  • 1. Data: 2002-07-17 10:32:44
    Temat: Stary nr rachunku --> NRB/IBAN
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    Czy istnieje (w formie skondensowanej - np. pod jednym adresem www)
    wiedza o tym które banki nie stosują się do wytycznych dla migracji
    ze starego formatu numeracji rachunków do standardu NRB/IBAN,
    tj. nie dodają zer (uzupełnienie do 16 znaków) _PRZED_ dotychczasowym
    numerem rachunku, a _PO_ tym numerze lub część zer przed, część po
    (jak np. NBP dla numerów rachunków urzędów skarbowych)?

    Czy w związku z koniecznością przejścią na nową symbolikę oznaczania
    rachunków któreś z banków zmieniają całkiem system numeracji,
    czy wszyscy ograniczają się do uzupełnienia zerami do 16 znaków?

    Pytanie wynika z zamiaru automatycznej konwersji w firmowym systemie
    zintegrowanym rachunków kontrahentów na standard NRB/IBAN.
    Trochę bez sensu wpisywać kilkanaście tysięcy pozycji - ręcznie.

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 2. Data: 2002-07-17 10:43:33
    Temat: Re: Stary nr rachunku --> NRB/IBAN
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Moi"
> [...]
    > ze starego formatu numeracji rachunków do standardu NRB/IBAN,
    > tj. nie dodają zer (uzupełnienie do 16 znaków) _PRZED_ dotychczasowym

    w kazdym banku to jest inaczej i samemu automatu przejscia nie da sie
    zdefiniowac, tym bardziej ze dopisanie kazdego zera zmienia liczbe kontrolna
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-18 09:01:19
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "blad" <b...@W...pl> napisał news:3d354a91@news.vogel.pl...
    > w kazdym banku to jest inaczej i samemu automatu przejscia nie da sie
    > zdefiniowac, tym bardziej ze dopisanie kazdego zera zmienia liczbe
    kontrolna

    Liczbe kontrolna mozna latwo wygenerowac, bo tu algorytm - na szczescie -
    nie zalezy od widzimisie banku.

    ATSD, to skandal, ze nie uzgodniono jednolitej procedury migracji ze starej
    symboliki konta na nowy format, i po cholere komu ten NRB, skoro IBAN
    i tak bedzie musial byc uzywany w kazdej transakcji zagranicznej. Komu
    przeszkadza PL w numerze rachunku, ktos ma klopoty z pamiecia az tak
    duze, ze nie kuma w jakim kraju mieszka? Niech wyjrzy na parking pod
    domem i zerknie na naklejke na szybie pierwszego z brzegu samochodu...

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 4. Data: 2002-07-18 09:03:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jul 18, 2002 at 11:01:19AM +0200, Moi wrote:

> [...]
    > duze, ze nie kuma w jakim kraju mieszka? Niech wyjrzy na parking pod
    > domem i zerknie na naklejke na szybie pierwszego z brzegu samochodu...

    T E C H N I C S

    Ale chyba nie o to Ci chodzilo ;-)

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-07-18 11:08:01
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal
    > T E C H N I C S
    > Ale chyba nie o to Ci chodzilo ;-)

    No, dobra... Przekonales mnie, ze NRB jest konieczny... ;-)

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 6. Data: 2002-07-18 11:54:47
    Od: <m...@o...mila.edu.pl>

> [...]
    > zintegrowanym rachunków kontrahentów na standard NRB/IBAN.
    > Trochę bez sensu wpisywać kilkanaście tysięcy pozycji - ręcznie.

    Automat nic nie da bo nie każdy bank musi dopasowywać r-ch które ma do
    standardu. Może utworzyć całkiem nowe nr rachunków (nie wchodze w szczegóły ale
    ma to swoja zaletę). Także pozostaje ręczna rejstracja chociaż jeżeli pracujesz
    dla dużej firmy to może lepiej stworzyć program dla kontrahentów (czy strone
    www) a wtedy oni sami ręcznie wprowadzą swój nr rachunku i przekażą wam go
    elektronicznie?