  • 41. Data: 2023-07-03 14:19:04
    Temat: Re: Velobank, było: System w mBanku...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 01 Jul 2023 00:36:53 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Moim zdaniem takie katastrofy widać dużo wcześniej. Tylko wszyscy myślą,
    > że "jeszcze się uda". I tak jest rzeczywiście, ale tylko do czasu.

    Ogolnie jak najbardziej tak.
    O kłopotach Idei bylo głośno przez pare lat. O Getinie też.
    Podobnie o PBS, Wołominie itp.

    Ale przeciez KNF/BFG absolutnie nie zależy, aby klienci na pierwszy
    sygnał uciekli z banku wraz ze swoimi pieniędzmi, bo wtedy na pewno
    zbankrutuje :-)

    Nasze władze wypracowały formułę, ktora pozwoliła obalic Idee i Getin
    w miare bezbolesnie. No to nie mieli klienci sie czego bać :-)

    Wczesniej były za duże na normalną upadłość ... czy to ryzykanctwo
    klientow, czy wiara w ustawy? :-)

    Na PBS sie chyba pare samorządów i firm przejechało - bo ich srodki
    nie były gwarantowane, czy za mało.
    Z kolei bodajże unijne prawo zabrania miec samorządom kont w NBP,
    gdzie mogłyby miec 100% gwarancje bezpieczenstwa ... a moze znów tylko
    się tak wydaje :-)

    > To zresztą dzieje się cały czas. Dla wielu osób taką katastrofą jest
    > np. (kolejne) tąpnięcie BTC.

    No, tutaj katastrofa musi być wliczona ... ciekawe, ile osob o tym
    wie, albo wierzy, ze potem sie podniesie jeszcze wiecej.

    > Nikt też nie wie co będzie z walutami.
    > Żyjemy w ciekawych czasach :-(

    W sumie chyba jak zawsze.
    Nawet w lepszych, bo mamy BFG.

    J.

  • 42. Data: 2023-07-11 09:23:28
    Temat: Re: System w mBanku...
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Tym razem piszą, że mój ostatni wniosek także anulowali i nie mogą go
    > odnaleźć, więc "nie odnajdują nieprawidłowości" po swojej stronie.
    > I żebym złożył nowy wniosek... Ja naprawdę jestem spokojny, i staram
    > się podejmować (w szczególności istotne) decyzje bez emocji, ale jest
    > blisko.

    Hmmm, ja niestety muszę utrzymywać ten rachunek,
    ale ostatnio przy standardowym ruchu na rachunku
    zauważyłem, że system mbanku jest taki właścicielskooszczędny.
    Tzn ma taka opcję, że jak kilka dni wcześniej kliknę przelew z datą przyszłą
    z konta firmowego, to ten przelew się realizuje, ale nie pierwszą sesją,
    tylko tą drugą - tak, że w dany dzień pieniądze są na rachunku docelowym
    ale dosyć późno. Natomiast jak odpalę kompa o 5 rano i kliknę przelew
    bez daty do zrobienia na już, to on wychodzi poranną sesją i ok 11.00-12.00
    jest dostępny w docelowym banku.
    Oni mają jakąś korzyść z tego kilkugodzinnego przetrzymywania tych kilku
    tysięcy?
    Jakieś bilanse pomiędzy sesjami, które poprawiają jakieś wskaźniki?

  • 43. Data: 2023-07-11 10:33:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    [...]
> [...]
    > z konta firmowego, to ten przelew się realizuje, ale nie pierwszą sesją,

    Hm. Zawsze jak pamiętam, to z prywatnego wychodziło pierwszą sesją (z
    dokładnością do jakichś awarii)
    Więc
    a) z firmowego jest inaczej
    b) zmienili coś
    c) jakaś jednorazowa wpadka (dużo masz takich przypadków?)

> [...]
    > jest dostępny w docelowym banku.
    > Oni mają jakąś korzyść z tego kilkugodzinnego przetrzymywania tych
    No właśnie nie bardzo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to 'nie mają
    kasy' żeby zrobić rozliczenie w NBP, ale to byłoby baaaaaardzo dziwne,
    bo banki bardzo na to patrzą i ostatni tego typu przypadek to był jakiś
    spółdzielczy.

    KJ

  • 44. Data: 2023-07-11 11:13:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-11 o 10:33, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > a) z firmowego jest inaczej
    > b) zmienili coś
    > c) jakaś jednorazowa wpadka (dużo masz takich przypadków?)

    Wymaganiem bezpłatności tego rachunku/kredytu jest zrobienie jakiegoś
    ruchu na kilkanaście tysięcy miesięcznie, więc z początkiem każdego
    miesiąca robie przelew. Ale żeby w ten sam dzień wrócił tam, to
    raczej staram się pilnować kiedy go robię i śledzę czasy przybycia.
    Robię to od początku tego roku i jest to reguła stała.

> [...]
    > kasy' żeby zrobić rozliczenie w NBP, ale to byłoby baaaaaardzo dziwne,
    > bo banki bardzo na to patrzą i ostatni tego typu przypadek to był jakiś

    Więc pewnie tak jest ustawione w systemie i dlatego muszę
    rano odpalić komputer, żeby przelew wyszedł wcześniej :-(

  • 45. Data: 2023-07-17 16:35:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ... parę dni temu dostałem kolejne "rozwiązanie reklamacji". Niestety
    moje lokaty zostały założone (owszem, jest to postęp) z kilkutygodniowym
    opóźnieniem (nie z datą wniosku i środków, tylko z bieżącą). Napisałem
    kolejnego emaila.

    Wydaje mi się, że naprawdę bardzo precyzyjnie formułuję moje maile,
    tak żeby nie dało się ich źle zrozumieć, a jednak pożądany efekt wciąż
    nie następuje.

    Zaczynam mieć podejrzenia, że oni to robią celowo, licząc na zmęczenie
    przeciwnika. Naprawdę chcą korzystać z depozytów płacenia za nie?

    Tak się czasem (pewnie często) zdarzało, że utrzymywałem tam jakieś
    nieoprocentowane środki (albo np. lokata przedłużyła mi się na 0,5%
    i jej nie zlikwidowałem). Przyzwyczaili się? Zauważam tu swój brak
    patriotyzmu.

    ...reporting from the field.

    W innych wiadomościach, Velobank przysłał SMSa o moneybacku następnego
    dnia po transakcji BLIKiem (10% z wydanego (max) 1000 zł w miesiącu,
    przez pół roku). Pewnie wtedy się rozliczyło.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2023-07-17 19:37:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jul 2023 16:35:06 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    >
    > Zaczynam mieć podejrzenia, że oni to robią celowo, licząc na zmęczenie
    > przeciwnika. Naprawdę chcą korzystać z depozytów płacenia za nie?

    A co - skoro wolno frankowiczom, to czemu nie im :-)

> [...]
    > nieoprocentowane środki (albo np. lokata przedłużyła mi się na 0,5%
    > i jej nie zlikwidowałem). Przyzwyczaili się? Zauważam tu swój brak

    Raczej nie - ot, zwykly "błąd programisty", skoro ostrzegają.

    Fakt, ze te regulaminu promocji troche skomplikowane, i latwo popełnić
    błąd.

    J.