  • 131. Data: 2011-04-22 11:32:10
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 12:14:26 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > odprysk zmniejszyły się zarobki firm obsługujących OFE. Cała szarpanina jest
    > o nic. Ciągle się zastanawiam dlaczego Balcerowicz broni starego
    > księgowania. Tłumaczenie, ze jest opłacany przez OFE do mnie nie trafia.
    > Jedyne tłumaczenie jakie dla mnie trzyma się kupy to takie. Ze wszystkich
    > sił zwalcza zadłużanie się pastwa. Wywiesił zegar i ciągle powtarza by ciąć
    > wydatki. Wydatków nikt nie chce ciąć. Jedynym wyjściem jest jak najszybsze
    > osiągniecie konstytucyjnych progów zadłużenia i rząd musi równoważyć budżet
    > z mocy prawa. OFE w starym wydaniu robią to szybko.

    Znowu ironizujesz? Rząd musi równoważyć z mocy prawa? A co to za prawo,
    które zmusi do czegoś rząd? No i jak równoważyć, jeśli można wiedzieć?

  • 132. Data: 2011-04-22 11:32:58
    Temat: Re: Do Mane
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-22 13:29, skippy pisze:

    > wprowadzili jedni wybrańcy a wycofują się drudzy
    > ty z jakichś niezrozumiałych mi powodów jesteś zadowoly że wprowdzili,
    > ja z niezrozumiałych dla ciebie że wycofują

    Nie jestem zadwolony ani z jednego ani z drugiego rozwiazania, nie
    podoba mi się, że wracamy do rozwiązania które było złe.

  • 133. Data: 2011-04-22 11:38:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mane" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem zadwolony ani z jednego ani z drugiego rozwiazania, nie podoba
    > mi się, że wracamy do rozwiązania które było złe.

    zaczynamy się zgadzać
    teżmi oba nie pasują i się cieszę że likwidowane jest jedno z dwóch złych

    dla jasności: po ludzku sie nie cieszę, że w OFE ludzie stracą pracę
    szczerze i bez ironii się nie cieszę

  • 134. Data: 2011-04-22 11:48:14
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Znowu ironizujesz? Rząd musi równoważyć z mocy prawa? A co to za prawo,
    > które zmusi do czegoś rząd? No i jak równoważyć, jeśli można wiedzieć?

    Teraz zażartowałeś. Przeczytaj konstytucję. Troszkę trudniej w Polsce
    zmienić konstytucje niż porządek ustawowy. Nie jestem tego zdania co Ty, że
    rząd dzieła bezprawnie. Jestem zdania, że rząd stara się zmienić prawo by
    mógł działać jak chce. Nie zawsze się to udaje. Wystarczy przypomnieć sobie
    historie ustaw zdrowotnych zablokowanych przez prezydenta Kaczyńskiego. Już
    większości na przełamanie veta nie było. Zmienić konstytucję też można ale
    PO+PSL nie jest tego w stanie zrobić. Jak zrównoważyć to nie wiem ale ma
    zlikwidować deficyt. Przeczytaj konstytucję. Zlikwidować deficyt to znaczy
    podnieć podatki o wielkość deficytu lub obniżyć wydatki o wielkość deficytu
    lub pomieszać jedno z drugim. Nie byłaby to przyjemna operacja dla Twojej
    kieszeni. Taktujesz tę ewentualność jako czysto teoretyczną. Rozumiem. Mamy
    we krwi lekceważenie polskiego prawa.

  • 135. Data: 2011-04-22 11:52:05
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-22 13:48, totus pisze:

    > Zlikwidować deficyt to znaczy
    > podnieć podatki o wielkość deficytu lub obniżyć wydatki o wielkość deficytu
    > lub pomieszać jedno z drugim.

    W Polsce mam wrazenie ze pomieszanie jednego z drugim polega na
    zwiekszeniu podatkow tak zeby zrownowazyc zwiekszenie wydatkow :)

  • 136. Data: 2011-04-22 11:53:14
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mamy we krwi lekceważenie polskiego prawa.

    nie każdy jak sądzę ma to we krwi
    ja wole szukać jak najlepszych rozwiązań w obrębie prawa

    może chodziło Ci że "mamy w krwi" narzekanie na rząd?

    Jakoś dziwnie pojechałes.

  • 137. Data: 2011-04-22 12:01:48
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > ja wole szukać jak najlepszych rozwiązań w obrębie prawa
    >
    > może chodziło Ci że "mamy w krwi" narzekanie na rząd?

    Skomentowałem lekceważenie root'a co do obowiązku rządu do zrównoważenia
    budżetu przy przekroczeniu granic konstytucyjnych przez dług. W/g mnie to
    nie jest papierowy tygrys. Myślę, że Balcerowicz chciał się tym posłużyć by
    zrównoważyć skokowo budżet, a Rostowski się wywinął.

  • 138. Data: 2011-04-22 12:05:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skomentowałem lekceważenie root'a co do obowiązku rządu do zrównoważenia
    > budżetu przy przekroczeniu granic konstytucyjnych przez dług.

    ok rozumiem aczkolwiek mi nie odpowiedziales na pytanie

    > W/g mnie to
    > nie jest papierowy tygrys. Myślę, że Balcerowicz chciał się tym posłużyć
    > by
    > zrównoważyć skokowo budżet, a Rostowski się wywinął.

    powstaje pytanie: po co chciał się tym posłużyć i wczym jest lepsze
    równoważnie skokowe od takiego
    i dlaczego wszyscy co nienawidzili Balcerowicza teraz by go chcieli

  • 139. Data: 2011-04-22 12:52:06
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 14:01:48 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > nie jest papierowy tygrys. Myślę, że Balcerowicz chciał się tym posłużyć by
    > zrównoważyć skokowo budżet, a Rostowski się wywinął.

    Nie chce wjeżdzać na tematy teoretyczne więc krótko moje zdanie:
    Rząd nic nie musi. Nawet jeśli nie zrównowazy, to co? Zdymisjonują
    wszystkich. Kto zdymisjonuje? Prezydent? Sejm? Może ktoś inny zrównowazy
    budzet?

    To jest podstawowy problem, z korym się borykamy tutaj gadając między sobą.
    Moje zdanie jest takie że rząd TRZEBA kontrolować (tak jak właściciel
    kontroluje prezesa zarządu)a Twoje, że to nic nie da bo trzeba kompletnie
    zmienić zasady funkcjonowania państwa.