  • 1. Data: 2003-05-07 22:01:44
    Temat: Sidła promocyjnych kredytów mieszkaniowych
    Od: t...@p...onet.pl

    ************************
    1. BZWBK (w PLN)
    Oprocentowanie 6,49%; po roku 8,99%(ustalane przez Prezesa)

    2. INGBS (w PLN)
    Oprocentowanie 6,45%; po roku 7,95% (ustalane przez Prezesa)

    3.Fortis Bank w (CHF)
    Oprocentowanie 1,9%; po roku 4,35%
    (w PLN)
    Oprocentowanie 6,45%; po roku 8,81%

    4.mBank (w PLN)
    Reklama od 5,95%;
    rzeczywistość= dochód netto 20 tys., wkład własny 90%, okres spłaty 5 lat ->
    oprocentowanie 7,95%; klient normalny -? oprocentowanie 8,75%
    ********************

    Powyższe dane zebrał i opublikował Pan Maciej Kossowski doradca finansowy
    Expandera

    Pozdrowienia Tensor1

  • 2. Data: 2003-05-07 23:31:17
    Temat: Re: Sidła promocyjnych kredytów mieszkaniowych
    Od: "Don" <d...@g...pl>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

    > 2. INGBS (w PLN)
    > Oprocentowanie 6,45%; po roku 7,95% (ustalane przez Prezesa)

    Np. powyższa oferta nie jest zła. Przez rok dobre % a za rok i
    tak spadną spoty to będzie mniej niż 7,95(też nieźle ja na PLN).
    Ale tu właśnie rodzi się pytanie,czy bank nie będzie chciał
    sobie odbić tego roku i nie będzie taki
    skory do obniżek pomimo spadku stóp. Bo z tego co widziałem w jakimś
    ostatnim zestawieniu to stopa% nie jest ściśle powiązana z żadnym
    miernikiem np. WOBOR-em.

    Więc wynika z tego, że należy znaleźć bank, który będzie
    gwarantował w kolejnych latach stopę powiązaną ściśle z jakimś
    miernikiem.

    pozdr.

  • 3. Data: 2003-05-08 06:12:00
    Od: t...@p...onet.pl

    > Np. powyższa oferta nie jest zła. Przez rok dobre % a za rok i
    > tak spadną spoty to będzie mniej niż 7,95(też nieźle ja na PLN).

    Na takie nyślenie właśnie liczą. Było by one prawdziwe gdy dotyczyło kredytu na
    2-3 lata. W przypadku kredytów długoterminowych niskie oprocentowanie tylko
    przez 1 rok nie zniweluje najprawdopodobniej dużego w pozostałuch 10 albo 20
    latach. To najprawdopodobniej bierze sie stąd, że ludzie którzy skorzystali z
    tej "oferty" w 2002 teraz płaca 7,95% a Ci którzy nie skorzystali płacą
    np.WIBOR3M+1,5% = 7,20% i mniej. Oczywiście możesz kredyt zrolowac ale to z
    reguły duża kasa (opłaty za wcześniejsza spłatę, nowa hipoteka itp.)

> [...]
    > skory do obniżek pomimo spadku stóp. Bo z tego co widziałem w jakimś
    > ostatnim zestawieniu to stopa% nie jest ściśle powiązana z żadnym

    Oczywiście i dlatego też wielokrotnie oszczegałem (aż do znudzenia)

    > Więc wynika z tego, że należy znaleźć bank, który będzie
    > gwarantował w kolejnych latach stopę powiązaną ściśle z jakimś
    > miernikiem.

    Dokładnie tak. Dodam tylko: miernikiem nie zwiazanym z danym bankiem.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 4. Data: 2003-05-08 06:21:48
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    to ja jeszcze dodam ten bank ;)
    A o nim co sadzicie?

    http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2473

  • 5. Data: 2003-05-08 06:34:51
    Od: t...@p...onet.pl

    > to ja jeszcze dodam ten bank ;)
    > A o nim co sadzicie?
    >
    > http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2473

    Amra jesteś jeszcze lepszy niz Kossowski. Przykład jak najbardziej pod ten
    wątek. Jednakże z kredytami w CHF jeszcze nie jest tak żle. Natomiast w PLN to
    klasyka (w najgorszym tego słowa znaczeniu). Przez rok promocja 5,99% a potem
    WIBOR3M +2,5% = 8,73% (marża 2,5% podczas gdy z reguły 1-1,5%). Tensor1

    PS1. Jak mówię, że nalezy brac w oparciu o WIBOR to oczywiście domyślnie
    rozumiem także sensowną marże a nie zawyżoną o 1%.

    PS2. Dziwnie liczą ten WIBOR3M, że im wychodzi 6,23%.

  • 6. Data: 2003-05-08 06:39:53
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > rozumiem także sensowną marże a nie zawyżoną o 1%.
    >
    > PS2. Dziwnie liczą ten WIBOR3M, że im wychodzi 6,23%

    Sorry, zle zobaczyłem. Marża nie 2,5% ale 2,75%!!!!. A więc róznica w marżach
    aż o 1,25%.

  • 7. Data: 2003-05-08 07:14:42
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    8 May 2003 00:01:44 +0200 t...@p...onet.pl wrote:

    > 4.mBank (w PLN)
    > Reklama od 5,95%;
    > rzeczywisto??= dochód netto 20 tys., wk?ad w?asny 90%, okres sp?aty 5 lat ->
    > oprocentowanie 7,95%; klient normalny -? oprocentowanie 8,75%
    > ********************

    Rzeczywistosc:
    Dochod netto (malzonkow wspolny) 9k, wklad wlasny 60%, okres splat 5
    lat - oprocentowanie 7,95%
    Przy skoringu istotne sa tez inne parametry...

    Szymon

  • 8. Data: 2003-05-08 07:17:02
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Thu, 8 May 2003 08:21:48 +0200 "Micha? 'Amra' Macierzy?ski"
    <m...@p...pl> wrote:

    > to ja jeszcze dodam ten bank ;)
    > A o nim co sadzicie?
    >
    > http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2473

    Bardzo piekny kredyt - brac na pol roku, albo na rok - sliczny :-)

  • 9. Data: 2003-05-08 09:08:38
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Szymon Marjanski wrote:

    > Rzeczywistosc:
    > Dochod netto (malzonkow wspolny) 9k, wklad wlasny 60%, okres splat 5
    > lat - oprocentowanie 7,95%
    > Przy skoringu istotne sa tez inne parametry...

    He,he - ja tez próbowalam uzyskac to magiczne 5,95 i niestety nawet przy
    super-hiper parametrach nie wyszlo. Zapytalam na mlinii jakie trzeba spelnic
    warunki, zeby uzyskac 5,95, ale mlinka nie potrafila odpowiedziec nic
    ponadto, ze zalezy to od "systemu" i ze "pare osób" kredyty z takim
    oprocentowaniem dostalo. Jednym slowem - reklama.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2003-05-08 09:12:45
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Thu, 8 May 2003 11:08:38 +0200 "Glenn" <g...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > ponadto, ze zalezy to od "systemu" i ze "pare osób" kredyty z takim
    > oprocentowaniem dostalo. Jednym slowem - reklama.

    To co napisalem wczesniej, to rzeczywistosc w banku a nie samodzielna
    zabawa kalkulatorem...

    Pani w Multi powiedziala, ze magiczne 5,95% sie moze udac przy 90%
    wkladu wlasnego.

    Szymon