  • 1. Data: 2009-06-04 07:43:37
    Temat: Spread w bankach, od zeszłego roku, podskoczył o 100% a nawet lepiej
    Od: xbartx <b...@h...net>

    No to sobie banki odbijają i to nieźle. W DB skok x2, ale to jeszcze nic,
    bo w DnB Nord z 8 do 24 groszy - Ci dopiero dbają o klienta :/

    http://tinyurl.com/quuh9s
    http://preview.tinyurl.com/quuh9s

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-06-04 07:51:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 4, 9:43 am, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    quuh9s

    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    Ja bym nie szala tak z jednoznacznymi ocenami.

    Np. w przypadku DB chodzilo o KNF, ktory zlecil banko stosowanie
    jednej tabeli do wszystkich produktow - zdarzalo sie bowiem, ze bank
    mial dwie tabele, zwykla i dla kredytow hipotecznych. Tak mial tez DB
    - tylko, ze przy kredytach hipotecznych kursy byly korzystniejsze :)

  • 3. Data: 2009-06-04 08:05:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > mial dwie tabele, zwykla i dla kredytow hipotecznych. Tak mial tez DB
    > - tylko, ze przy kredytach hipotecznych kursy byly korzystniejsze :)

    Co to znaczy, że DB miał dwie tabele?

    Cały czas tak jest:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/kursy_w
    alut/l2/2009/l3/6/l4/4

    1. tabela dla walut obcych
    2. tabela dla kr. mieszkaniowych w walutach obcych!

    w tej drugiej tabeli kursy są korzystniejsze, ale to tylko pozory, gdyż
    bank nie dość że podwyższył spread z ok. 5,5% do 9,97% to jeszcze zdarza
    się, że w dniu w którym kurs jest brany do obliczenia raty kredytu w PLN
    (wszyscy spłacają w tym samym dniu) jest on dziwnie wyższy pomimo spadku
    kursu waluty na rynku

    z niecierpliwością czekam na możliwość spłaty w walucie, ciekawe co KNF
    wymyśli od lipca i co na to powie bank; teraz teoretycznie również
    mógłbym spłacać w CHF (przelewy na konto), ale bank zaproponował mi
    podwyższenie marży o 0,3% no i 250 zł za aneks!!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-06-04 08:34:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 4, 10:05 am, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    rsy_walut/l2/2009/l3/6...

    > 1. tabela dla walut obcych
    > 2. tabela dla kr. mieszkaniowych w walutach obcych!

    Dalej maja fizycznie dwie tabele ale wartosci sa identyczne, co
    nie? :)

> [...]
    > się, że w dniu w którym kurs jest brany do obliczenia raty kredytu w PLN
    > (wszyscy spłacają w tym samym dniu) jest on dziwnie wyższy pomimo spadku

    Przed ujednoliceniem stawek kurs w tabeli kredytowej byl znacznie
    korzystniejszy, teraz po zaleceniach KNF po prostu zaciagaja dane z
    pierwszej tabeli do drugiej :) Dlatego realnie dla kredytobiorcow kurs
    znacznie sie pogorszyl.

> [...]
    > mógłbym spłacać w CHF (przelewy na konto), ale bank zaproponował mi
    > podwyższenie marży o 0,3% no i 250 zł za aneks!!!

    A z marza to przesada. Aneks to pikus bo sie szybko zwroci ;)

  • 5. Data: 2009-06-04 08:57:48
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    RobertS wrote:

    > z niecierpliwością czekam na możliwość spłaty w walucie, ciekawe co KNF
    > wymyśli od lipca i co na to powie bank;

    brak obslugi kasowej dla walut (KNF tego nie narzuca) - i fajny spread
    dla przelewow przychodzacych w CHF :D - wtedy albo przelew w walucie
    (platny oczywiscie, i ceny przelewow CHF pojda w gore znacznie), albo w
    PLN i lapiemy ich na spreadzie

    poza tym to tylko rekomendacja...

    > teraz teoretycznie również
    > mógłbym spłacać w CHF (przelewy na konto), ale bank zaproponował mi
    > podwyższenie marży o 0,3% no i 250 zł za aneks!!!

    ;) żartownisie...

  • 6. Data: 2009-06-04 10:08:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dalej maja fizycznie dwie tabele ale wartosci sa identyczne, co
    > nie? :)

    NIE - kliknij w link, ktory zapodalem wczesniej

> [...]
    > korzystniejszy, teraz po zaleceniach KNF po prostu zaciagaja dane z
    > pierwszej tabeli do drugiej :) Dlatego realnie dla kredytobiorcow kurs

    ??? skąd masz takie info? nadal są dwie tabele! kurs w tej kredytowej
    jest lepszy, ale spread urósł do prawie 10%!!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-06-04 10:28:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 4, 12:08 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    >
    > ??? skąd masz takie info? nadal są dwie tabele! kurs w tej kredytowej
    > jest lepszy, ale spread urósł do prawie 10%!!!

    Robert z linka ktory podales wynika, ze kurs jest jednakowy:
    Waluty polskiej w stosunku do walut obcych
    2009-06-01, 09:01
    Szwajcaria CHF 797 2.8096 3.0897
    Dla kredytów mieszkaniowych w walutach obcych
    2009-06-01, 09:01
    Szwajcaria CHF 797 2.8096 3.0897

    :) :) :)

    Kiedys ten dolny byl korzystniejszy :) Musisz porownac kurs dewizy z
    gornej i kurs z dolnej [czyli porownac kursy rozliczen
    "bezgotowkowych"].

  • 8. Data: 2009-06-04 10:53:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Kiedys ten dolny byl korzystniejszy :) Musisz porownac kurs dewizy z
    > gornej i kurs z dolnej [czyli porownac kursy rozliczen
    > "bezgotowkowych"].

    ok, niech bedzie....korzystnijeszy nie oznacza, ze korzystny, spread 10%
    robi swoje ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2009-06-04 10:58:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 4, 12:53 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > ok, niech bedzie....korzystnijeszy nie oznacza, ze korzystny, spread 10%
    > robi swoje ;-(
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    Ja wiem, ze spread robi swoje. Kiedys byl mniejszy w tej dolnej tabeli
    ale na skutek obowiazku posiadania jednego spreadu na wszystko -
    podniesli spread na kredyty :)

  • 10. Data: 2009-06-04 11:14:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja wiem, ze spread robi swoje. Kiedys byl mniejszy w tej dolnej tabeli
    > ale na skutek obowiazku posiadania jednego spreadu na wszystko -
    > podniesli spread na kredyty :)

    Przed zmianą (np. 31.03) spread na dewizy wyniósł 6,18% a dla kredytów
    6,11% (różnica symboliczna)....skoro DB chciał wyrównać ww. to dlaczego
    nie do np. 6,2% tylko od razu 9,97%???

    --
    pozdrawiam
    RobertS