  • 1. Data: 2014-05-10 15:26:06
    Temat: Supermarket Funduszy Inwestycyjnych w mBanku a ochrona danych poufnych o transakcjach
    Od: xxx <k...@o...pl>

    Podpisałem umowę z mBankiem na konto bankowe wraz z ofertą Supermarketu
    Funduszy Inwestycyjnych. Chciałbym aby wszelkie powiadomienia o nabyciu,
    umorzeniu czy konwersji jednostek funduszy inwestycyjnych odbywały się
    drogą mailową, a nie tradycyjną pocztą.
    Udałem się do biura maklerskiego MBanku w Łodzi, ale nikt nie był mi w
    stanie pomóc. Udałem się wreszcie do Deutsche Banku i okazało się że
    muszę wypełnić formularz zmiany danych osobowych osobno dla każdego z
    wybranych przeze mnie towarzystw funduszy inwestycyjnych, tak aby
    zmienić sposób powiadamiania o przeprowadzonych transakcjach z
    listownego na elektroniczny (mailowy).

    Na infolinii MBanku nikt nie potrafi pomóc w tej sprawie, podobnie jak z
    punktach szybkiej obsługi MBanku.

    Chciałbym aby to MBank powiadomił wszystkie Towarzystwa Funduszy
    Inwestycyjnych które ma w ofercie Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych o
    zmianie sposobu powiadamiania o przeprowadzonych transakcjach.
    Jaka placówka MBanku przy pomocy jednego formularza i jednej wizyty
    pozwoli na zmianę danych osobowych i sposobu powiadamiania o
    transakcjach w ramach wszystkich funduszy Supermarketu Funduszy
    Inwestycyjnych?

    Uważam iż przesyłanie informacji drogą listowną może prowadzić do
    naruszenia ochrony danych osobowych i stwarza ryzyko przekazania
    informacji w niepowołane ręce, dlatego też występuję o możliwość
    komunikacji drogą elektroniczną z wszystkimi towarzystwami funduszy
    inwestycyjnych . MBank jako bank zarządzający platformą Funduszy
    Inwestycyjnych w ramach oferty Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych ,
    powinien mi to umożliwić za pomocą jednego dokumentu a nie odsyłać do
    każdego Towarzystwa osobno!

    Jak widać ciężki orzech do zgryzienia mają w mBanku. Napisałem do Mbanku
    i Rzecznika i czekam na odpowiedź.

  • 2. Data: 2014-05-10 19:42:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-10, xxx <k...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > pozwoli na zmianę danych osobowych i sposobu powiadamiania o
    > transakcjach w ramach wszystkich funduszy Supermarketu Funduszy

    Ale wg Ciebie są jakoś zobligowani prawnie do zaoferowania Ci takiej
    możliwości?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-05-10 20:57:15
    Od: xxx <k...@o...pl>

    > On 2014-05-10, xxx <k...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale wg Ciebie są jakoś zobligowani prawnie do zaoferowania Ci takiej
    > możliwości?

    Nie chcę żeby koperty z informacjami o każdej transakcji przynosił mi
    listonosz! To jest ryzyko, którego sobie nie życzę. Bank jako jednostka
    oferująca Supermarket Funduszy Inwestycyjnych powinna mieć jasno
    sprecyzowane umowy z Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych w tej kwestii!

  • 4. Data: 2014-05-10 21:05:57
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    To akurat reguluje ustawa, a nie mBank czy TFI. Więc wypełnianie czegokolwiek nie ma
    sensu. Nie ma to mocy prawnej. Jest to bubel prawny, który miał być naprawiony hohoho
    temu.

  • 5. Data: 2014-05-10 21:45:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-10, xxx <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Nie chcę żeby koperty z informacjami o każdej transakcji przynosił mi
    > listonosz!

    I co z tego że nie chcesz? Czy jest to jakoś sprzeczne z istniejącymi
    regulacjami?

    > To jest ryzyko, którego sobie nie życzę.

    Znaczy wydumane? :)

    > Bank jako jednostka oferująca Supermarket Funduszy Inwestycyjnych powinna
    > mieć jasno sprecyzowane umowy z Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych
    > w tej kwestii!

    No ale niby dlaczego?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2014-05-10 22:44:19
    Od: xxx <k...@o...pl>

    > On 2014-05-10, xxx <k...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I co z tego że nie chcesz? Czy jest to jakoś sprzeczne z istniejącymi
    > regulacjami?

    > Znaczy wydumane? :)

    > No ale niby dlaczego?

    Dlatego że bank w tym pośredniczy, a sam nie potrafi wskazać jednostki w
    ramach swojej organizacji która pomoże rozwiązać ten problem! Musiałem
    się udać do innego banku- DB, który łaskawie odszukał formularze zmiany
    danych osobowych w celu zmiany sposobu komunikowania z listownego na
    elektroniczny. Chore to jest.