  • 41. Data: 2007-03-08 14:24:05
    Temat: Re: Splacac, nie splacac...
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Pewnie ze nie powiem. Po prostu nie mam zielonego pojecia co wtedy
    > bedzie i czy w ogole beda jakies franki itp.

    > Owszem, ale kontrakt masz na jaki czas? Po uplywie tego czasu frank
    > kosztuje np. 3 zl i co wtedy?

    Jak wygasa jedna seria to jest juz nastepna. Wiec zamieszasz pewnego
    dnia jedna serie na druga po tym samym kursie i juz.

    Np teraz sa notowane futures na Wig20:

    FW20H7 wygasa 2007-03-16 3278.00
    FW20M7 wygasa 2007-06-15 3277.00

    wiec zamieniasz FW20H7 na FW20M7, jesli nie robisz to w ostatniej chwili
    przed wygasnieciem to na identyczny/zblizony kurs dwoch serii masz duze
    szanse nazywa sie to rolowaniem serii.

  • 42. Data: 2007-03-08 17:00:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > chwili przed wygasnieciem to na identyczny/zblizony kurs dwoch serii
    > masz duze szanse nazywa sie to rolowaniem serii.

    No tak ale tu chodzi o 45 lat. Niech bedzie nawet o 10. Myslisz
    ze przez ten czas da sie zagwarantowac ten sam kurs na futures?

    "Zblizony" to jest zupelnie inna sprawa. 40+ kursow, z ktorych kazdy
    jest "zblizony" do poprzedniego to nie jest raczej rozwiazanie.

    Domyslam sie ze gdyby ktos bardzo chcial, daloby sie zrobic jakis
    superforward przy takich zalozeniach (w koncu jakas tam kobita
    w wieku ~ 70 lat kupila tak emeryture i korzystala (korzysta?)
    z niej przez iles tam lat). Ale druga strona tez chce na tym
    zarobic, a przeciez ktos stracic musi. Wiadomo tylko, ze stracic
    nie moze ew. posrednik.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2007-03-08 17:36:16
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No tak ale tu chodzi o 45 lat. Niech bedzie nawet o 10. Myslisz
    > ze przez ten czas da sie zagwarantowac ten sam kurs na futures?

    Spokojnie nawet da sie uszczknac pare punkcikow.
    Oczywiscie to wszystko ladnie wyglada przy kredycie na kwote X gdy
    splacamy cala kwote X po Y latach. Normalnie kwota kredytu jest zmienna
    w czasie wiec zabezpieczenie kontraktem tez takie mui byc. Nie ma chyba
    kontraktow CHF/PLN wiec trzeba by robic podwojne przelozenie.

    Ale technicznie taka szansa jest.

  • 44. Data: 2007-03-09 18:27:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    robbo2k <r...@o...pl> writes:

> [...]
    > splacamy cala kwote X po Y latach. Normalnie kwota kredytu jest
    > zmienna w czasie wiec zabezpieczenie kontraktem tez takie mui

    To chyba juz drobny problem. W takim razie da sie zrobic nawet wiecej
    niz myslalem.
    --
    Krzysztof Halasa