  • 1. Data: 2006-07-08 11:18:21
    Temat: Robię opłaty (czynsz, prąd, gaz, kablówka... itp.) przez internet. Mam konto
    Od: "Poot" <f...@w...pl>

    Robię opłaty (czynsz, prąd, gaz, kablówka... itp.) przez internet. Mam konto
    w PKO BP Inteligo i mam w związku z tym parę pytań.
    Czy rubryka "Adres odbiorcy" podczas przelewu w PKO Inteligo jest wymagana?
    Czy wystarczy tylko wypełnić rubrykę "Nazwa odbircy"? (bez "Adresu
    odbiorcy")
    Co wpisywać w rubryce "Tytuł przelewu"?
    Czy wystarczy wpisać tam numer z kodu kreskowego?
    Czy trzeba wpisywać tam jeszcze inne dane? (oprócz tych z kodu kreskowego)
    Przez "inne dane" mam na myśli, dane które są wpisane w tytule przelewu w
    druczku przelewu, które przysyłają mi pocztą.
    Jaki tani skaner na USB (do kodów kreskowych) nadaje się do ich odczytu,
    żeby nie trzeba było wklepywać cyferek ręcznie?

  • 2. Data: 2006-07-08 11:27:57
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Poot napisał(a):
> [...]
    > w PKO BP Inteligo i mam w związku z tym parę pytań.
    > Czy rubryka "Adres odbiorcy" podczas przelewu w PKO Inteligo jest wymagana?

    Brak napisu "pole wymagane" obok adresu naprawdę nic Ci nie sugeruje?

    > Co wpisywać w rubryce "Tytuł przelewu"?

    W rubryce tytuł przelewu wpisuje się - nomen omen - tytuł przelewu, co
    może być niekiedy zaskakujące.

    Podpowiedź: odbiorca musi wiedzieć za co mu zapłaciłeś.

    Podpowiedź dla wojskowych ;-)
    FV nr
    czynsz okres OD DO
    fundusz remontowy OD DO
    abonament za TV za miesiąc

    itp.

    > Czy wystarczy wpisać tam numer z kodu kreskowego?

    Może wystarczyć, ale nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.

    > Jaki tani skaner na USB (do kodów kreskowych) nadaje się do ich odczytu,
    > żeby nie trzeba było wklepywać cyferek ręcznie?

    Żaden.

  • 3. Data: 2006-07-08 15:00:43
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Poot wrote:
> [...]
    > w PKO BP Inteligo i mam w związku z tym parę pytań.
    > Czy rubryka "Adres odbiorcy" podczas przelewu w PKO Inteligo jest wymagana?
    Sprawdź.
    Jak przejdzie bez, to znaczy, że nie. Proste?

    > Co wpisywać w rubryce "Tytuł przelewu"?
    Tytuł przelewu.

    Za co płacisz.
    Nr faktury zwykle jest wystarczający.
    Jeśli nie ma to coś co zidentyfikuje za co to jest, np. za co, za jaki
    okres, jakis numer klienta itp itd.

    > Czy wystarczy wpisać tam numer z kodu kreskowego?
    Jak bym zaczal od tego co wyzej, a jak jeszcze zmiescicsz, to mozesz.
    I tak tego nikt nie bedzie uzywal.

    Duze firmy mają indywidualne konta dla kazdego klienta, wiec i tak nikt
    tego nie sprawdza. Pieniadze lądują po prostu na tweoim koncie i saldo
    ma się zgadzac.
    Mniejsze i tak księgują to ręcznie, wiec kupa cyferek pani i tak nic nie
    powie.

  • 4. Data: 2006-07-08 19:26:02
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-07-08, witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:
    > Tytuł przelewu.
    >
    > Za co płacisz.
    > Nr faktury zwykle jest wystarczający.
    > Jeśli nie ma to coś co zidentyfikuje za co to jest, np. za co, za jaki
    > okres, jakis numer klienta itp itd.

    Jesli to zlecenie stale to numeru faktury nie mozna podawac, bo co
    miesiac jest inny. Ja wpisuje numer abonenta (na ogol taki jest), imie
    nazwisko, adres. Wiem ze imie nazwisko i adres sa w innych polach
    przelewu, ale niektore instytucje maja problemy z odczytaniem
    czegokolwiek poza tytulem przelewu

  • 5. Data: 2006-07-09 07:53:21
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Poot"
> [...]
    > odczytu,
    > żeby nie trzeba było wklepywać cyferek ręcznie?

    przejdz na Polecenie Zaplaty to nie będą cię dręczyć takie pytania
    *** blad ***

  • 6. Data: 2006-07-09 22:07:58
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Poot wrote:

> [...]
    > Przez "inne dane" mam na myśli, dane które są wpisane w tytule przelewu w
    > druczku przelewu, które przysyłają mi pocztą.

    w razie watpliwosci polecam wyslac maila lub zadzwonic
    do odbiorcy przelewu i zapytac co musi byc w tytule,
    bedziesz mial pewnosc, nie bedziesz wklepywal niepotrzebnych
    danych, a odbiorca nie bedzie mial problemu z identyfikacja
    wplaty

  • 7. Data: 2006-07-10 08:45:10
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message e8o49s$l07$...@n...dialog.net.pl, Poot <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Jaki tani skaner na USB (do kodów kreskowych) nadaje się do ich
    > odczytu, żeby nie trzeba było wklepywać cyferek ręcznie?

    Możesz wpisać:
    1. To co na przysłanym rachunku/druku przelewu jest w polu "Tytułem"
    2. Nr faktury
    3. Napisać za co płacisz i za jaki okres
    Tak naprawdę to w większości przypadków i tak włacasz na swoje
    indywidualne subkonto i wystawcy rachunku nie obchodzą "tytuły"
    tylko saldo. Oczywiście warto wpisać np nr faktury lub za jaki
    okres jest opłata, żeby później łatwo było się połapać
    w przypadku jakichś nieporozumień/niezgodności, albo po prostu,
    żebyś ty przeglądając listę przelewów wiedział za co płaciłeś.

    Gdybyś płacił za rachunek w kasie sklepu (np system Transkasa)
    to tak naprawdę system potrzebuje tylko kodu kreskowego
    z rachunku. Często trzeba jeszcze podać kwotę (nie zawsze jest
    zakodowana) i czasami wybrać z listy wystawcę rachunku (np PZU
    i gazownia mogą mieć te same kody kreskowe). I to im w zupełności
    wystarcza, żeby prawidłowo zaksięgować płatność.

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 8. Data: 2006-07-10 09:23:26
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    [...]
    > Żaden.

    Kazdy.

    pozdrawiam, wk

  • 9. Data: 2006-07-10 09:37:15
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Poot napisał(a):
    > Robię opłaty (czynsz, prąd, gaz, kablówka... itp.) przez internet. Mam
    > konto
    (...)
    > Czy trzeba wpisywać tam jeszcze inne dane? (oprócz tych z kodu kreskowego)
    > Przez "inne dane" mam na myśli, dane które są wpisane w tytule przelewu w
    > druczku przelewu, które przysyłają mi pocztą.

    Wpisuj takie dane, po których można jednoznacznie zidentyfikować
    płacącego i tytuł zapłaty;
    Często sam wystawca faktury podaje, co chce w tytule.

    Moga to być: numer klienta, numer umowy, numer telefonu, miejsce
    świadczenia usługi (adres lokalu), imię i nazwisko klienta, numer
    faktury, okres, za jaki dokonywana jest zapłata - wpisz to sobie w
    przelew zdefinowany, potem jedynie dodawaj np. okres czy numer faktury.

    Często wystarczy sama wpłata z numerem klienta - odbiorca płatności
    sprawdza saldo na dedykowanym koncie.

    Pzdr: Witek