  • 1. Data: 2021-12-03 21:36:26
    Temat: Re: Schizofrenia NFC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 grudnia 2021 o 19:16:33 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > Jakiś czas było OK -- teraz tylko jedna apka Millennium
    > współpracuje z NFC... Groźby, napomnienia i przestrogi -- nie
    > pomagają...
    >
    > Kto wie, jak zmusić (nie będę potraktował; nie mogę okazać
    > słabości) sklonowaną apkę do posłuszeństwa?
    >
    > Płacenie telefonem jest wygodniejsze niż plastykiem...

    Ale którą apkę chcesz zmusić do NFC?
    Ma coraz mniej - z tych, co mam, w "dotnij i zapłać" są milek, ing, iko, santander i
    google pay.

    Ciekawe, że zniknął mBąk, a przecież od dawna nie mam już aktualizacji...
    Skarbonka nie daje się google pay, ale żubra już złapali.
    Santander już nie wydaje nowych "kart mobilnych" i nie będzie wznawiał.
    Debile, pogrzebali świetny pomysł.
    Teraz jak zgubisz plastik to i w google pay zastrzegają od razu - choć przecież nie
    trzeba, karta ma inny numer - ale co z debilami zrobić :(

  • 2. Data: 2021-12-04 13:55:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 grudnia 2021 o 23:13:03 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > Dawid Rutkowski zwraca się z następującym pytaniem:
    >
    > :> Millennium
    > Chcę arogancko dominować nad klonem Millennium.

    A, a ja zrozumiałem, że tylko w apce milka działa NFC, a w innych przestało.

    > U mnie mBank jest -- zbliżeniowy blik.
    > jest też GooglePay oraz IKO.

    A, to pewnie dlatego u mnie jest też ing - choć może i było wcześniej...
    mBaka mieć nie będę, obraził się na za stare androidy (przez to prezes musiał zmienić
    telefon dla operatorów koparek na zwykłego szajsunga - wolał to niż zmianę banku).
    Ale dziś specjalnie zaktualizowalem citka - i choć nareszcie zaczął się uruchamiać
    bez minuty czekania, to w "dotknij i zapłać" go nie ma.
    A nie, oni dopiero wprowadzili blika "kodowego", zbliżeniowy to nieokreślona
    przyszłość, zmyliłeś mnie ;>
    Ale żeby z tego blika skorzystać (a podobno jest również z KK, co ma jeszcze chyba
    tylko milek) trzeba włączgć autoryzację za pomocą apki (a nie SMS). Szantażyści.
    citi global wallet też można włączyć tylko apką, ale przynajmniej nie zmuszali do
    zmiany autoryzacji.

    > Oryginał Millennijny zezwala na zbliżenia blikowe; klon -- nie
    > zezwala... Na karciane zbliżenia i klon zezwala, i
    > oryginał...

    A w ogóle było tak, że zbliżeniowy blik milka działał na obu telefonach?
    W milku i tak jest dobrze, że można mieć klona.
    Ale widać są opcje, które działają tylko w "głównej" (ciekawe, czy jest to pierwsza w
    kokejce aktywowanych i nie-zdezaktywowanych - czy też ostatnia aktywowana?).

    Chyba że tego "klona" zrobiłeś jesccze inaczej?

  • 3. Data: 2021-12-05 02:30:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 gru 2021 o 13:55, Dawid Rutkowski pisze:

    > A w ogóle było tak, że zbliżeniowy blik
    > milka działał na obu telefonach?

    Nie mam dwóch telefonów.
    Mam jeden telefon (niby z dwiema przestrzeniami, ale
    bankowe apki mam tylko na jednej) i sklonowane apki.

    > W milku i tak jest dobrze, że można mieć klona.

    Chyba ogólnie apki można klonować.

    > Ale widać są opcje, które działają tylko w "głównej"
    >(ciekawe, czy jest to pierwsza w kokejce aktywowanych
    >i nie-zdezaktywowanych - czy też ostatnia aktywowana?).

    Nie rozumiem.

    > Chyba że tego "klona" zrobiłeś jesccze inaczej?

    -=-

    Apki co do zasady można klonować, więc Millennijną sklonowałem,
    aby mieć dostęp i do konta matki, i do swego. Przez jakiś czas
    z NFC współpracowały moje kredytówki widziane sklonowaną apką,
    ale teraz żadna (mam aż ;) dwie) moja kredytówka nie chce gadać
    via NFC ze sklepowymi terminalami...

    Nie pomagają: groźby, napomnienia, przest_rogi, wezwania do
    opamiętania, egzorcyzmy, nalegania i inne przestawki... ;)
    Na oko OK -- ale praktycznie nic z tego...

    Oczywiście mogę wywalić obie apki, po czym siebie podczepić
    do oryginału a matkę do klona...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 4. Data: 2021-12-05 10:58:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 02:30:16 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Oczywiście mogę wywalić obie apki, po czym siebie podczepić
    > do oryginału a matkę do klona...

    A nie lepiej zrobić pełnomocnictwo zamiast kombinować i łamać regulamin?

  • 5. Data: 2021-12-05 19:00:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 12:36:32 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > Dawid Rutkowski
    >
    > :> Oczywiście mogę wywalić obie apki, po czym siebie podczepić
    > :> do oryginału a matkę do klona...

    > Skasowanie apek jest mniej czasochłonne niż pełnomocnictwo.

    Póki znów się nie pochrzani.

  • 6. Data: 2021-12-06 12:47:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 gru 2021 o 19:00, Dawid Rutkowski pisze:

    > Póki znów się nie pochrzani.

    Ze swej łaski zauważ:
    - matki konto jest przypięte do oryginału
    - moje konto jest przypięte do klonu
    - mam problem z płaceniem swoimi kredytówkami
    (pewności nie mam, ale chyba swą debetówką mogę płacić)

    Tedy:
    - łamię regulamin, płacąc debetówką matki, zaś
    kleję ów regulamin, płacąc swoimi kartami
    - najwyraźniej problem dotyczy klonu

    Podejrzewam (jestem albowiem podejrzliwie nastawiony do otoczenia)
    jednak, że błąd tkwi w ustawkach i można (cudem lub bez cudu) zmusić
    (bo pertraktować nie będę!) zmusić NFC do współpracy... [ten bunt
    krwią trzeba gasić -- nie układami... scalonymi?...]

    --