  • 1. Data: 2010-10-21 16:54:17
    Temat: [NTG] Obrót akcjami poza giełdą
    Od: g...@o...pl

    Czy zakupione akcje Tauronu czy GPW można dac komuś w prezencie (obie osoby mają
    odpowiedni rachunek) albo sprzedac komuś poza giełdą, po innej cenie?

    Przepraszam za NTG, ale stosowna grupa wydaje się dosc hermetyczna.

  • 2. Data: 2010-10-21 17:15:42
    Temat: Re: [NTG] Obrót akcjami poza giełdą
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > odpowiedni rachunek) albo sprzedac komuś poza giełdą, po innej cenie?
    >
    > Przepraszam za NTG, ale stosowna grupa wydaje się dosc hermetyczna.

    Wydaje mi sie, ze akcje o ktorych piszesz, maja forme zdematerializowana i
    istnieja tylko jako zapis elektroniczny. Mozna przetransferowac akcje z
    jednego rachunku na drugi, ale tylko przez biuro maklerskie; pobiora
    stosowne prowizje za to, inne pewnie jak w tym samym biurze, inne jak z
    zewnatrz; musisz sprawdzic tabele prowizji. Pewnie podlega to tez
    darowiznie, a moze sie myle, bo fiskus na wszystkim trzyma lape.
    pamietam wyjasnienia o dziedziczeniu akcji i paradoksalnie podatek nalezy
    placic od calosci wartosci akcji przy sprzedazy, gdyz nie uwzgledniaja ceny
    po jakiej zakupil ktos inny te akcje, jak ma to miejsce w przypadku, jak sam
    kupujesz i sprzedajesz. W podatkach to ja biegly nie jestem, ale pewnie znow
    sie fiskus czai, zeby przy takim przekazywaniu akcji zarobic.

  • 3. Data: 2010-10-21 17:22:07
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy zakupione akcje Tauronu czy GPW można dac komuś w prezencie (obie
    > osoby mają
    > odpowiedni rachunek) albo sprzedac komuś poza giełdą, po innej cenie?

    Można w formie umowy cywilnoprawnej albo w formie transakcji pakietowej (ale
    tu są minimalne warunki kwotowe, więc może się "nie nadać").

    http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=inwestorzy&k=2113&i=/o
    gieldzie/warset/palietowe&sky=1

  • 4. Data: 2010-10-21 19:28:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/21/2010 12:15 PM, Krzysztof wrote:
    > Pewnie podlega to tez darowiznie, a moze sie myle, bo fiskus na
    > wszystkim trzyma lape.
    w przypadku akcji podatek nalezy sie od zysku

    zysk = cena sprzedazy - cena kupna.

    przy darowiznie cena kupna = 0, wiec darowywanie komus akcji to nie
    najlepszy pomysl.
    lepiej je najpierw sprzedac i dac kase.

  • 5. Data: 2010-10-21 20:46:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > zysk = cena sprzedazy - cena kupna.
    >
    > przy darowiznie cena kupna = 0, wiec darowywanie komus akcji to nie
    > najlepszy pomysl.
    > lepiej je najpierw sprzedac i dac kase.

    Gorzej ze spadkiem...

    MJ

  • 6. Data: 2010-10-23 06:29:57
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Michal Jankowski wrote:

    > Gorzej ze spadkiem...

    Ale to przeważnie w pierwszej grupie - więc może być bez podatku.

    witrak()

  • 7. Data: 2010-10-23 09:42:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 08:29:57 +0200, witrak() napisał(a):

    > Ale to przeważnie w pierwszej grupie - więc może być bez podatku.

    Bez podatku od spadków, ale potem przy sprzedaży jest koszt nabycia = 0 i
    dostaje się w łeb 19-procentową belką.

  • 8. Data: 2010-10-23 09:52:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:i9uam5$ub3$...@n...onet.pl...

    > Bez podatku od spadków, ale potem przy sprzedaży jest koszt nabycia = 0 i
    > dostaje się w łeb 19-procentową belką.

    Ogólnie takie kombinacje wydają się niepotrzebne. Trzeba po prostu dać na
    open albo na close dwa zlecenia PKC sprzedaży i kupna, a dodatkowe
    rozliczenia przeprowadzić "z ręki do ręki". Kosztem będzie tylko prowizja
    maklerska, czyli nie więcej niż 0,8% od kwoty transakcji. Podatkowo rzecz
    będzie kryształowa. :)

  • 9. Data: 2010-10-23 19:02:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > rozliczenia przeprowadzić "z ręki do ręki". Kosztem będzie tylko
    > prowizja maklerska, czyli nie więcej niż 0,8% od kwoty transakcji.

    Jak zwykle nic nie rozumiem.

    MJ

  • 10. Data: 2010-10-24 00:24:05
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > będzie tylko prowizja maklerska, czyli nie więcej niż 0,8% od
    > kwoty transakcji. Podatkowo rzecz będzie kryształowa. :)

    Chyba, że się będzie miało pecha i tylko jedno wejdzie :-)

    witrak()