  • Data: 2016-12-01 23:16:15
    Temat: Re: Strażnik Przyszłości NN
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Ale tu nikt nie zmienia znaczenia słowa "produkt".
    > Podobnie jak istnieje wyrażenie "produkt wyobraźni", czy "produkt krajowy
    > brutto", który nie ma nic wspólnego z "produktem", tak i tu, przyjęło się
    > w branży finansowej używać określenia "produkt bankowy".

    "Produkt wyobraźni" wydaje mi się być całkowicie prawidłowym wyrażeniem
    - "wyobraźnia wyprodukowała", są składniki i jest produkt. Nie musi być
    widzialny. Program komputerowy, pomysł oraz dwutlenek węgla to także
    (mogą być) produkty.
    PKB to także pewien rodzaj produktu, suma produkcji itp. Przynajmniej
    częściowo, przy czym definicje PKB są i były różne.

    Natomiast "produkt bankowy" to jest nowomowa, którą oczywiście można
    zaakceptować lub nie, ale faktem jest, że banki _typowo_ nie produkują
    żadnego produktu - nie ma składników i nic z nich nie powstaje.

    > Nie badałem skąd się to przyjęło, ale prawdopodobnie z faktu, że banki
    > to korporacje międzynarodowe, a w innych krajach pojęcie "produktu
    > bankowego" jako usług bankowych istnieje.

    Przypuszczam że służy leczeniu sumienia, żeby nie było, że się bierze
    kasę za nic :-)
    --
    Krzysztof Hałasa