  • 1. Data: 2024-01-29 14:03:31
    Temat: Re: Repolonizacja...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jan 2024 13:00:19 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
    > https://www.money.pl/gospodarka/tak-ziobro-urzadzil-
    obajtka-ekspert-grozi-mu-do-25-lat-wiezienia-6988856
    258496641v.html

    No, jesli naprawde tak zanizona cena, to moze być kiepsko.

    Ale trzeby by jeszcze sprawdzic, kto na tę fuzję naciskał.
    Obajtek, RN, własciciel większosciowy, czyli Sasin i Morawiecki ? :-)

    > [wreszcie Rzeczpospolita ma zamorskie kolonie]

    To chyba Saudyjczycy mają kolonie ...

    J.

  • 2. Data: 2024-01-29 15:09:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 sty 2024 o 14:03, J.F pisze:

    > Ale trzeby by jeszcze sprawdzic, kto na tę fuzję naciskał.
    > Obajtek, RN, własciciel większosciowy, czyli Sasin i Morawiecki ? :-)

    Co to RN?

    > To chyba Saudyjczycy mają kolonie ...

    Się nie znasz!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 3. Data: 2024-01-29 15:55:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 15:09:34 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Co to RN?

    Rada Nadzorcza.

    > Się nie znasz!

    Moze i nie ... to gdzie te nasze kolonie?

    A zakres rozliczen może być znacznie szerszy

    https://businessinsider.com.pl/biznes/za-rzadow-pis-
    postawili-dwie-wieze-w-ostrolece-teraz-enea-pozywa-b
    yly-zarzad/py722y4

    "Zarząd Enei wytoczył w czwartek powództwo przeciwko byłym władzom
    spółki za decyzje dotyczące inwestycji w budowę bloku węglowego w
    Elektrowni Ostrołęka. Eksperci od początku wskazywali, że projekt jest
    nieopłacalny. "

    Na takie przypadki prezesi mają ubezpieczenie, opłacane przez spółke.
    Ale co się dziwić, ze Morawiecki wolał mieć rozdzielność majątkową z
    żoną ... pół majątku ocaleje, a moze i więcej :-)

    "Co ciekawe, rozliczeń dokonuje zarząd Enei, który został powołany
    jeszcze za rządów PiS. Spodziewana kadrowa miotła nowego rządu jeszcze
    nie dotarła do koncernów energetycznych.

    [...] według tej analizy z ostrożności spółka powinna przyjąć dzień 28
    grudnia 2023 r. jako termin przedawnienia roszczeń. Dlatego obecny
    zarząd nie chciał narazić się na zarzuty, że nie wyegzekwował roszczeń
    w odpowiednim czasie i wskutek przedawnienia spółka nie mogłaby ich
    już odzyskać."

    J.

  • 4. Data: 2024-01-29 19:21:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 29 stycznia 2024 o 15:55:19 UTC+1 J.F napisał(a):

> [...]
    > zarząd nie chciał narazić się na zarzuty, że nie wyegzekwował roszczeń
    > w odpowiednim czasie i wskutek przedawnienia spółka nie mogłaby ich

    Ładne, piękny wiatr dziejowy.
    Jak to powiedziała prokurator Ewa Wrzosek o świadkach koronnych
    (w kontekście "agenta tomka" - już lepiej pooglądać działa Walaszka pod tym tytułem):
    "najważniejsze to zdążyć przed kolegami" ;>

  • 5. Data: 2024-01-29 20:19:39
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 sty 2024 o 15:55, J.F pisze:

    > Moze i nie ... to gdzie te nasze kolonie?

    W Arabii Saudyjskiej!! -- wstajemy z kolan!!!

> [...]

    > spółki za decyzje dotyczące inwestycji w budowę bloku węglowego w
    > Elektrowni Ostrołęka. Eksperci od początku wskazywali, że projekt jest

    Nic z tego nie rozumiem -- o tej elektrowni jest głośno od dawna...
    Kto konkretnie i ile wziął?!

    > Na takie przypadki prezesi mają ubezpieczenie, opłacane przez spółke.

    Bardzo dobrze!!! W energetyce bezpieczeństwo jest bardzo ważne!!

    > Ale co się dziwić, ze Morawiecki wolał mieć rozdzielność majątkową
    > z żoną ... pół majątku ocaleje, a moze i więcej :-)

    Co wówczas, gdy małżonka rozstanie się z nim?...

    -=-
    - Ponoć był karach na giełdzie.
    - Owszem.
    - Twój chłopak chyba sporo stracił...
    - Owszem.
    - Pewnie żałujesz go...
    - Owszem. Gdzie on teraz znajdzie kobietę?!
    -=-

    > "Co ciekawe, rozliczeń dokonuje zarząd Enei, który został powołany
    > jeszcze za rządów PiS. Spodziewana kadrowa miotła nowego rządu jeszcze
    > nie dotarła do koncernów energetycznych.

    Kamińskiego i Wąsika traktowali jak sanatoryjnych gości; Ziobry
    nie szukają -- dużo wrzeszczą, ale niewiele czynią... Kapitałowe
    podatki nie zniknęły...

    > [...] według tej analizy z ostrożności spółka powinna przyjąć dzień
    > 28 grudnia 2023 r. jako termin przedawnienia roszczeń. Dlatego obecny

    Dlaczego kurat ten dzień?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-01-29 21:57:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 20:19:39 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    yly-zarzad/py722y4

    > Nic z tego nie rozumiem -- o tej elektrowni jest głośno od dawna...

    nikt nie wziął ... tzn Rafako wzięło.

    W 2009 zaplanowano tam nowy blok węglowy. w 2011 uzyskano pozwolenie
    na budowę. W 2012 przeanalizowano jeszcze raz, i budowę wstrzymano, bo
    węgiel miał być nieopłacalny.

    w 2015 przyszedł PiS z haslem "polski węgiel" i inwestycję wznowiono.
    w 2018 rozpoczęto budowę, i miała zapewnic prace polskim górnikom na
    wiele lat. W 2020 znów przeliczono, i znów wyszło nieopłacalnie.
    Budowę przerwano, po wydaniu miliarda ..

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Energa_Elektrownie_Ost
    ro%C5%82%C4%99ka#Ostro%C5%82%C4%99ka_C

    > Bardzo dobrze!!! W energetyce bezpieczeństwo jest bardzo ważne!!

    To nie tylko w energetyce, wszędzie miawają podobne :-)

    > Co wówczas, gdy małżonka rozstanie się z nim?...

    Może sie kochali, a moze będzie mogła załować, ze prezesa banku o
    bajecznych zarobkach porzuciła.

> [...]
    > - Owszem.
    > - Pewnie żałujesz go...
    > - Owszem. Gdzie on teraz znajdzie kobietę?!

    Tak też może się skonczyc :-)

    > Kamińskiego i Wąsika traktowali jak sanatoryjnych gości; Ziobry
    > nie szukają -- dużo wrzeszczą, ale niewiele czynią... Kapitałowe
    > podatki nie zniknęły...

    spokojnie spokojnie - komisja d/s Pegassusa rusza, Ziobro tam bedzie
    głównym podejrzanym :-)

    > Dlaczego kurat ten dzień?

    Nie wiem, cos tam pewnie pare lat wczesniej się zdarzyło.
    Rozpoczęcie budowy w 2018 i 25 lat przedawnienia ?

    J.

  • 7. Data: 2024-01-29 22:01:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 10:21:22 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    tytułem):
    > "najważniejsze to zdążyć przed kolegami" ;>

    Jest ryzyko, a tu o duuuuże pieniądze chodzi :-)

    Podobno w USA, jak adwokat przegra sprawę (cywilną), to zaraz sie
    znajdą inni adwokaci, co go pozwą (w imieniu klienta) za nieudolne
    prowadzenie sprawy :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-01-30 10:24:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Jan 2024 22:01:14 +0100, J.F napisał(a):

    > Podobno w USA, jak adwokat przegra sprawę (cywilną), to zaraz sie
    > znajdą inni adwokaci, co go pozwą (w imieniu klienta) za nieudolne
    > prowadzenie sprawy

    Rozumiem, że wydziały prawa na amerykańskich uczelniach świecą pustkami,
    chyba że po ich ukończeniu można zostać adwokatem z tych innych, co
    pozywają pierwszych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 9. Data: 2024-01-30 20:14:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 sty 2024 o 21:57, J.F pisze:

    > Budowę przerwano, po wydaniu miliarda ..

    Czuli jednak pracowano -- praca wzbogaca!!!
    Nad Izerą też wytrwale pracowano!
    Nad białostockimi lotniskami -- także!

    > To nie tylko w energetyce, wszędzie miawają podobne :-)

    Słusznie! -- dlaczegóż mieliby stresować się?!

    > spokojnie spokojnie - komisja d/s Pegassusa rusza, Ziobro tam bedzie
    > głównym podejrzanym :-)

    Gdyby koAlicja PO-PSL szpiegowała -- Rydzyk by chyba wyciągnął
    tłumy na ulice i posypałyby się kamienie... Skoro partia PiS
    szpiegowała -- OK...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2024-01-30 20:18:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 sty 2024 o 14:03, J.F pisze:

    > No, jesli naprawde tak zanizona cena, to moze być kiepsko.

    Ważne, że znaleźli kupca na polskie produkty!
    A najważniejsze, że ów kupiec zapłacił nam
    (wszystkim Polakom!) dewizami!!!

    Dawno minęły czasy sprzedaży spod lady -- teraz sprzedawca
    szuka klienta i cieszy się każdą ceną, zwłaszcza w dewizach!

    Wreszcie nas dostrzegają na świecie!

    A że obecna władza jest zazdrosna, wiec szuka dziury w całym...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s