    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Date: Fri, 5 Nov 2021 10:15:16 +0100
    <1ts1ewnn3pyob$.1jztud30cot5v.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <shv0mf$rki$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <sid4e3$39h$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <sik75j$1srf$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <sj26q1$124v$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <sj4foe$toc$1@gioia.aioe.org>
    <8...@g...com>
    <sjf6kl$81h$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <skgpl3$pjl$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <sl6k2p$d6d$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <slf0sq$13k1$1@gioia.aioe.org>
    <617baa80$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <slg9uu$2a2$2@gioia.aioe.org>
    <617c0790$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <sm1gkk$1ht2$1@gioia.aioe.org>
    <0...@g...com>

    > Jakby nie poszły to złotówka dalej na pysk by leciała.

    Co ciekawe - przy 0,1% był czas, iż EUR zbliżało się do 4,50, a zatem
    taniej niż dziś przy 1,25%.

    > I co by Ci było po tym, że alior chciałby odkupić nawet po 5zł, skoro chlebek
    gruziński zamiast 4zł będzie kosztował 6zł?

    Nie wiem, ile chlebek będzie kosztował. Nie znam się na nim. Natomiast
    udaje mi się chronić oszczędności przed inflacją. Zakładałem, że taka
    była intencja autorki wątku. No to pokazałem jak to zrobić, dlaczego,
    jakie są ryzyka itd.

    > Dziwię się, że ryzykujesz z dolarem. To, co piszesz, ma sens, ale na parze euro-pln
    - oczywiście do czasu, który niestety obecnie jest już naprawdę blisko :(

    To też tłumaczyłem... Obstawianie $ to obstawianie alternatywnej
    gospodarki wobec tej, w której funkcjonujemy. Warto wziąć kredyt w
    walucie, w której się zarabia, ale warto trzymać oszczędności w
    aktywach, które są alternatywne.

    Ruchy na USD/PLN są większe z uwagi na kros.

    EUR/PLN jest ciekawe, ale zyski dużo mniejsze. W moim przekonaniu -
    trudno przebić inflację.