podporządkowaniu TK ustawie o TK

    -- a jednak ów sędzia kwestionuje ustawę o TK w sposób inny niż ustawa o TK
    narzuca trybunałowi i twierdzi ów sędzia, że ustawa o TK jest ,,wyjątkowa'',
    choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK w ten (lub
    zanczeniowo podobny) sposób

    -=-

    -- Panie kierowco, czy widział pan znak STOP?
    -- Tak.
    -- Czy zastosował się pan do polecenia dawanego przez ten znak?
    -- Nie.
    -- Dlaczego?
    -- Bo to był znak wyjątkowy. ;)

    Na czym polegała rzekoma wyjątkowość tego akurat znaku? Na wielkości;
    kolorach; wysokości umieszczenia; wyjątkowości materiałów, z których
    wykonano ów znak?... Nie -- na tym tylko, że ten egzemplarz znaku
    stanął akurat na drodze tego kierowcy...

    -- ogólnie uznaję i szanuję wymowę znaku STOP
    -- nie uznaję wymowy znaku STOP ,,przemawiającego'' akurat do mnie

    Ogólnie, na co dzień nie kwestionuję prawa RP -- opartego o ustawy
    uchwalane przez parlament i podpisywane/sankcjonowane/utwierdzane
    przez prezydenta, ale akurat nie chcę podporządkować się tej
    ustawie, która dotyczy mojej osoby.

    Czyli respektuje prawo tylko do czasu, gdy to prawo jest dla mnie wygodne.
    Gdy prawo jakoś ogranicza moje dążenia -- nie chcę tego prawa.

    Każdy musi zatrzymać się widząc znak STOP skierowany do niego -- w
    szczególności
    musi zatrzymać się, aby mnie przepuścić, ale ja nie muszę stosować się do tego
    znaku, gdyż ten znak mi nie służy. :)

    Czyli -- prawo ma być jednakie dla każdego, ale tylko wówczas, gdy to prawo
    jest dla mnie korzystne; gdy prawo mi nie niesie korzyści, nie chcę prawa.

    -=-

    IMO umiejętność pisania (w wypadku Rzeplińskiego -- mówienia) niekoniecznie jest
    oczywista.

    Akurat nie wiem, jak z umiejętnością pisania u topickowego polityka... Może jego
    umiejętność pisania jest taka, jaką jest umiejętność grania w szachy osoby, która
    jedynie zna zasady poruszania się figur szachowych... -- nie wiem, bo nie czytam
    tego, co pisze ów Paweł Szałamacha. (nie wiem -- nie oznacza kwestionowania czy
    podważania; 'nie wiem' oznacza tutaj po prostu 'nie wiem')

    -=-

    IMO tak czy siak Polska siedzi historycznie i geograficznie pomiędzy:

    -- Turcją (islamem)
    -- Rosją (prawosławiem)
    -- Niemcami (tu problemem nie jest religia w sensie dosłownym;
    IMO Niemcy są silnym narodem; trochę podobnie jak Chińczycy)
    -- północną Europą (protestantyzmem)

    i tak czy siak polscy politycy rozdarci są (i będą, gdyż etniczna i religijna
    Polska jest drobinką) pomiędzy służbą tym lub innym narodom (bądź religiom;
    ogólniej -- interesom) ościennym. ;) Silni politycy polscy będą też służyli
    sami sobie i swoim rodzinom.

    -=-

    Obecnie Polska jest pomiędzy młotami i kowadłami -- choć nie wiem, co tu jest
    młotem a co kowadłem.

    - Z jednej strony Komisja Wenecka;
    - z innej strony interes narodowy;
    - jeszcze z innej po prostu zdrowe zasady (prawo
    obowiązywać musi także sądy i trybunały) prawa;
    - do czego dochodzi niezręczna sytuacja wojskowa;
    - na która nakłada się kolejna wizja holokaustu żydów
    czynionego przez Niemców rękami muzułmanów rzekomo ratowanych
    przed wojną organizowaną przez państwa takie jak Niemcy...

    To koniec? Rzecz jasna nie... Do tego wszystkiego dochodzi problem
    wymierania społeczeństwa -- ale ów problem nie jest jakimś problemem
    dodatkowym, lecz problemem zdecydowanie wynikającym z tych powyższych
    problemów, choć rzecz jasna każdy problem jakoś oddziaływuje na inne...

    500+ to IMO fatalne posunięcie. Lepsze jest dawanie 400 na każde dziecko,
    lepsze jest wspieranie ulgami podatkowymi itd... A najlepsza jest po
    prostu sprawiedliwość, dzięki której liczba ludzi biednych po prostu
    spada w okolice zera...

    500 pln nie zniechęci bogacza do pracy zarobkowej:
    - lepiej zarobić 10 kpln niż
    - dostać 500 pln na pierwsze dziecko,
    ale zniechęci biedaka:
    - lepiej bez pracy dostać 500 pln na pierwsze dziecko czy
    - zarobić na czysto (praca zarobkowa generuje koszty) 500 pln?...

    -=-

    IMO pisanie nie jest trudne, ale ukrywanie własnych dążeń w pisaniu -- jest sztuką!
    Jak pisać o: Polsce, sprawiedliwości, prawie, miłości, rzetelności, uczciwości itd.,
    ukrywając równocześnie cele rzeczywiste?... Ci, którzy tę sztukę (ukrywania myśli za
    zasłoną/parawanem słów) posiedli w stopniu dostatecznym ;) mogą być politykami, by
    zwodzić swych czytelników i słuchaczy -- mącić innym ludziom w głowach swą: wiedzą,
    dobrocią, elokwencją i erudycją oraz retoryką...

    Jedni są mocni w mataczeniu, inni słabną... Słabeusze odpadają -- zostają
    ,,najlepsi''. ;)
    Kto z polityków nie umie pisać czy mówić -- odpada, w czym mu ,,pomaga'' internet czy
    niezależna od niego prasa....

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_