  • 21. Data: 2024-02-02 15:00:46
    Temat: Re: Repolonizacja...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Feb 2024 13:26:00 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Wiem i pamiętam tłumaczenie -- rodzimy szmal może wyczerpać się
    > a zagraniczny nie może, więc w PEW trzeba trzymać wyższe ceny...
    > Nie twierdzę, że tak było przez całe życie PEW, ale twierdzę,
    > że tak było...

    Konkurencji w zasadzie nie było.
    Chyba, że zagraniczne samochody ... tez w Pewexie.

    Z drugiej strony ... wódka w pewexie ponoć była tansza niz w sklepie
    złotówkowym. No i słusznie - kto by kupował w PEW, gdyby mógł
    kupic w każdym sklepie.
    No ale w zwykłym sklepie to na kartki ...

    > W 2007 roku pokazano, że każde (w dół czy w górę) machnięcie qrsu
    > daje nieopłacalność -- i wytłumaczono to zjawisko...

    > Równolegle -- Jaki mówił właśnie wtedy, gdy te systemy broniły...

    Nie wiem kiedy to mówił, ale
    https://tech.wp.pl/ukraina-dostanie-gepardy-dziala-o
    chronia-krytyczna-infrastrukture,6939809404537472a

    Gepardy Niemcy wysłali w lipcu 2023, 17 miesięcy po inwazji?

    > Jaki (jak Kaczyński?) być może żyje w czasie IWW -- gdy: czołgi były
    > najważniejsze, samoloty były w powijakach, o rakietach myślano,
    > o dornach nie myślano... IIWW wprowadziła manewrowość -- ciężkie
    > czołgi były ważne, ale ważniejsza była logistyka. Spod Lwowa
    > szybciej dotarły czołgi na francuskie plaże niż spod Paryża
    > czy jakoś tak... (może nie spod Paryża, ale jakoś podobnie;
    > spod Lwowa jechały pociągami)
    >
    > Pouczony zostałem co do zasięgu T72 -- strzela znacznie dalej niż
    > snajper, ale nadal utrzymuję, że dzisiaj obrona powietrzna jest
    > bardzo ważna...

    Ogólnie tak, ale widac Ukraincy mają dobrą, i ruskie samoloty prawie
    nie latają.

    W efekcie jak widac latają iranskie drony, które są bronią trudną do
    zniszczenia. Bo małe to i tanie ... A Gepardy akurat dają radę.

    Nie muszą. A przynajmniej nie teraz.

    J.

  • 22. Data: 2024-02-02 18:59:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2024 o 15:00, J.F pisze:

    > Z drugiej strony ... wódka w pewexie ponoć była tansza niz w sklepie
    > złotówkowym. No i słusznie - kto by kupował w PEW, gdyby mógł
    > kupic w każdym sklepie.
    > No ale w zwykłym sklepie to na kartki ...

    Pamiętam czasy -- gdy była bez kartek w zwykłych sklepach.
    [w obowiązkowej walucie PRL zawsze kosztowała tyle samo...
    jedna butelka kosztowała ,,pół litra''... trochę to dziwne
    było, że cena nie ulegała zmianie przez wiele lat -- aż do
    samego końca obowiązywania tej waluty... lecz tak było...]

    Być może mówił także wcześniej, ale mówił też wtedy,
    gdy te systemy już funkcjonowały...

> [...]

    > W efekcie jak widac latają iranskie drony, które są bronią trudną do
    > zniszczenia. Bo małe to i tanie ... A Gepardy akurat dają radę.

    III dekada XXI wieku -- drony i rakiety...
    Użycie samolotów wskazuje na trudności...

    > Nie muszą. A przynajmniej nie teraz.

    IMO muszą -- to jeden pakt, więc muszą, o ile mają rozsądnych
    przywódców. Poza tym paktem zostaliby zgnieceni -- Orban pląsa
    po niebezpiecznym terenie... Niemcy mają silną gospodarkę, ale
    bez ścisłej współpracy z Zachodem mogą mieć trudności -- choćby
    z polskimi żądaniami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 23. Data: 2024-02-04 00:45:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2024 o 15:00, J.F pisze:

    > Gepardy Niemcy wysłali w lipcu 2023, 17 miesięcy po inwazji?

    2023 czy 2022

    https://tech.wp.pl/niemiecki-gepard-w-akcji-ukraincy
    -pokazali-jego-niszczycielska-moc,6841424043342368a
    <-- tu mowa o 2022

    https://www.dw.com/pl/niemcy-ostatnie-gepardy-dla-uk
    rainy/a-63964945
    Ukraina otrzymała już od Niemiec 30 samobieżnych dział przeciwlotniczych
    typu Gepard. Teraz rząd w Berlinie ,,z wielkim trudem" przygotował
    dostawę siedmiu kolejnych Gepardów, które trafią do Ukrainy wiosną -
    informuje w piątek (2.12.2022) tygodnik ,,Der Spiegel"

    Chyba jednak 2022...
    Ale na Gepardach nie kończy się obrona -- raczej zaczyna...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s