  • 1. Data: 2006-07-07 21:03:44
    Temat: Pekao_Maestro_ Potezna Oplata za bankomat w Kanadzie
    Od: " Kris" <k...@g...pl>

    Chyba zaszla jakas pomylka na moim koncie a moze operacje sa tak kosztowne lub
    przewalutowanie tak wychodzi ?

    Witam jestem od miesiaca za granica gdzie korzystam ze swoje karty Maestro
    wydanej w ramach konta PEKAO SA. Akademickiego i dzis sprawdzajac swoje saldo
    zobaczylem ze zostalo pobrane -866zl dla CKC centrum rozliczenia kart
    jestem w szoku poniewaz ilosc pieniazkow jakie wyplacilem w Kanadzie
    to okolo 1,5 tys zł wiec chyba nie kosztowalo mnie to -866zl za taka obsluge
    okolo 3 wyplat z Bankomatu ? prze analizowalem inne wydatki wszystko sie
    zgadza bank liczyl kursem pieniazki wyplacane + pobieral 0,4% za obsluge i tu
    wszystko mi sie zgadza na bierzaco ale zaco to niezrozumiale 866zl Ciekawa
    sprawa co pan powie swoich fachowym okiem o tym ? moze warto przestrzec innych
    ludzi :) pozatym za te wyplaty 1,5 tys zaplacilem 60zl prowizji 4% ktora
    jest pozatym 866zl :) drogie jest kozystanie z Maestro w Kanadzie :)
    Typ operacji ROZLICZENIA Z CKC
    Data księgowania 07/07/2006 Data waluty 07/07/2006
    Kwota operacji -866,96 Waluta PLN

  • 2. Data: 2006-07-07 22:04:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    > Typ operacji ROZLICZENIA Z CKC
    > Data księgowania 07/07/2006 Data waluty 07/07/2006

    Nie, coś tu jest nie tak.
    Dzwoń do banku i wyjaśniaj.

  • 3. Data: 2006-07-07 22:34:18
    Od: " Kris" <k...@g...pl>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał(a):

    > Nie, coś tu jest nie tak.
    > Dzwoń do banku i wyjaśniaj.

    no no zadzwonilem najpierw na infolinie :) tam pani kazala mi zadzwonic do
    mojej siedziby banku :) a tam pan kazal mi wyslac maila z pekao24 z reklamacja :)
    teraz przez najblizsze 6 miechow niebende w PL ciekawe czy starczy im sam mail
    ;) hihi ale oplaty sa gigantyczne jesli to nie pomylka :) strach sie bac
    uzywac karty :)

  • 4. Data: 2006-07-07 22:55:49
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kris wrote:

> [...]
    > ;) hihi ale oplaty sa gigantyczne jesli to nie pomylka :) strach sie bac

    Opłaty są ściśle określone.

    4% bierze pekao, właściciel bankomatu tez może wziąć swoje, jakiś
    kawałek procenta co zresztą byłoby na bankomacie i na potwierdzeniu
    wypłąty, to nie visa, ale visa by też swoje wzięła - 2%.
    Więc góra jakieś 8% się uskłada.

    Nie więcej i na pewno nie 50%.

  • 5. Data: 2006-07-07 23:51:38
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    witek napisał(a):
    > 4% bierze pekao, właściciel bankomatu tez może wziąć swoje, jakiś

    Właściciel bankomatu nic nie może wziąć. Dodatkowe opłaty dotyczą tylko
    klientów lokalnych.

    --
    Dawid

  • 6. Data: 2006-07-08 00:21:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Dawid Kulbicki wrote:

    > Właściciel bankomatu nic nie może wziąć. Dodatkowe opłaty dotyczą tylko
    > klientów lokalnych.

    Taa, przysłać ci wydruki z bankomatów? . 1.2%

  • 7. Data: 2006-07-08 00:26:18
    Od: " " <k...@g...pl>

    Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> napisał(a):

    > Właściciel bankomatu nic nie może wziąć. Dodatkowe opłaty dotyczą tylko
    > klientów lokalnych.

    No nic Panowie dzieki za odpowiedzi :) zobaczymy jak zachowa sie bank :) Dam
    znac... a co do oplat lokalnych to jest 1.50$ Kanadyjski dolar.
    tu nie tyle rozchodzi sie o prowizje ale o przewalutowanie :) pieniazkow moze
    to tyle pociagnelo kto wie ?

  • 8. Data: 2006-07-08 00:41:07
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    k...@g...pl wrote:

> [...]
    > znac... a co do oplat lokalnych to jest 1.50$ Kanadyjski dolar.
    > tu nie tyle rozchodzi sie o prowizje ale o przewalutowanie :) pieniazkow moze

    Korzystałem z karty meastero pekao za granicą i nigdy nie zapłaciłem
    więcej niż przewidywałem, że zapłacę.

  • 9. Data: 2006-07-09 10:43:53
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    Bzdura. Wybierając kasę w bankomacie na Kubie płaci sie dodatkowo 3 % od
    wyciąganej kwoty. Przetestowane w praktyce Czyli dostajesz 100 peso, a
    rozliczają Tobie przez dolary i 3 % do tego Oprócz tego dochodzą koszta
    własnego banku w PL jak w cenniku.

    Pozdrawiam

    JK

  • 10. Data: 2006-07-09 17:02:42
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyciąganej kwoty. Przetestowane w praktyce Czyli dostajesz 100 peso, a
    > rozliczają Tobie przez dolary i 3 % do tego Oprócz tego dochodzą koszta

    Nie trzeba aż tak daleko szukać, bankomaty w centrum Rzymu też doliczają
    sobie własną prowizję :(
    Arek