  • 1. Data: 2012-01-20 21:15:41
    Temat: Skąd ten opór?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Ostatnio składałem w Millenium i Credit Agricole (aka Lukas)
    oświadczenia woli (wypowiedzenie rachunku i karty; w skrócie: "moje
    dane, nazwa banku, data, >>Wypowiadam umowę rachunku/karty nr ...<<,
    podpis").
    To samo miałem parę lat temu w mBanku i w Lukasie.

    Skąd ten opór "panienek z okienek" przed potwierdzeniem drugiego
    egzemplarza? Dopiero rozmowa z Bardziej Doświadczoną Panienką z
    Zaplecza lub Specjalną Infolinią dla Panienek z Okienek pomagała w
    przekonaniu ich, że jednak nie ma powodów by przyjąć od klienta jego
    oświadczenie woli wyrażone na piśmie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2012-01-20 21:17:17
    Temat: Re: Skąd ten opór?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 20 Jan 2012 22:15:41 +0100, Jarek Andrzejewski

    >Ostatnio składałem w Millenium i Credit Agricole (aka Lukas)
    >oświadczenia woli (wypowiedzenie rachunku i karty; w skrócie: "moje

    aaa dodam jeszcze, że dwie PzO w Millenium nawet chciały mnie
    przekonać, że koniecznie muszę natychmiast spłacić KK, jeśli chcę
    wypowiedzieć umowę.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2012-01-20 21:37:43
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Sty, 22:17, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > aaa dodam jeszcze, że dwie PzO w Millenium nawet chciały mnie
    > przekonać, że koniecznie muszę natychmiast spłacić KK, jeśli chcę
    > wypowiedzieć umowę.
    > --

    Mialem tak kiedys w Rajfim. Zwiazane to bylo z tym, ze w praktyce od
    reki zamykali rachunek karty, bez 30 dniowego okresu wypowiedzenia.
    Umowilem sie z gosciem przyjmujacym ode mnie rezygnacje, ze dokonam
    przelewu nastepnego dnia, a on po wplywie zamknie rachunek. Tak tez
    sie stalo.
    W Mille zas wypowiedzialem umowe, dostalem potwierdzenie przyjecia
    dyspozycji, splacilem karte zgodnie z data na wyciagu, ale po kilku m-
    cach przyszla wznowiana karta. Przeslalem skan dyspozycji zamkniecia
    wraz z podpisem pracownika banku i dopiero na podstawie tej reklamacji
    karta zostala zamknieta.

    MK

  • 4. Data: 2012-01-20 21:59:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    > Zaplecza lub Specjalną Infolinią dla Panienek z Okienek pomagała w
    > przekonaniu ich, że jednak nie ma powodów by przyjąć od klienta jego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > oświadczenie woli wyrażone na piśmie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Eee??? :-O

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2012-01-21 10:02:52
    Od: "Tercet" <t...@g...com>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    pomylil sie patałach ;-)

  • 6. Data: 2012-01-21 13:17:39
    Od: Bankier <b...@b...pl>

> [...]
    > To samo miałem parę lat temu w mBanku i w Lukasie.
    >
    > Skąd ten opór "panienek z okienek" przed potwierdzeniem drugiego
    Wewnętrzne procedury - np. musi potwierdzić, że klient złożył podpis w
    obecności, został zidentyfikowany itd.

  • 7. Data: 2012-01-21 14:49:33
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Wewnętrzne procedury - np. musi potwierdzić, że klient złożył podpis w
    > obecności, został zidentyfikowany itd.

    Bardziej ich nieznajomość.

    Darek

  • 8. Data: 2012-01-21 18:56:47
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bankier <b...@b...pl> wrote on 2012-01-21_14:17

    > Wewnętrzne procedury - np. musi potwierdzić, że klient złożył
    > podpis w obecności, został zidentyfikowany itd.

    Został zidentyfikowany ?

    Złożenie korespondencji nie wymaga złożenia podpisu w obecności,
    ani zidentyfikowania... Potwierdzenie odebrania pisma na kopii
    jest obowiązkiem i to bezwarunkowym, tak w banku, jak w każdej
    innej instytucji. Jest to przecież równoważne odebraniu listu
    poleconego od listonosza.

    Co innego, gdy "panienka z okienka" ma przyjąć konkretne pismo,
    np. wspomniane rozwiązanie umowy *i* coś *w związku z tym* zrobić.
    Wtedy ewentualnie może być potrzebna szczególna procedura.

    Niemniej jednak pismo, zawierające wypowiedzenie umowy, jest
    *takim samym pismem jak każde inne* i jeśli nie będzie specjalnej
    procedury, to tylko dla klienta zaistnieje ryzyko, że "podpis nie
    będzie się zgadzał" lub tp. przez co pismo nie przyniesie
    pożądanych przez niego skutków.
    Więc to klient powinien nastawać na złożenie podpisu "w
    obecności", sprawdzenie z dowodu osobistego itd.

    witrak()

  • 9. Data: 2012-01-22 01:13:44
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zaplecza lub Specjalną Infolinią dla Panienek z Okienek pomagała w
    > przekonaniu ich, że jednak nie ma powodów by przyjąć od klienta jego

    Otworzyć łatwo, zamknać trudno. Czego tu nie rozumiemy? Opór=Prawo Ohma.

    Feromon

  • 10. Data: 2012-01-23 07:58:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 20 Jan 2012 22:59:33 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski
    <m...@m...waw.pl> wrote:

    >Eee??? :-O

    No tak, poprawka: nie ma powodów, by odmówic przyjęcia, oczywiście.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski