eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Sklep prosi o kopię karty.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 21. Data: 2007-11-15 17:20:40
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.11.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:
    >> Bardzo wszystkim dziękuję za pomysły i uwagi. Rzeczywiście z jednej
    >> strony oni mogą obawiać się że numer karty jest kradziony i nie dostaną
    >> kasy za towar po reklamacji transakcji, ale z drugiej podając dane karty
    >> mailem udostępniam właśnie komplet danych do takich nadużyć.
    >
    > a co takiego udostępniłeś w mailu, czego nie udostepniles wczesniej
    > poprzez strone internetowa.?

    Nic. Chodzi o to, że jeśli bank dojdzie do tego, że komuś wysłałeś skan
    karty (nie wiem, jak ma dojść, ale nie zdziwiłbym się, gdyby przy jakiejś
    reklamacji czy czymś, sklep sam podesłał skan karty - no nie pytaj o
    konkretny scenariusz, ale to się może zdarzyć), to na pewno skorzysta z
    możliwości, żeby nie oddać kasy. To nie Ameryka, gdzie każdą zdalną
    transakcję uznają na dzień dobry.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/


  • 22. Data: 2007-11-15 17:45:11
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Samotnik wrote:
    > Dnia 15.11.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:
    >>> Bardzo wszystkim dziękuję za pomysły i uwagi. Rzeczywiście z jednej
    >>> strony oni mogą obawiać się że numer karty jest kradziony i nie dostaną
    >>> kasy za towar po reklamacji transakcji, ale z drugiej podając dane karty
    >>> mailem udostępniam właśnie komplet danych do takich nadużyć.
    >> a co takiego udostępniłeś w mailu, czego nie udostepniles wczesniej
    >> poprzez strone internetowa.?
    >
    > Nic. Chodzi o to, że jeśli bank dojdzie do tego, że komuś wysłałeś skan
    > karty (nie wiem, jak ma dojść, ale nie zdziwiłbym się, gdyby przy jakiejś
    > reklamacji czy czymś, sklep sam podesłał skan karty - no nie pytaj o
    > konkretny scenariusz, ale to się może zdarzyć), to na pewno skorzysta z
    > możliwości, żeby nie oddać kasy. To nie Ameryka, gdzie każdą zdalną
    > transakcję uznają na dzień dobry.

    Przecież na imprinterach "skan" karty też zostaje i bank nie próbuje
    tego uznawać za niestrzeżenie karty.
    Durne argumenty banku co najwyżej doprowadzą do sali sądowej i tyle.


  • 23. Data: 2007-11-15 18:24:49
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: "lwh" <l...@v...pl>


    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:fhhtih$k8c$7@inews.gazeta.pl...
    > Skąd wiesz, że to akurat przez tego maila.

    Bo nigdzie indziej tych danych nie podawałem, ani karty nie używałem. To
    było dawno temu. Karta była z PKOBP, bo do czegoś jednorazowego potrzebna.
    Długo potem nieużywana. Później pozwoliłem sobie jakiś gadżet kupić przez
    Internet w USA. Gadżet dotarł, karta poszła do schowka. Wyciągi z drobnymi
    obciążeniami <$10 za którymś razem mnie zaciekawiły. Gdybym tej karty
    używał - nie zauważyłbym takich drobnostek.


  • 24. Data: 2007-11-15 19:26:04
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lwh wrote:
    >
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fhhtih$k8c$7@inews.gazeta.pl...
    >> Skąd wiesz, że to akurat przez tego maila.
    >
    > Bo nigdzie indziej tych danych nie podawałem, ani karty nie używałem. To
    > było dawno temu. Karta była z PKOBP, bo do czegoś jednorazowego
    > potrzebna. Długo potem nieużywana. Później pozwoliłem sobie jakiś gadżet
    > kupić przez Internet w USA. Gadżet dotarł, karta poszła do schowka.
    > Wyciągi z drobnymi obciążeniami <$10 za którymś razem mnie zaciekawiły.
    > Gdybym tej karty używał - nie zauważyłbym takich drobnostek.

    Skąd wiesz, że dane wypłynęły z maila / kopii karty a nie z bazy sklepu
    gdzie kupowałeś?


  • 25. Data: 2007-11-15 21:36:23
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 15 Nov 2007 11:45:11 -0600, witek napisał(a):

    > Przecież na imprinterach "skan" karty też zostaje i bank nie próbuje
    > tego uznawać za niestrzeżenie karty.
    > Durne argumenty banku co najwyżej doprowadzą do sali sądowej i tyle.

    I będziesz się chuśtał latami po sądach, z niewielką nadzieją że kiedyś
    wygrasz.
    Dla naiwnych, wierzących, że bank weźmie na siebie koszta fraudu,
    polecam mój post z czerwca br, news:f4plkc$hbv$1@nemesis.news.tpi.pl.
    Gościowi zniknęło z konta ponad 11 tys dolców, a bank Pekao SA udaje
    Greka i twierdzi, że na rozpatrzenie reklamacji ma 12 miesięcy.
    W Prokuraturze sprawa też leży i "nabiera ważności".
    A kasy jak nie było, tak nie ma!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof


  • 26. Data: 2007-11-15 22:30:59
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: "lwh" <l...@v...pl>


    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:fhi6gd$9rn$1@inews.gazeta.pl...
    > Skąd wiesz, że dane wypłynęły z maila / kopii karty a nie z bazy sklepu
    > gdzie kupowałeś?

    Gdzie ja pisałem o mailu ?
    Ja pisałem o nieuczciwym człowieku
    Podejrzewam, że to ktoś z personelu sam skorzystał, czy pozwolił skorzystać
    znajomemu z danych karty z innego kontynentu.
    Delikatny był, bo na drobnostki wydawał. Miał duża szansę, ze proceder
    pozostanie niezauważony.


  • 27. Data: 2007-11-16 00:04:44
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lwh wrote:
    >
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fhi6gd$9rn$1@inews.gazeta.pl...
    >> Skąd wiesz, że dane wypłynęły z maila / kopii karty a nie z bazy
    >> sklepu gdzie kupowałeś?
    >
    > Gdzie ja pisałem o mailu ?
    A o czym my dyskutujemy cały czas?
    O ryzyku wysłania skanu karty vs. danych z karty na formularzu internetowym.

    > Ja pisałem o nieuczciwym człowieku
    > Podejrzewam, że to ktoś z personelu sam skorzystał, czy pozwolił
    > skorzystać znajomemu z danych karty z innego kontynentu.
    > Delikatny był, bo na drobnostki wydawał. Miał duża szansę, ze proceder
    > pozostanie niezauważony.

    Więc dodatkowe wysłanie skanu karty niczego w ryzyku nie zmienia przy
    założeniu, że druga strona jest uczciwa.
    jak jest nieuczciwa to dane potrzebne do zrobienia transakcji i tak już
    ma, więc skan jej niepotrzebny.


  • 28. Data: 2007-11-16 20:13:27
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 15 Nov 2007 18:04:44 -0600, witek napisał(a):

    > A o czym my dyskutujemy cały czas?
    > O ryzyku wysłania skanu karty vs. danych z karty na formularzu internetowym.

    Jeśli formularz internetowy obsługuje nie sklep, lecz jakaś organizacja
    płatnicza, to różnica jest zasadnicza.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof


  • 29. Data: 2007-11-16 21:36:33
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:
    > Dnia Thu, 15 Nov 2007 18:04:44 -0600, witek napisał(a):
    >
    >> A o czym my dyskutujemy cały czas?
    >> O ryzyku wysłania skanu karty vs. danych z karty na formularzu internetowym.
    >
    > Jeśli formularz internetowy obsługuje nie sklep, lecz jakaś organizacja
    > płatnicza, to różnica jest zasadnicza.
    >

    jeśli


  • 30. Data: 2007-11-17 21:21:22
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 16 Nov 2007 15:36:33 -0600, witek napisał(a):

    >> Jeśli formularz internetowy obsługuje nie sklep, lecz jakaś organizacja
    >> płatnicza, to różnica jest zasadnicza.
    >>
    >
    > jeśli

    A nawet jeśli duży sklep internetowy posiada własny serwis płatniczy, to
    do wrażliwych danych ma dostęp tylko kilka ściśle dobranych osób z tego
    serwisu. Natomiast do faksowych wydruków może mieć dostęp nawet
    sprzątaczka.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1