  • 211. Data: 2021-11-06 18:28:31
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Da się, a wiem o tym z dyskusji powykładowej od profesora ekonomii z Harvardu, autora
    książki o futbonomii.

    -----

  • 212. Data: 2021-11-06 22:24:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 listopada 2021 o 18:28:33 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Da się, a wiem o tym z dyskusji powykładowej od profesora ekonomii z Harvardu,
    autora książki o futbonomii.

    No tak, i zapewne wygrywasz miliony.
    Z Harvardu, profesor - nono, prawie kapcie mi spadły - ale jednak ekonomii, która
    jest "nauką społeczną" czyli świnką morską czy kobietą-informatykiem ;P

  • 213. Data: 2021-11-07 18:20:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powinny.
    Wchodzisz wykładać do sali, w której siedzi kilkadziesiąt milionów $ samego czesnego.
    Rynek kształtuje (nie wierzysz w niewidzialną rękę?).
    Poszukaj "Szymanski".
    Ty możesz co najwyżej poczytać na usenecie Szymona, dla Ciebie prawie to samo ...
    ;-))

    -----

  • 214. Data: 2021-11-07 19:04:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Nov 2021 07:57:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Pewnie, szczególnie że te miliony zarabiają na obstawianiu, ale nie
    > ci, co obstawiają, tylko ci, którzy przyjmują te zakłady od debili
    > nieumiejących liczyć, którzy sądzą, że da się na tym wygrać - nie
    > da się, tak jak w ruletce.

    da sie, tylko musisz przewidywac wyniki lepiej niz inni.

    Ale masz racje - zeby ktos wygral, to ktos inny musi przegrac.
    A prawdziwe miliony wygrywaja przyjmujacy.

    > A zająć się wszyscy nie mogą, bo od
    > dawna opanowane przez mafię - spróbowałbyś się zająć i tyle by cię
    > widzieli.

    No nie wiem - chyba w miare prosto otworzyc punkt. A jak sie skonczy -
    nie wiem, legend duzo. na wyscigach konnych tez mafia?

    Ale ale ... jest w tym maly niuans.
    Powiedzmy, ze bedzie miecz Legia-Wisla.

    Wynik w sumie nieistotny - wystarczy zobaczyc, ile pieniedzy
    postawiono na jedna druzyne, druga, oraz na remis i ustawic stawki.
    Sa gotowe tabelki do stawek, zeby bookmacher zawsze zarobil swoje,
    niezaleznie od wyniku.

    Ale ... oni te stawki podaja z gory. Skad oni wiedza, jak ludzie beda
    obstawiac? Ewentualnie - kto wygra :-)

    Majac dane z lat poprzednich cos tam mozna przewidywac, ale jak
    zaczeli u nas pierwszy rok?
    Albo jakies wydarzenie jednorazowe, ktore nie ma precedensu, lub ma
    stary.

    Fakt, ze czasem stawki zmieniaja, ale raczej niewiele.

    J.

  • 215. Data: 2021-11-07 19:05:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No tak, i zapewne wygrywasz miliony.

    Ale po co miliony?
    Wygrać to można jak się tym bawisz a nie, że chcesz zarobić.

  • 216. Data: 2021-11-07 22:05:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Nov 2021 18:28:31 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Da się, a wiem o tym z dyskusji powykładowej od profesora ekonomii z Harvardu,
    autora książki o futbonomii.

    Ile pan profesor na tym wygral ? :-P

    J.

  • 217. Data: 2021-11-07 22:32:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Profesorowie są od badania i opisywania rzeczywistości.
    Natomiast dla tych zajmujących się profesjonalnie obstawianiem wyników miało to być
    zajęcie 'full time' i częściowo pochodzili ze
    środowiska akademickiego.

    -----

  • 218. Data: 2021-11-08 10:04:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

> [...]
    >ci, co obstawiają, tylko ci, którzy przyjmują te zakłady od debili
    >nieumiejących liczyć, którzy sądzą, że da się na tym >wygrać - nie da

    A kto mowi, ze sie nie da ?
    https://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/105394
    99/nowy-polski-milioner-wyniki-eurojackpot-z-5-listo
    pada.html

    :-)

    J.

  • 219. Data: 2021-11-08 17:34:46
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > No tak, i zapewne wygrywasz miliony.
    > Z Harvardu, profesor - nono, prawie kapcie mi spadły - ale jednak ekonomii, która
    jest "nauką społeczną" czyli świnką morską czy kobietą-informatykiem ;P

    Bla bla bla, a tymczasem USD po 3,96... Tak... można odkupić ten
    sprzedany po 3,995. ;-) Wprawne oko dostrzeże pewną prawidłowość...
    Mniej wprawne nadal będzie uważać, że to wszystko przypadek ;-)

    A propos... Od lat Kuczyński twierdzi, iż na Wall Street 70-80% ruchu
    robią komputery... Mówiąc prościej - handel automatyczny/algorytmiczny...

    Zgadzam się, iż nie wszyscy mają predyspozycje, aby się tym zajmować.

    Trudno "wygrać miliony", łatwiej zrobić naście procent rocznie na
    kapitale... Łatwiej (w mojej ocenie) niż na złocie (ostatnio bardzo
    modnym), mniej ryzykownie niż na krypto, czy akcjach... Natomiast zawsze
    inwestycja niesie ze sobą ryzyko (pomijam tu nomenklaturę rodem z PRL) i
    oczywistym jest, że trzymanie rezerw walutowych (tak w skali micro, jak
    i macro) obarczone jest większym ryzykiem niż lokata.

  • 220. Data: 2021-11-08 17:40:26
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-11-06 o 08:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyli spekulacja.

    Zdarta płyta... To już próbowałem wyjaśnić.

    > To samo możesz robić na cukrze, ropie, srebrze, ...

    Niestety nie. CFD są obarczone SWAPami czy ryzykiem związanym z
    płynnością tego rynku. A zatem niestety nie masz racji.

    > A pies stać pod stołem i czekać, jak coś spadnie.

    Rzeczywiście - lubię kupować coś, gdy jest tanie. "Promocja" to moje
    ulubione słowo. ;-) Oczywiście nie mam nic do osób, które kupią np.
    ziemniaki po 100zł/kg. W zasadzie to... chętnie im sprzedam. ;-) Każdą
    ilość... ;-)

    > Są ludzie, którzy zarabiają miliony na obstawianiu meczów.

    Nie wątpię, jednak nie porównałbym banków centralnych do STS-ów. Jedni
    operują m.in. walutami, a drudzy bazują na wyliczeniu prawdopodobieństwa.

    > To nie znaczy, że od jutra wszyscy mają się tym zająć.

    Zdecydowanie NIE!!! Lokaty na 0,01% czekają... Tudzież "wisienki" w
    stylu 50zł za założenie karty/konta itp. To też może być niezła
    zabawa... Jak ktoś lubi... czemu nie?