  • Data: 2009-03-15 18:45:06
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:gpgora$9n0$1@news.onet.pl...

    > Spadek wartości mieszkania, które przestaje być wystarczającym
    > zabezpieczeniem (vide USA), co przy kredytach w walutach obcych i
    > egzotycznej walucie lokalnej (PLN) jest całkiem możliwe.

    Ale przecież to nie sprawia, że z dnia na dzień wymagalna staje się spłata
    całości kredytu. Skąd taki pomysł? Zwłaszcza, gdy kredytobiorca wywiązuje
    się z umowy i płaci raty regularnie. Bank co najwyżej może zażyczyć sobie
    doubezpieczenia kredytu. I to też w sytuacji, gdy taka klauzula znajduje
    się w umowie.

    > Może też powiedzieć "pomidor" ale co z tego ?

    To z tego, że rzeczywistość nie wygląda tak, jak to sobie niektórzy
    wyobrażają.

    > To się wybuduje jakieś plastikowe baraki z jedną toaletą na kilka
    > mieszkań i problem rozwiązany.

    I pewnie banki będą w to inwestować (jak i w zakup ziemi pod te baraki)
    A potem zostaną z odzyskanymi nieruchomościami zamiast kasy. Których to
    nieruchomości i tak nikt nie kupi, bo mało kto będzie miał gotówkę, a akcja
    kredytowa nie zostanie uruchomiona na warunkach takich, jak dotyczas.
    Nie chce mi się rozwijać tematu, bo kilkakrotnie przewijały się tu takie
    wątki i więcej w nich wybujałej wyobraźni piszących, niż rzeczywistości.

    > Sytuacje może się zrobić sama. Tak jak kryzys wywołany za oceanem jakoś
    > całkiem mocno się odbija u nas, a przecież niektórzy mawiali "co może
    > mieć wspólnego upadek banku w USA z sytuacją w Polsce ?".

    "Problem" w tym, że w Polsce, w odróżnieniu do USA, nie były udzielane
    kredyty subprime, na 110% wartości nieruchomości ludziom "z ulicy", bez
    żadnego zabezpieczenia i niemalże "na gębę". Ale jeśli chcesz w to wierzyć,
    to ... trudno.