  • 201. Data: 2021-11-04 21:41:54
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Sprawdzić, czy nie Soros ;>

    A tymczasem to, co kupiłem po 3,96 Alior chce już odkupić po 3,975. I
    tak w koło Macieju...

    Wracając do tematu... Stopy poszły ostro w górę... kolejny raz... a
    jakoś na rynku walutowym spokój. Zdziwieni? Jakieś wnioski? ;-)

  • 202. Data: 2021-11-04 22:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >A tymczasem to, co kupiłem po 3,96 Alior chce już odkupić po 3,975. I
    >tak w koło Macieju...

    Jakis wielki zysk to to nie jest, ale dobre i to.

    >Wracając do tematu... Stopy poszły ostro w górę... kolejny raz... a

    Hm, ostro ... niby referencyjna 2.5 raza, ale to tylko 0.75 p.p

    >jakoś na rynku walutowym spokój. Zdziwieni? Jakieś wnioski? ;-)

    Widac to nie jest istotna podwyzka :-)
    No i slusznie - zysk maly, ryzyko straty duze :-)

    J.

  • 203. Data: 2021-11-05 10:01:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 4 listopada 2021 o 21:43:02 UTC+1 Szymon napisał(a):

> [...]
    >
    > Wracając do tematu... Stopy poszły ostro w górę... kolejny raz... a
    > jakoś na rynku walutowym spokój. Zdziwieni? Jakieś wnioski? ;-)

    Jakby nie poszły to złotówka dalej na pysk by leciała.
    I co by Ci było po tym, że alior chciałby odkupić nawet po 5zł, skoro chlebek
    gruziński zamiast 4zł będzie kosztował 6zł?

    Dziwię się, że ryzykujesz z dolarem. To, co piszesz, ma sens, ale na parze euro-pln -
    oczywiście do czasu, który niestety obecnie jest już naprawdę blisko :(

  • 204. Data: 2021-11-05 10:08:51
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-11-04 o 22:21, J.F. pisze:

    > Jakis wielki zysk to to nie jest, ale dobre i to.

    Właśnie sprzedałem za 3,995. ;-)

    Masz rację - kilkanaście % od kapitału rocznie to nie jest "wielki
    zysk", ale też ryzyko bardzo małe. Nie widzę też za bardzo alternatyw,
    chociaż liczę, że obligacje skarbowe dadzą wkrótce blisko 10%.

    > Hm, ostro ... niby referencyjna 2.5 raza, ale to tylko 0.75 p.p

    Wzrost z 0,1% do 1,25% postrzegam nieco inaczej. Sprawdź kurs EUR/PLN i
    sam sobie odpowiedz na pytanie czy wzrost stóp umocnił złotego.

    Warto zwrócić uwagę, iż przed pandemią mieliśmy 1,5% i EUR po 4,30
    (średnio, długoterminowo, trend boczny)... Teraz mamy stopy niemal na
    tym samym poziomie, co przed pandemią, a EUR po 4,61.

    > Widac to nie jest istotna podwyzka :-)

    Czesi poszli jeszcze dalej. ;-)

    > No i slusznie - zysk maly, ryzyko straty duze :-)

    Ufff... A do tego Pewex, Baltona, gimnazjum, PRL i cena eurodolara
    wyrażona w PLN ;-)

  • 205. Data: 2021-11-05 10:15:16
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Jakby nie poszły to złotówka dalej na pysk by leciała.

    Co ciekawe - przy 0,1% był czas, iż EUR zbliżało się do 4,50, a zatem
    taniej niż dziś przy 1,25%.

    > I co by Ci było po tym, że alior chciałby odkupić nawet po 5zł, skoro chlebek
    gruziński zamiast 4zł będzie kosztował 6zł?

    Nie wiem, ile chlebek będzie kosztował. Nie znam się na nim. Natomiast
    udaje mi się chronić oszczędności przed inflacją. Zakładałem, że taka
    była intencja autorki wątku. No to pokazałem jak to zrobić, dlaczego,
    jakie są ryzyka itd.

    > Dziwię się, że ryzykujesz z dolarem. To, co piszesz, ma sens, ale na parze euro-pln
    - oczywiście do czasu, który niestety obecnie jest już naprawdę blisko :(

    To też tłumaczyłem... Obstawianie $ to obstawianie alternatywnej
    gospodarki wobec tej, w której funkcjonujemy. Warto wziąć kredyt w
    walucie, w której się zarabia, ale warto trzymać oszczędności w
    aktywach, które są alternatywne.

    Ruchy na USD/PLN są większe z uwagi na kros.

    EUR/PLN jest ciekawe, ale zyski dużo mniejsze. W moim przekonaniu -
    trudno przebić inflację.

  • 206. Data: 2021-11-05 14:24:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Szymon>> Wracając do tematu... Stopy poszły ostro w górę... kolejny raz...
    Szymon>> a jakoś na rynku walutowym spokój. Zdziwieni? Jakieś wnioski? ;-)

    - za słabo poszły względem ocze_kiwań
    - waluty przewidywały podwyżkę i reagowały wcześniej

    > Jakby nie poszły to złotówka dalej na pysk by leciała.

    Co czyni od długiego czasu...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 207. Data: 2021-11-05 14:56:28
    Od: Szymon <...@w...pl>

> [...]
    >
    >  - za słabo poszły względem ocze_kiwań
    >  - waluty przewidywały podwyżkę i reagowały wcześniej

    Jakby tego było mało, prezes NBP zapowiada kolejne podwyżki. I znów
    korelacji stopy-umocnienie PLN nie widać.

    > Co czyni od długiego czasu...

    Czyli tak... Gdy PLN stoi w miejscu - za mało poszły, podwyżki stóp były
    w cenach...
    Gdy PLN poszedłby do góry - mieliśmy rację tzn. wzrost stóp=umocnienie
    waluty
    Gdy PLN się osłabia - podwyżki za małe... ;-)

    A co - tak z ciekawości - musiałoby nastąpić, aby autorzy podobnych
    poglądów uznali, iż nie ma korelacji stopy/kursy? Albo raczej... Iż tak
    dużo czynników wpływa na kurs, iż jego przewidzenie czy też szukanie
    pojedynczej korelacji nie ma sensu?

  • 208. Data: 2021-11-05 17:48:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 lis 2021 o 14:56, Szymon pisze właśnie tak:

    > Jakby tego było mało, prezes NBP zapowiada kolejne podwyżki.
    > I znów korelacji stopy-umocnienie PLN nie widać.

    Szybkość samochodu rośnie -- wciskasz hamulec czy nie?
    Być może wciskasz co sił w nogach, ale zjeżdżasz z góry...

    > Czyli tak... Gdy PLN stoi w miejscu - za mało poszły,
    > podwyżki stóp były w cenach...

    W kursach? Kursanci ;) przewidują poczynania AG.
    Moim zdaniem spodziewano się większych podwyżek niż nastąpiły.

    > Gdy PLN poszedłby do góry - mieliśmy rację tzn. wzrost
    > stóp=umocnienie waluty
    > Gdy PLN się osłabia - podwyżki za małe... ;-)

    Jak ze statkiem -- możesz kręcić sterem w lewo, lecz nadal
    skręcać w prawo... Prądy wodne, wiatr, bezwładność, grawitacja... ;)

> [...]
    > tak dużo czynników wpływa na kurs, iż jego przewidzenie czy też
    > szukanie pojedynczej korelacji nie ma sensu?

    Czynników jest bardzo dużo -- inflacja którejś z walut jest jednym
    z tych czynników, ale reakcję inflacji zobaczymy nie wcześniej niż
    po roku... USD czy EUR też tracą wartość...

    W strasznym uproszczeniu jakoś tak:

    .-> depozyty w górę --> mniej zakupów --> mniejszy wzrost cen
    Stopy w górę --> koszty kredytów w górę --> mniej branych
    kredytów --> mniej złotówek --> mniej zakupów --> mniejszy wzrost cen

    '-> kursowanie

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 209. Data: 2021-11-06 08:02:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli spekulacja.
    To samo możesz robić na cukrze, ropie, srebrze, ...
    A pies stać pod stołem i czekać, jak coś spadnie.
    Są ludzie, którzy zarabiają miliony na obstawianiu meczów.
    To nie znaczy, że od jutra wszyscy mają się tym zająć.

    -----

  • 210. Data: 2021-11-06 15:57:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 listopada 2021 o 08:02:29 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Są ludzie, którzy zarabiają miliony na obstawianiu meczów.
    > To nie znaczy, że od jutra wszyscy mają się tym zająć.

    Pewnie, szczególnie że te miliony zarabiają na obstawianiu, ale nie ci, co
    obstawiają, tylko ci, którzy przyjmują te zakłady od debili nieumiejących liczyć,
    którzy sądzą, że da się na tym wygrać - nie da się, tak jak w ruletce.
    A zająć się wszyscy nie mogą, bo od dawna opanowane przez mafię - spróbowałbyś się
    zająć i tyle by cię widzieli.