  • 1. Data: 2021-11-30 13:26:58
    Temat: kolejny rekord
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Niestety, jest to rekord inflacji w tym stuleciu, a nawet tysiącleciu.

    "Ceny towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) w listopadzie 2021 r. w
    porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 7,7 proc. -
    wynika z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego."

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-Polsce-l
    istopad-2021-r-dane-wstepne-8233813.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-12-01 15:48:50
    Temat: Re: kolejny rekord
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Niemcy 5%
    UE 4%
    Polska 7%

    Dlaczego oczekujesz że będziemy lepsi od Niemiec czy średniej unijnej.

    Wyjaśnij

  • 3. Data: 2021-12-01 15:51:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-strefie-
    euro-w-listopadzie-2021-r-wstepne-dane-8233901.html

    O Niemcy już 6%

  • 4. Data: 2021-12-01 15:56:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Dec 2021 15:48:50 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Dlaczego oczekujesz że będziemy lepsi od Niemiec czy średniej unijnej.

    Bo jesteśmy najlepsi i cały świat nam zazdrości wszystkiego - "takich
    sukcesów nie mieliśmy od czasów rozbiorów" - a Glapiński ma drukarkę i
    kolejkę chętnych chcących pożyczyć złotówki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-12-02 23:00:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61a78b54$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    user Master pisze tak:

    > Niemcy 5%
    > UE 4%
    > Polska 7%
    uk 4.1%

    https://www.rateinflation.com/inflation-rate/uk-infl
    ation-rate/

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2021-12-03 14:19:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Dec 2021 14:14:50 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > Jogurt w Biedronce po złotówce

    To słabo.
    Za złotówkę niedawno można było kupić bank, a Mistrala za dolara.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-12-03 14:26:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Dec 2021 14:23:35 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > Tu i ówdzie czytam, że Polacy uważają, iż kolejne
    > banki będą mogli qpić po złotówce

    Nakupili koni z Janowa Podlaskiego, bo staniały, to teraz chcą czegoś
    nowego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-12-04 16:22:21
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-12-03 o 14:19, Eneuel pisze:

    > Ręka w górę -- kto nie qpił okołocovidowych obligacji?! Podnoszę obie!

    To nic że wszystko podrożało, ale złotówka potaniała :Q

  • 9. Data: 2021-12-06 15:45:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" sok6hp$1323$...@g...aioe.org

    > Misiu u wróżki słyszy:
    > - Widzę górską chatę, kominek...
    > - Miałaś wróżyć moją przyszłość...
    > - Wylegujesz się przed tym kominkiem...
    > - W górskiej chacie?
    > - Owszem, ale nie cały ty...
    > - Co ty, wiedźmo mamroczesz?
    > - Widzę, przed kominkiem wyleguje się twoja skóra...

    Odezwały się nożyce po uderzeniu w stół...
    https://youtu.be/-QX1mxbvJB0?t=531

    -=-

    Zbiesił się Mintus -- mysz na radiowym sznurku pracowała
    ociężale (choć toczpadowa mysz pracowała normalnie) i nie
    mogłem oglądać ww. filmu lepiej niż w 360p, choć wcześniej
    warunkowo ;) mogłem inny oglądać aż w 1080p...

    Dobra -- żartuję... Atomowy netbook nie ciągnął normalnie w 1080p...
    Ciągnął tak film z tej:
    https://youtu.be/tAFcWHe9yGU?t=430
    serii, czyli statyczny... (z tej serii, choć może niekoniecznie
    tego akurat filmu; pełza o niemrawość graficzną takiego filmu...)

    Normalne filmy netbook z atomowym napędem ciąga warunkowo (czyli
    po wyłączeniu: innych przeglądarkowych okienek/stron, monitorów
    systemu itp. spowalniaczy oraz bez merdania myszą -- mysz jest
    straszliwie CPUżerna!!!) 720p, choć Startujący WinZgroźny siódmego
    wcielenia nawet z 480p miał spore problemy pomimo wyłączenia tego,
    co mogłem z tła... 32W10 (niemal czysty) wręcz nie nadawał się do
    jakiejkolwiek kooperacji ze mną...

    Linuks jednak jest życzliwy -- po przebootowaniu było/jest OK...
    Może sprawdzę, czy pełza pod nim pijany Winem ;) TaxMachine... ;)

    Nadal nie sprawdziłem, co by było, gdybym zainstalował na netbooku TinyCore.

    -=-

    Przydatność Kiciusia jest trudna do przeceniania, choć kosztował niezbyt ;) wiele...
    Po latach wytrwałej pracy pod WinZgoźnymi -- W7S i 32W10, podczepiony pod duży
    monitor, uprzyjemnia mi śniadania, projektując ;) jutubowe pornole pod 64Mintem...
    Przed Mintem próbowałem różnych Linuksów, w tym zachwalanego Puppy, który naprawdę
    jest do pupy, albowiem bez mego obciążenia potrafi brać ~16% CPU a najcieniej, jak
    zdołałem -- przykładowo wywaliłem jakieś przeźro_czystości, brał chyba ~7% CPU
    pomimo braku mojego ob_ciążenia... Na domiar złego -- szczekał na mnie!!! Jak pies!
    [kak sabaq? domagał się lepszych kości? -- skąd mu je dam?! jakie są w tym netbooku,
    takie muszą wystarczyć... dość, że dokupiłem mu 2GiB oRAMkowania DDR2... ten netbook
    qpiłem chyba jesienią 2010 roku]

    -=-

    BTW odgórnego [co najmniej podwójnie odgórnego -- z górskiej chaty i z góry
    postu] misia... Misiowa skóra wylegiwała się przed kominkiem, mięso zaś
    misiowe stało się budulcem ludzkiego ciała, czyli reinkarnacja jest faktem...

    --