  • 61. Data: 2011-04-21 20:19:27
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "ktostam" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ioq3du$a8e$3@dont-email.me...

    > Przepraszam, za dużo naraz czytałem. Sorry.

    nie pierdol

  • 62. Data: 2011-04-21 20:20:36
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 21:54:41 +0200, skippy napisał(a):

    > za nic, jeśli nawet nie mniej
    > wyjaśnić 1858 raz?
    Dobra rozumiem, że chodzi ci o to że kupują obligi które i tak muszą kupić
    i nie powinny z tego tytułu pobierać prowizji. Zgoda. Ale co z akcjami
    (40%). Wiem i zgadzam się z Tobą że OFE mają uproszczone zadanie w
    porównaniu ze zwykłym komercyjnym fundem. Nie muszą nawet zarządzac
    specjalnie płynnością, bo ew. wypłaty są bardzo przewidywalne i jest to o
    wiele łatwiejsze niżzadanie zarządzającego prawdziwym fundem, który musi
    sie martwić żeby mieć gotówkę na wypadek masowych wypłat podczas załamania.
    ZGADZAM sie ze prowizje są za wysokie, bo zadania zarzadzających są o niebo
    prostsze.
    Ale ty postulejesz aby OFE powiny:
    1. Pracować za darmo - nie pobierać prowizji
    2. Wyrzucać obligi SP do kosza na dzień przed wykupem
    3. Zarabiać conajmniej 10 pkt % powyżej inflacji
    4. Jeśli nie wyrobią tych 10%, pokrywać różnicę z własnego majątku

    To jest juz cos takiego - to jest ZUS!!!! Spełnia wszystkie wyrpisane tu
    punkty

  • 63. Data: 2011-04-21 20:23:07
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    > bo widisz, problem polega na tym że traktujesz "rząd" jako coś
    > oderwanego od TWOICH zobowiązań.
    > Jak rząd przepija, to TY bedziesz oddawał. To chyba rozumiesz...
    > Musisz też wiedzieć że jak dasz OFE na "zarabianie lub nie" to rząd musi
    > pożyczyc ( na TWOJ koszt) zeby dać aktualnym emerytom. To tez chyba
    > jasne. Suma sumarum efekt jest taki że zostałes ZADŁUŻONY mimo woli na
    > wiecej niz bez OFE.
    >
    > george

    Właśnie wyżej wrzuciłem przykład państwa, w którym system się sprawdził
    i nie jest oskarżany o generowanie zadłużenia. Zadłużenie wynika z
    bezsensownie wielkich wydatków.

  • 64. Data: 2011-04-21 20:23:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <m...@t...moon> wrote in message news:ioq3dg$3q3$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > myslisz o tym co ja, czyli zarządzaniu kasą bez odpowiedzialności za wynik
    > tegoż?

    :), to też, ale bardziej mi chodzi o generowanie "długu / zobowiązań" jako
    podstawy do płacenia odsetek.
    Cały system finansowy świata oparty jest o ten mechanizm,

    Była tak przypowiastka / urban story pewnie.

    Sekretarz skarbu:
    - panie prezydencie, mamy problem, nie mamy pieniedzy na wykup obligacji i
    odsetki,

    Prezydent USA:
    - jak to, przecież macie prasę drukarską, nie mozecie wydrukować ?

    Sekretarz:
    - wydrukować mozemy, problem w tym że nikt nie chce wziać u nas pożyczki.

    george

  • 65. Data: 2011-04-21 20:24:19
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "ktostam" <k...@n...pl> wrote in message

    > Właśnie wyżej wrzuciłem przykład państwa, w którym system się sprawdził i
    > nie jest oskarżany o generowanie zadłużenia. Zadłużenie wynika z
    > bezsensownie wielkich wydatków.

    zgadza sie, dlatego na początku zapytałem czy wydają na ZUS....

    george

  • 66. Data: 2011-04-21 20:25:31
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    W dniu 2011-04-21 22:14, george pisze:

    > "ktostam" <k...@n...pl> wrote in message

    > Podpowiem, nie chodzi o prowizję.
    >
    > george.

    Niedawno widziałem wyliczenie, że koszty funkcjonowania ARiMR wynoszą
    ok. 10% kwot wypłacanych przez tę agencje.
    Prowizja? 10%.

  • 67. Data: 2011-04-21 20:28:04
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > 4. Jeśli nie wyrobią tych 10%, pokrywać różnicę z własnego majątku
    >
    > To jest juz cos takiego - to jest ZUS!!!! Spełnia wszystkie wyrpisane tu

    nie o to chodzi. Nawet przymusowe OFE mogą sie okazać OK jak aktualne
    pokolenie nie bedzie musiało finansować aktualnych emerytów. Ale sam
    rozumiesz że to niemożliwe....
    Tu chodzi o generowanie nieuzasadnionego DŁUGU.

    george

  • 68. Data: 2011-04-21 20:29:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Niedawno widziałem wyliczenie, że koszty funkcjonowania ARiMR wynoszą ok.
    > 10% kwot wypłacanych przez tę agencje.
    > Prowizja? 10%.

    Skup sie, nie chodzi o prowizję OFE,
    prosze nie skacz na inne tematy bo do niczego nie dojdziemy.
    Co ma do naszej dysputy jakies ARiMR....

    george

  • 69. Data: 2011-04-21 20:29:58
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    z akcjami to proste bardziej niż z obligami
    wyjaśnie Ci 1858 raz

    1) załamanie rynku na kilkanaście - kilkadziesiąt lat jest jak najbardziej
    mozliwe, więc głópkowata teza iż "zawsze rosną" na jednym kawałku wykresu
    ograniczonego składkami człowieka X sie sprawdzi, na inny dla "Y" jest gówno
    warta. Obchodzi Cię człowiek ogólnie statystycznie, tylko sam siebie masz na
    uwadze, czy jak?

    2) jeśli dostane w zarządzanie pieniądze, wiem że je zawsze dostanę, wiem że
    co sie z nimi nie stanie to nie odpowiadam za efekt... Marzenie... Być na
    prawie z takim dealem...

    i kilka innych

    naprawdę myślę że Cię wkręcili albi nie łapiesz wałka

  • 70. Data: 2011-04-21 20:33:16
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    >
    > Sekretarz:
    > - wydrukować mozemy, problem w tym że nikt nie chce wziać u nas pożyczki.

    no i jest dobra przypowiastka, tylko że cały czas biorą:)))
    dlaczego?
    jest parę wytłumaczeń i jakie prawdziwe? nie mam pojęcia.