  • 1. Data: 2010-10-22 08:25:29
    Temat: Ryzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Wczoraj miałem okazje rozmawiać z kilkoma inwestorami funduszowymi. I
    jedna rzecz oczywista dla mnie, dla nich okazała się nie do pojęcia. Ba
    wytrzeszczali oczy ze zdumienia, z każdą stroną wydruku, którą im
    pokazałem. Wiecie dlaczego? Mimo ,że są doświadczeni jeśli idzie o
    fundusze inwestycyjne, myślą ,że fundusze Pieniężne posiadają gotówkę i
    lokaty, ostatecznie krótkoterminowe obligacje skarbowe i bony skarbowe.
    Wy tez tak myślicie? Przykro mi ... jesteście od lat robieni w
    przysłowiowego konia.

    Fundusze Pieniężne nie posiadają lokat bankowych. Posiadają ryzykowne
    obligacje korporacyjne i skarbowe w tym krajów ,,rozwijających się".
    Zdziwieni? A jak myślicie jak to możliwe iż fundusz pieniężny DWS Płynna
    Lokata Plus zawiesił wycenę jednostek 3 marca 2009r. A 5 marca pokazał
    -12,2% względem końca lutego ?
    Wyobrażacie sobie fundusz bezpieczny tracący 12% !!! Jak się okazało
    słowo ,,Lokata" w nazwie funduszu okazała sie jednym wielkim żartem TFI.
    Fundusz zapakował się w 19,96% w obligacje Eirles Three i Earls Eight
    przygotowane przez Deutsche Bank (własciciel DWS). Obligacje okazały się
    bezwartościowym śmieciem. Myślicie, że to przypadek? A bezpieczny
    fundusz obligacji SEB2 między sierpniem a listopadem 2008r. rozbił się
    efektownie i i zaliczył -30%. Bo miał dużo bezpiecznych obligacji
    rosyjskich. Kolejny fundusz pieniężny Skarbiec Kasa, podniósł ciśnienie
    klientom spadając 4% jednego dnia z powodu ,,papierów denominowanych w
    walucie" czytaj popłyną na obligacjach. Zresztą popatrzmy na skład
    portfela pierwszego z brzegu funduszu UniKorona Pienieżny (za rok 2009):
    Dłużne Papiery Wartościowe 97,5%
    - obligacje Rumunii, Chorwacji, Turcji
    - obligacje miejskie Warszawy, Rybnika (tego samego któremu odmówiono
    kolejnej emisji)
    - obligacje korporacyjne MOL, TVN, AIG (tak tego bankruta), Lukas Bank,
    EFL, PKP SA (tak to PKP), PBG, AmRest, Multimedia, PKN Orlen, GTC, PKO
    BP, PBG, Polnord do tego węgierskie listy zastawne hipoteczne (taaa
    bezpieczne papiery).

    Tak to jest portfel funduszu pieniężnego !!!

    Cały artykuł
    http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/22/ryzykown
    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla
    d/

  • 2. Data: 2010-10-22 09:02:02
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Chcesz mieć stały zysk bez większego ryzyka - kup obligacje, nawet nie
    fundusz obligacji.
    Inwestując w dowolny fundusz ryzykujesz. Ryzyko rośnie, gdy mało wiesz o
    danym funduszu.

  • 3. Data: 2010-10-22 09:15:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Robert Wicik pisze:
    > Chcesz mieć stały zysk bez większego ryzyka - kup obligacje, nawet nie
    > fundusz obligacji.

    Jaka .... Reportera? jak LeggMasson ? Kupujac samemu obligacje masz
    takie same ryzyko jak fundusz...

    > Inwestując w dowolny fundusz ryzykujesz. Ryzyko rośnie, gdy mało wiesz o
    > danym funduszu.

    To tez wlasnie napisałem. iż fundusze pieniezne dzialaja inaczej niz
    mysli wiekszosc i zapakowane sa obligacjami i moga byc jazdy bez trzymanki

  • 4. Data: 2010-10-22 09:23:08
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > To tez wlasnie napisałem. iż fundusze pieniezne dzialaja inaczej niz mysli
    > wiekszosc i zapakowane sa obligacjami i moga byc jazdy bez trzymanki

    Cóż , przed II w.św., niektórzy kupili obligacje RP
    Ponoć coś obecna Polska ma kiedyś wypłacić spadkobiercom bankrutów

  • 5. Data: 2010-10-22 10:25:05
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > To tez wlasnie napisałem. iż fundusze pieniezne dzialaja inaczej niz
    > mysli wiekszosc i zapakowane sa obligacjami i moga byc jazdy bez trzymanki

    Ciągle ta sama rozmowa. Dlaczego większość tak myśli? (pomijam to, że jest
    pewne, że nie wiesz jak większość myśli) Czy w statucie funduszu nie jest
    napisane w co będzie inwestował? Czy nie publikuje swojego portfela? Robi
    jedno i drugie. Fundusz nie robi nic ukradkiem bez powiadomienia. A co robią
    klienci? Tych akurat znam mało. Ale o czym się pisze w internecie? Fundusze
    oszukują i naciągają. Żeby oszukać to najpierw trzeba wprowadzić w błąd.
    Jeżeli fundusze, które tu opisujesz wprowadziły swoich klientów w błąd to
    idzie się do sądu, wygrywa się oczywisty spór, odzyskuje się zainwestowane
    pieniądze, utracone zyski i nawiązkę za straty moralne. Tylko, że takich
    spraw nie ma. A dlaczego? Bo fundusze, zanim się z nimi podpisze umowę,
    udostępnia wszystkie informacje o sposobie działania i składzie portfela.
    Twoi rozmówcy byli zdziwieni bo tego nie czytali. Nie czytali, bo nie mogli?
    Nie czytali, bo nie chcieli. Ciągle tu się mówi jacy to głupi są
    zarządzający funduszami akcji. A, w każdym statucie funduszu akcji stoi jak
    wół, że fundusz trzyma 90% kapitału w akcjach. Jak ktoś zna metodę jak
    zrobić, gdy rynek tanieje, by portfel złożony w 90% z akcji rósł, to niech
    to pokaże.

  • 6. Data: 2010-10-22 10:30:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka .... Reportera? jak LeggMasson ? Kupujac samemu obligacje masz takie
    > same ryzyko jak fundusz...

    Mniejsze. Samemu możesz dywersyfikować, likwidujesz ryzyko pośrednika i
    przede wszystkim jego prowizję.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-10-23 06:39:10
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    > krótkoterminowe obligacje skarbowe i bony skarbowe. Wy tez tak
    > myślicie? Przykro mi ... jesteście od lat robieni w przysłowiowego

    NTG.
    Czy mógłbyś przestać używać grupy pl.biznes.banki do reklamy ?

    witrak()

  • 8. Data: 2010-10-23 07:26:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To nie lepiej zainwestowac w wycinanki lowickie ? o tez papier.

    Zróbmy tak. Ty inwestuj w wycinanki, a ja te inne papiery. Wszyscy będą
    zadowoleni. :)

  • 9. Data: 2010-10-23 08:47:07
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 22 Paź, 12:25, totus <t...@p...onet.pl> wrote:
    >. Nie czytali, bo nie mogli?
    > Nie czytali, bo nie chcieli.

    Ale co tu sie dziwić, mało kto czyta w pełni umowy i
    prospekty...większość poprzestaje na przeanalizowaniu nazwy (fundusz
    bezpieczna lokata, fundusz pieniężny) i wysłuchaniu opinie osoby
    sprzedającej fundusz:/

    Czy to tylko ich wina? Według mnie nie całkiem, nazwa też nie powinna
    wprowadzać w błąd.

  • 10. Data: 2010-10-23 15:56:30
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-10-23 08:39, witrak() pisze:

    > NTG.
    > Czy mógłbyś przestać używać grupy pl.biznes.banki do reklamy ?

    Czy moglbys nie marnowac miejsca na dyskach serwerów usenet na swoje fobie ?