  • 1. Data: 2003-07-02 12:14:25
    Temat: Spółdzielcze własnościowe a hipoteka
    Od: "alek" <a...@o...pl>

    Zamierzam wziąść kredyt na remont, hipoteczny.
    Mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe - podobno można.

    Jak to wygląda? Musi być dla mieszkania założona księga wieczysta? Nie mam
    odrębnej własności gruntu.

    Pzdr

  • 2. Data: 2003-07-02 12:29:14
    Temat: Re: Spółdzielcze własnościowe a hipoteka
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "alek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zamierzam wziąść kredyt na remont, hipoteczny.
    > Mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe - podobno można.
    >
    > Jak to wygląda? Musi być dla mieszkania założona księga wieczysta? Nie mam
    > odrębnej własności gruntu.

    Trzeba założyć księgę na to mieszkanie. Nie musi być wydzielony grunt. Idź
    do spółdzielni, a przygotują Ci kwity do sądu.
    Spradź koszty założenia księgi.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-07-02 12:40:07
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > Trzeba założyć księgę na to mieszkanie. Nie musi być wydzielony grunt. Idź
    > do spółdzielni, a przygotują Ci kwity do sądu.
    > Spradź koszty założenia księgi.

    Pod warunkiem że sprawy własności gruntu są uregulowane.
    W dużej części warszawaskich spółdzielni tak nie jest !!!

  • 4. Data: 2003-07-02 17:34:28
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    > Jak to wygląda? Musi być dla mieszkania założona księga wieczysta? Nie mam
    > odrębnej własności gruntu.
    >
    > Pzdr
    >
    > --

    Nie musi. Jeśli bierzesz kredyt, to zakładana jest bszybko i kredyt od razu
    wpisany (pod warunkiem że sprawy własności budynku/gruntu są uregulowane).
    Jeśli prosisz o założenie bo tak chcesz to trwa często lata (u mnie w
    Warszawie już 3 roczek).

    Dziś w GW (dodatek) dużo o hipotece.

    Stefan Hipoteczny

  • 5. Data: 2003-07-03 08:13:53
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:bdujr8$6hs$1@news.mch.sbs.de...
    > Pod warunkiem że sprawy własności gruntu są uregulowane.
    > W dużej części warszawaskich spółdzielni tak nie jest !!!

    I nie tylko warszawskich. We Wrocławiu jest identycznie.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2003-07-03 13:25:27
    Od: s...@b...pl

    > Zamierzam wziąść kredyt na remont, hipoteczny.
    > Mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe - podobno można.
    >
    > Jak to wygląda? Musi być dla mieszkania założona księga wieczysta? Nie mam
    > odrębnej własności gruntu.

    Nie słuchaj tych co mówią że grunt musi być wydzielony/sprawy własności
    uregulowane itp.
    Do założenia KW dla spółdzielczego własnościowego mieszkania :
    - działka pod blokiem nie musi być wydzielona, nawet nie ma wymogu żeby
    działka była własności spółdzielni
    - nie musi być założona KW dla bloku

    Ty nie chcesz przekształcić mieszkania we własnościowe tylko założyć dla
    niego księgę wieczystą.

    Wymagane dokumenty :
    - akt notarialny
    - odpis aktu małżeństwa
    - zaświadczenie za spółdzielni o przyjęciu w poczet członków
    - zaświadczenie za spółdzielni o mieszkaniu (powiedz że do założenia KW
    będą wiedzieli o co chodzi)
    - wyciąg z rejestry gruntów z urzedu geodezyjnego
    - własną prośbę o założenie KW

    Przerabiałem całość w tamtym tygodniu więc jestem na bieżąco.

  • 7. Data: 2003-07-03 15:28:02
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    s...@b...pl dnia 2003-07-03 15:25 napisał(a) co następuje:

> [...]
    > - zaświadczenie za spółdzielni o przyjęciu w poczet członków
    > - zaświadczenie za spółdzielni o mieszkaniu (powiedz że do założenia KW
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    I tu jest pies pogrzebany... przynajmniej w moim przypadku :(

    > - wyciąg z rejestry gruntów z urzędu geodezyjnego
    > - własną prośbę o założenie KW
    > Przerabiałem całość w tamtym tygodniu więc jestem na bieżąco.

    Okazuje się, że moja spółdzielnia NIE WYDA tego zaświadczenia do czasu
    zakończenia wydzielania działek. Dlaczego? Bo tak sobie ubzdurali. Bo
    "nie chcą przeszkadzać sądowi w pracy". Bo... :-( Bo dopiero po IV
    kwartale br., a może i później. To nic, że ja nie chcę na razie
    przekształcać prawa spółdzielczego własnościowego na prawo pełnej
    własności i potrzebuję tylko KW dla mieszkania spółdzielczego
    własnościowego. "Nie" i koniec.

    A zanim podpisałem umowę kredytową, informowałem bank o tej sytuacji: że
    spółdzielnia jest w trakcie "dzielenia i scalania działek". Pracownik
    ponoć pofatygował się do spółdzielni oraz do wydziału ksiąg wieczystych
    i zapewnił mnie, że nie ma problemu z tym, iż księga wieczysta będzie
    założona dopiero pod koniec roku. Tylko przez ten czas będę płacił nieco
    wyższe raty. Zaakceptowałem to. Podpisałem umowę. A teraz bank wymaga
    ode mnie zaświadczenia o złożeniu wniosku do sądu o założenie KW i wpis
    hipoteki. Tak, był taki punkt w umowie - mam to zrobić w ciągu 30 dni
    od daty wypłaty kredytu. Nie sądziłem, że Z TYM będzie problem, zresztą
    pytałem o to w banku. A teraz spółdzielnia mówi "NIE", mimo że ja tylko
    chcę ZŁOŻYĆ WNIOSEK w sądzie. Mogę czekać na założenie KW do grudnia.
    Nawet do marca. A bank wymaga dokumentu z sądu o złożeniu wniosku.
    Poprosiłem o odroczenie terminu o pół roku, czekam na decyzję. Jeśli się
    nie zgodzą, nie wiem, co będzie... :-(

    Uważajcie.

    --
    Marek Madej
    m...@w...interia.i-to.pl

  • 8. Data: 2003-07-04 21:52:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL> writes:

    > To nic, że ja nie chcę na razie
    > przekształcać prawa spółdzielczego własnościowego na prawo pełnej
    > własności i potrzebuję tylko KW dla mieszkania spółdzielczego
    > własnościowego. "Nie" i koniec.

    Napisz, ze ich do wystawienia tego dokumentu w ciagu tygodnia wzywasz,
    i wez potwierdzenie na kopii. Moze pomoze.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-07-06 08:35:24
    Od: s...@b...pl

> [...]
    > przekształcać prawa spółdzielczego własnościowego na prawo pełnej
    > własności i potrzebuję tylko KW dla mieszkania spółdzielczego

    No cóż, ja walczyłem z spółdzielnią prawie pół roku.
    Ja im pismo a oni mi odpowiadali że NIE i koniec.

    Przypadkiem zauważyłem że na zaświadczeniu o przyjęciu w poczet członków jest
    wszystko to co sąd potrzebuje, tzn. :
    - metraż
    - kategoria M ...
    - które piętro
    - z ilu pokoi się składa, WC, łazienka, przedpokój
    - adres bloku ul. ...
    Niestety nie ma numeru księgi wieczystej bloku, ale ten numer jest na
    zaświadczeniu z geodezji (lub jest tam informacja że blok nie ma założonej
    księgi wieczystej).

    Pozbierałem wszystkie dokumenty oprócz tego zaświadczenie którego spółdzielnia
    nie chciała wydać i złożyłem wniosek o KW.
    Pani na dzienniku podawczym w sądzie trochę kręciła nosem ale ponieważ
    i tak sędzia musiał obliczyć opłaty więc stwierdziła że przyjmie tak jak jest
    a sędzia zdecyduje.
    U sędziego poszło już bez problemów, obliczył opłatę ja zapłaciłem a tu miła
    niespodzianka.
    założenie KW z wpisem hipoteki w Krakowie trwa 3 dni (słownie trzy dni) !!!

    Teraz czekam aż wpis się uprawomocni i idę zanieść do banku zaświadczenie.

    Pozdrawiam
    SJ

    PS.
    A może twoja spółdzielnia nazywa się &#8222;Kurdwanów-Nowy&#8221;?

  • 10. Data: 2003-07-07 09:15:05
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    s...@b...pl dnia 2003-07-06 10:35 napisał(a) co następuje:

    > A może twoja spółdzielnia nazywa się "Kurdwanów-Nowy"?

    Dokładnie. Witam sąsiada :-)

    Dzięi za informacje, wysyłam maila na priv.

    --
    Marek Madej, m...@w...interia.i-to.pl