eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSystem Internetowy Aliora nagrodzony w konkursie Gazety Bankowej › Re: System Internetowy Aliora nagrodzony w konkursie Gazety Bankowej
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: System Internetowy Aliora nagrodzony w konkursie Gazety Bankowej
    Date: Mon, 23 Mar 2009 23:23:36 +0100
    Sender: a...@i...eranet.pl

    "tomasz" <t...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:gq9175$fe$1@inews.gazeta.pl...
    > informacja ze strony Alior:
    >
    > Alior Bank otrzymał prestiżowe wyróżnienie "Gazety Bankowej" w kategorii
    > "Bankowość elektroniczna i e-finanse".

    Czy GB podala ile Alior wydal na reklame u nich?

    > SBI Alior Banku zawiera wiele innowacyjnych i niespotykanych na rynku
    > rozwiązań. Po pierwsze, podpisywanie umów o nowe produkty przez Internet -
    > akceptację umowy w Systemie Bankowości Internetowej i potwierdzenie jej
    > poprzez SMS bank traktuje jako podpisaną umowę i bez dalszych formalności
    > otwiera Klientowi produkt. Pozwala to zaoszczędzić czas oraz przyczynia
    > się do
    > ograniczenia zużycia papieru przez bank.

    Czyzby GB nie slyszala o Banku Pocztowym? Jakis czas temu bylo, ze jako
    pierwszy bank w Polsce wrozyl podpis elektroniczny, certyfikowany ofkoz ;).
    Sklep z lokatami Pocztowego dziala juz dosc dawno, od kiedy wprowadzili
    Killera jest glosniej. Zeby skorzystac z mozliwosci skladania dyzpozycji
    droga elektroniczna trzeba najpierw pojawic sie w placowce i podpisac
    papier, jak chcesz kupic lokate w Poczowym to po prostu wypelniasz wniosek
    na WWW, zadnych papierow.

    > Po drugie, system posiada ergonomiczny i doskonale zaprojektowany pulpit.
    > Klient po zalogowaniu do Systemu Bankowości Internetowej od razu otrzymuje
    > pełną informację o wszystkich posiadanych produktach. Na pulpicie znajduje
    > się
    > również szereg boksów ułatwiających korzystanie z systemu, m.in. skróty
    > umożliwiające szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji, kalendarz
    > pozwalający kontrolować terminy zaplanowanych płatności oraz dodawać
    > notatki,
    > czy szybki podgląd ostatnich operacji z historii rachunku.

    AFAIR na olbrzymia customizacje portalu pozwala Toyota Bank, mialem tam
    tylko KK, ale moglem sobie dowolnie poustawiac jakie informacje chcialem
    miec na pierwszej stronie. Na definiowanie pierwszej strony pozwala tez
    Millennium, ale w nieco mniejszym zakresie od Toyoty.

    > Po trzecie, Alior Bank jako pierwszy na rynku zastosował w serwisie
    > transakcyjnym na tak szeroką skalę nowoczesną technologię AJAX. Dzięki
    > temu
    > Klient już podczas wypełniania formularzy ma zapewnione wsparcie ze strony
    > serwisu, co pozwala na szybkie i poprawne podanie niezbędnych informacji.

    Nie mam zielonego pojecia co to za wsparcie, ale gratuluje Aliorowi.

    > Technologie, zastosowane w budowie Systemu Bankowości Internetowej Alior
    > Banku, zostały dobrane tak, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa i
    > jednocześnie łatwość obsługi. W celu zabezpieczenia systemu zostały
    > zastosowane takie nowatorskie rozwiązania jak: obrazek bezpieczeństwa,
    > klawiatura wirtualna czy klucze elektroniczne zapisane na e-tokenach USB.

    Od dawna to wszystko jest dostepne w Fortis Banku.

    > Alior Bank jako jedna z nielicznych instytucji finansowych przygotował
    > mobilny
    > System Bankowości Internetowej dostępny z telefonów komórkowych. System
    > został
    > opracowany w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu obciążać łącze
    > internetowe. Elementy graficzne systemu zostały zredukowane do minimum,
    > dzięki
    > czemu wyświetlanie stron jest szybkie i wygodne. Jednoczesnie zachowano
    > funkcjonalność i przyjazny wygląd systemu.

    Raczej jako jedna z nielicznych wspiera jeszcze odrebny system dla urzadzen
    mobilnych. Taki mBank zrezygnowal z tego, ale na kazdej dowolnej
    przegladarce telefonicznej mozna odpalic 'normalna' strone transakcyjna
    banku.

    Generalni to malo innowacyjnosci, ale zebrali to w jednym miejscu, wiec
    powinna to byc raczej nagroda za kompilacje ;).

    MK