    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK
    Date: Sat, 12 Oct 2002 12:52:15 GMT

    > Chyba odwrotnie ?
    > KJ
    Dokładnie tak jak napisałem, pożyczasz np 1000zł na 12% nominalnie na rok
    ,ale spłacasz co
    miesiąc odsetki od pozostałego kapitału plus 1/12 kapitału, po roku ponieważ
    kapitał maleje co miesiąc, a więc odsetki kwotowo też, okaże sie ze dostałes
    1000 zł a zwróciłeś kapitał 1000 zł
    plus odsetki 1% miesiecznie czyli 10 +9+8....+1=55 zł, czyli dołożyłes
    efektywnie w ciągu roku
    5,5% i można spokojnie pisać w reklamie, że kredyt jest na 5,5% /nie dodając
    efektywnie,co najwyzej rzeczywiste, zresztą i tak mało kto to rozróżnia/, a
    lokaty np. na 9% i wszyscy sie dziwią, że SKOK dopłaca.

    >Zadziwiające jest jednak jak mogą sobie pozwolić na tak duże oprocentowanie
    lokat!!!.
    To proste, są to spółdzielnie pożyczające i przyjmujące lokaty, tylko swoim
    członkom,
    nie są nastawione na zysk,wręcz nie wykazują zysku,wiekszość SKOK działa na
    terenie zakładów i jest niedostepna dla ludzi, którzy nie są pracownikami
    tych zakładów, ale nie wszystkie.

    Mimo wszysko polecam
    SKOK

    mareK