  • 1. Data: 2002-10-11 08:33:04
    Temat: SKOK
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    W mojej gazecie od pewnego czasu widuję reklamę w której lokalny SKOK
    reklamuje się tym, że posiada lokatę rocznę o oprocentowaiu 10.5 % oraz że
    udziela kredyt na rok o rzeczywistym oprocentowaniu 9.5%.

    Nie wnikam już w to że mają oni naprawdę bardzo kożystne warunki.

    Ale jakim cudem są oni w stanie dać klientowi kredyt niżej oprocentowany niż
    lokata?

    Myślałem początkowo że jakiś jednorazowy figiel drukarski, ale dzisiaj ta
    reklama się powtórzyła. Może pójdę wziąć u nich ten kredyt i później wpłącę
    go ich lokatę, będę 1% do przodu.

    Co o tym sądzicie?

    Gerard

  • 2. Data: 2002-10-11 08:40:25
    Temat: Re: SKOK
    Od: j...@p...onet.pl

    > W mojej gazecie od pewnego czasu widuję reklamę w której lokalny SKOK
    > reklamuje się tym, że posiada lokatę rocznę o oprocentowaiu 10.5 % oraz że
    > udziela kredyt na rok o rzeczywistym oprocentowaniu 9.5%.

    Kredyt: 9.5% + 5% prwizji?

    Jacek

  • 3. Data: 2002-10-11 08:52:26
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ao62ec$psg$1@news.tpi.pl, Gerard wrote:

    > oraz że udziela kredyt na rok o rzeczywistym oprocentowaniu 9.5%.

    sprawdź, w jakiej walucie, bo może nie w PLN

  • 4. Data: 2002-10-11 09:43:07
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    > Kredyt: 9.5% + 5% prwizji?

    kredyt/pozyczka/ udzielana jest do np 3 krotnosci zgromadzonych skladek
    placonych co miesiac w kweocie nie mniejszej niz chyba 30 zl
    jesli wiec policzysz nieoprocentowane skladki to nawet przy podanych wyzej
    %% wychodzi:przykladowo:
    - wklad 1000
    - pozyczka 3000
    - nieotrzymywane % od wkladu rocznie 105
    - placony % kredytowy 285
    285+105=390 czyli faktyczna kwota oprocentowania kredytu to ok 13%
    powyzsze wyliczenie nie jest dokladne - z kredytowego punktu widzenia nie
    uwzglednia placonych skladek i wpisowego, ma jedynie na celu wykazanie bledu
    logicznego i nieoplacalnosc kredytu dla lokaty
    nawet jesli wplacane skladki sa indeksowane - to nie pokrywaja tej roznicy
    :-)
    a calosc wynika z powszechnego falszu w reklamie ! polegajacej na nie
    mowieniu calej prawdy

  • 5. Data: 2002-10-11 11:25:27
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    W SKOK zwykle podają oprocentowanie kredytów efektywne- uwzględniające
    zwracany kapitał- żeby przyciągnąć klienta, a lokat nominalne, no i jeszcze
    prowizja za udzielenie kredytu, cudów nie ma, niestety

    mareK

  • 6. Data: 2002-10-11 11:55:32
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W SKOK zwykle podają oprocentowanie kredytów efektywne- uwzględniające
    > zwracany kapitał- żeby przyciągnąć klienta, a lokat nominalne, no i
    jeszcze
    Chyba odwrotnie ?
    KJ

  • 7. Data: 2002-10-11 13:32:24
    Od: t...@p...onet.pl

    Zadziwiające jest jednak jak mogą sobie pozwolić na tak duże oprocentowanie
    lokat!!!.

  • 8. Data: 2002-10-12 12:52:15
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    > Chyba odwrotnie ?
    > KJ
    Dokładnie tak jak napisałem, pożyczasz np 1000zł na 12% nominalnie na rok
    ,ale spłacasz co
    miesiąc odsetki od pozostałego kapitału plus 1/12 kapitału, po roku ponieważ
    kapitał maleje co miesiąc, a więc odsetki kwotowo też, okaże sie ze dostałes
    1000 zł a zwróciłeś kapitał 1000 zł
    plus odsetki 1% miesiecznie czyli 10 +9+8....+1=55 zł, czyli dołożyłes
    efektywnie w ciągu roku
    5,5% i można spokojnie pisać w reklamie, że kredyt jest na 5,5% /nie dodając
    efektywnie,co najwyzej rzeczywiste, zresztą i tak mało kto to rozróżnia/, a
    lokaty np. na 9% i wszyscy sie dziwią, że SKOK dopłaca.

    >Zadziwiające jest jednak jak mogą sobie pozwolić na tak duże oprocentowanie
    lokat!!!.
    To proste, są to spółdzielnie pożyczające i przyjmujące lokaty, tylko swoim
    członkom,
    nie są nastawione na zysk,wręcz nie wykazują zysku,wiekszość SKOK działa na
    terenie zakładów i jest niedostepna dla ludzi, którzy nie są pracownikami
    tych zakładów, ale nie wszystkie.

    Mimo wszysko polecam
    SKOK

    mareK

  • 9. Data: 2002-10-12 19:03:25
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2002 12:52:15 GMT,
    osoba podpisana: mareK <m...@p...onet.pl>
    napisała:

> [...]
    > efektywnie,co najwyzej rzeczywiste, zresztą i tak mało kto to rozróżnia/, a
    Rozumiem mechanizm, ale tylko ten przymiotnik "efektywny". IMHO
    sensowniej byłoby pisać (tak modny ostatnio) "rzeczywisty"

    KJ

    --
    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 10. Data: 2002-10-13 06:51:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem mechanizm, ale tylko ten przymiotnik "efektywny". IMHO
    > sensowniej byłoby pisać (tak modny ostatnio) "rzeczywisty"

    Nalezy napisac "koszt kredytu", ktory nota bene wynosi w tym wypadku 65PLN
    [czyli 6,5% kapitalu]. Oproczentowanie efektywne, czy jak ktos chce nazwaz
    rzeczywiste wy niesie ponad 12% [12,74%]. Jest ono wyzsze od nominalnego
    dlatego, ze splaty rat sa dokonywane czesciej niz raz w roku.
    Problem ten po raz kolejny w krotkim czasie pojawia sie na pbb, cchyba czas
    dodac cos na ten temat do FAQ ;).

    Maciej