  • 221. Data: 2016-12-03 19:20:11
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 grudnia 2016 18:19:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale klient jak bral jakis dziwny kredyt "we franku", to sie powinien
    > zainteresowac co to znaczy. I zapewne doradca nie ukrywal, ze rata
    > jest we franku ustalona, wplaca sie po kursie, a ze kursy sie
    > zmieniaja, to kazde dziecko wie.

    Klient nie brał u Mietka w budzie "Tanie Pożyczki" tylko w instytucji zaufanie
    publcznego
    https://www.knf.gov.pl/Images/Bank%20jako%20instytuc
    ja%20zaufania%20publicznego_tcm75-36396.pdf
    RRSO powiadasz- na grupie "bankowej" piszemy to i wiedza większa, ale taki operator
    CNC, tokarz, mikrobiolog czy inny profesor nie musi sie na tym znać.
    I poszli do doradcy w banku.
    Jak u mechanika auto naprawiasz to ufasz mu że zrobi to dobrze i Cię nie oszuka.

  • 222. Data: 2016-12-03 19:37:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 grudnia 2016 19:20:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    .
    > I poszli do doradcy w banku.
    > Jak u mechanika auto naprawiasz to ufasz mu że zrobi to dobrze i Cię nie oszuka.

    Użytkownik "z" tu często paragraf o oszustwie cytuje i coniektorzy drwią z niego
    a ja tak sobie myślę że w normalnym kraju szeregowy prokurator by to ładnie pod
    banksterow podpasował. Przeczytać ten paragraf, przypomnieć/poczytać jak doradcy
    wtedy doradzali i pasuje idealnie.

  • 223. Data: 2016-12-03 20:06:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 10:37:56 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    > prokurator by to ładnie pod banksterow podpasował. Przeczytać ten
    > paragraf, przypomnieć/poczytać jak doradcy wtedy doradzali i pasuje

    Ale jak mowilem - wszystkich bys musial zamknac.

    Prokuratora pierwszego, bo jak mowi "mamy dowody, przyznaj sie, to
    dostaniesz mniejszy wyrok", to przeciez w celu korzysci majatkowej -
    uznanie, premia, awans :-)

    Ba, prezydenta bys musial zamknac, bo niby czemu mowil, ze pomoze
    frankowiczom.
    A nie pardon, to musi byc rozporzadzenie mieniem, a nie glosem
    wyborczym ... choc jakby tak spojrzec w przyszlosc - ten glos i na
    mienie bedzie mial wplyw :-)

    J.

  • 224. Data: 2016-12-03 20:12:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 10:20:11 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    CNC, tokarz, mikrobiolog czy inny profesor nie musi sie na tym znać.

    No, i to jest jakas porazka ... ministra edukacji, bo z jednej strony
    Sejm uchwala, ze sie takim wskaznikiem nalezy poslugiwac, a z drugiej
    - ilu obywateli wie, co to znaczy ?
    Szczegolnie jak pozyczkodawca napisze "RRSO" a nie "Rzeczywista ....
    Oprocentowania".

    No ale sa gazety, portale, poradniki kredytowe.

    > Jak u mechanika auto naprawiasz to ufasz mu że zrobi to dobrze i Cię nie oszuka.

    No jak ? taki glupi to ja nie jestem :-)

    J.

  • 225. Data: 2016-12-03 20:21:22
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-03 o 19:10, J.F. pisze:

    > A piszesz o roku 2008 czy 2005 ?
    >
    > Bo w 2005 to tych X lat bylo troche malo.
    > W 2008 juz sie bylo czym pochwalic ... no i wtedy klienci najwiecej
    > stracili.
    >
    > Ale na tym wykresie jakies wahania bylo pewnie widac ?

    2008. pewnie, że było widać, ale nie +- 50% :) zresztą - wartości
    archiwalne kursów są dostępne, to możesz zobaczyć co Pan Grzegorz pokazał :)

    a.

  • 226. Data: 2016-12-03 22:24:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-03 o 19:07, J.F. pisze:
    > Spokojnie czekaly, bo sie jakos tam zbilansowaly, nawet, jesli w
    > bilansach nie widac. I wcale im podwyzka do szczescia potrzebna nie
    > byla.

    Znowu brniecie na manowce. :-)
    CHF było po to żeby sprzedać kredyt klientowi bez zdolności kredytowej. :-)
    Czyli sprzedawać więcej.

  • 227. Data: 2016-12-04 09:57:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-03, Artur Miller <n...@n...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > że niby dlaczego miałoby się to zmienić. Po czym podsunął do podpisania
    > papierek stwierdzający, że klientowi wyjaśnił co to jest ryzyko kursowe

    I to było Twoje jedyne źródło informacji, tak?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 228. Data: 2016-12-04 10:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Spokojnie czekaly, bo sie jakos tam zbilansowaly, nawet, jesli w
    > bilansach nie widac. I wcale im podwyzka do szczescia potrzebna nie

    Nie wiem, mowie o tym, co czytałem.
    Przeciez mogły pozyczac franki w jakims okresie, przeciez mogły dopiero
    potem je spłacic, nikt nie twierdzi, ze robiły cały czas tak samo.
    Ja tylko wiem, z tego co czytałem, ze tych franków w bilansach niektorych
    banków się ciezko doszukać...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 229. Data: 2016-12-04 10:11:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Nie moja wina, ze fakty są dla ciebie demagogią.

    Przedstawianie części faktów jako jedynych faktów to jest demagogia.
    Zamiast "banków nie interesowało" pisz "nikogo nie interesowało".

    Nikt kto bierze kredyt nie przyjmuje do wiadomości ryzyka. Że może
    stracić pracę, że może się zmienić koniunktura na rynku i zacznie
    mniej zarabiać, że powaznie zachoruje, że oprocentowanie (WIBOR)
    podskoczy a jego zarobki niekoniecznie itp. itd.

    A mimo to ludzie biorą kredyty. Nie dlatego że nie są świadomi
    ryzyka, tylko dlatego że wierzą iż taka sytuacja nie nastąpi.

    > Dokładnie.
    > Bankom bo miały wieksze zyski.

    Nie postrzegam pomnażania zysków jako czegoś złego.

    > Klientom bo jeszcze nie wiedzieli z czym to jesć.

    Klientom, bo dzięki temu mieli coś, czego nie mogli mieć w innych
    warunkach. I uwaga: NADAL to coś mają. Mieszkanie.

    > Kazdy musi odpowiadac za siebie.

    O. W końcu odkryłeś? I dlatego, że śmiem podejrzewać klientów o posiadanie
    mózgu śmiem twierdzić, że odpowiadają za swoje czyny.

    > W TV akurat równie czesto było słychac informacje, ze powinno sie brac w
    > walucie w ktorej sie zarabia. Natomiast w bankach tylko franki, franki,
    > franki.

    Bo klient szedł i chciał najtaniej. Kazdy dostawał to co chciał.
    A jedynymi wygranymi są tak naprawdę deweloperzy. :)

    Banki swoje też dostały, trzeba było popatrzeć na wyniki finansowe.
    Mają też więcej obowiązów i restrykcji, weszły kolejne rekomendacje.
    Pośredników finansowych praktycznie zmiotło z rynku.
    Co jeszcze chcesz? Żeby banki zmiotło z rynku, czy co?

    Bo na razie widzę, że bardzo chcesz by budżet państwa (my) zapłacił
    frankowcom za ich lekkomyślne podejście do życia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 230. Data: 2016-12-04 10:21:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wojtku, jeżeli tak odczytujesz moje wypowiedzi to źle je odczytujesz.
    > Wina klientów jest juz przypisana. Obecnie w 100%
    > wiec nie bede jej podkreslał bo i po co.
    > Ja tylko uwazam, ze uczciwie bedzie szale pochylic troche w druga strone,
    > zeby złapała pion. Wiec teraz w strone banków.

    Należy zakładać równowagę, tzn. że obie strony wiedziały co podpisują i były
    świadome. W *indywidualnych* przypadkach można oceniać niepoczytalność klientów,
    ich lekkomyślność i podważać umowy w sądach. Wszystkie inne przypadki odbieram
    jak demagogię uzasadniąjącą skok na kasę podatników.

    > Banki ponosza wine ale nie ponosza skutków.

    Oczywiście że ponoszą. Mocno spadły im zyski, mamy dużo więcej
    regulacji. Co byś jeszcze chciał? Zmieść je z rynku? Czy może
    zwolnić wszystkich pracowników? Co by Cię zadowoliło?

    > Dla mnie to jest nieuczciwe.

    O tym decyduje sąd.
    Narzucenie reguł ustawą spowoduje możliwość odzyskania pieniędzy
    przez banki bezpośrednio od podatników (skarbu państwa).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com